Cd-brander

vbimport

ik had een vraag, ik ben van plan om een cd-brander aan te schaffen. Ik kreeg van iemand een tip om een mitsumi aan te schaffen omdat je daarmee ook bad clusters kan overschrijven. Weet iemand hier iets vanaf? En heeft iemand misschien een goede tip?

Nou ik zou er op letten dat het compatible is met clonecd, als je tenminste veel backups van “je” software wilt maken.
Kun je het beste even hier checken http://www.elaborate-bytes.com/ bij hardware vereisten.
Of kijk hier, dan blijf je up to date van alle werkende rewriters…veel interessante brand tips voor het back uppen van spellen http://welcome.to/cloneclinic

ik heb zelf de philips cdd3610, misschien nou wat verouderd qua snelheid, maar voor mij toch echt de beste! Elke warez cd is gelukt, hij is clonecd-compatible, en als een spel beveiligd is kan hij hem altijd overschrijven (bij mij werkt de cdspeler zelf dan niet, kan dingen niet lezen met clone-cd)INderdaar hij is maar 2x speed, dus misschien dat ik toch maar een keer de opvolger ga kopen, die is 4x speed.

er komt ook een 8 speed van Philips uit !!

Bedankt voor jullie reacties, maar heeft iemand ervaring met mitsumi?

Ja, heb hem nu 2 weken natuurlijk nog geen problemen gehad maar je moet ze schoon houden wordt gezegt (dus af en toe met zo’n luchtbusje ff spuiten er in zodat het stof er uit gaat, en “eject media” zet ik ook uit)

Mitsumi zal geen jaren mee gaan maar over een tijdje is er toch wel weer wat nieuws! (zullen DVD-branders ook wat beter worden etc. etc.) maar in elk geval voor de prijs is het een GOEDE brander (mijn mening natuurlijk!)

Er is al een 12 speed van Philips
Niet dat je daar veel aan hebt aangezien er weinig cd-recs te koop zijn die hiervoor geschikt zijn,of wel?!!
Alleen met TDK en PHILIPS lukte me dit maar die vind ik toch te duur en ach ja…van waar die haast

Ik heb ervaring met de 4804 TE van Mitsumi.
Echt een topbrander man! Zeker kopen. Is een van de weinige branders die geheel compatible met CloneCD is! Kan ook overschrijven, alleen Nero ondersteunt dat (voor de 4804) niet. Maar misschien komt dat nog…

Echt kopen man!

he flipmo2k,

Wat bedoel je met kan ook overschrijven?
Kun je me ook uitleggen wat clonecd voor een programma is en wat nero voor een programma is? Alvast bedankt

Hey Richy,

Je vraag wat cloneCD is, dit is een programma dat handig gebruik maakt van bepaalde mogelijkheden die een cd rewriter heeft.
Houdt in, dit programma “leest” de beveiliging van een spel of programma cd en kopiert deze mee op de backup cd…nu heb je dus een werkende backup zonder kraak.
Op een cd staat een bepaalde informatie die iets zegt over de inhoud van een cd.(zo ongeveer zit het volgens mij…ik weet het fijne er niet van)
Ook staat er vaak onleesbare data op een cd, bij “normale” backup programma’s is de niet leesbare data vervangen door zomaar een waarde. Dit komt niet overeen met wat in de extra informatie staat(subchannel data).
Wat clonecd doet is de onleesbare data vervangen door een waarde maar ook de extra informatie die daarbij hoort zelf aanmaken.
Probleem met veel rewriters is dat de rewriter zelf een correctie uitvoert op moment dat er onleesbare data(beveiliging) …dus dan kun je clonecd niet gebruiken…gewoon pech.

O ja…als je bij die twee links van mij kijkt(ergens boven) dan kun je bij het cloneclinic forum een oproepje zetten en vragen wat de ervaringen van anderen zijn.

Misschien dat de beschijving hierboven niet helemaal klopt…het geeft een idee wat het programma kan en waarop je moet letten.

Om x-ceed even aan te vullen:

CloneCD ondersteund niet alleen rewriters, maar ook gewone writers.

Verder een antwoord op de andere vraag “wat is overschrijven?”

Dit is het plaatsen van meer data op een cd dan dat er volgens het product op past. Dus bijvoorbeeld 76min. audio op een 74 min. cd.
Of 705 mb data op een 700mb cd(80 min.)
De hoeveelheid wat je kan overschrijven hangt af van de capaciteit van de cd-r en van je writer(ofwel hoe dicht een je laser de data op elkaar kan burnen)
Deze optie kan je bij de meeste burn proggies wel instellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Djewst

vraag

ik heb zelf de philips cdd 3610
welke versie van clonecd
kan ik het best gebruiken heb eventueel
alleen die van de tl 44 was dacht ik
1.0.0.0 of zo iets en als ik een andere nodig
heb waar kan ik die dan vinden met crack
en kan ik met clonecd
ook psx kopieeren

philips 3610 is oke met elke clone-cd versie, dus ook die van twilight.
Nieuwere versies haal je van www.elby.de en cd freaks in de gaten houden voor serials.

Er is maar 1 merk: Plextor. Ik heb de 12 speed en daarmee bak ik op alle cdr’s zonder problemen. Ook die maar voor 4X geschikt zijn!
Ohja, er komt binnenkort een nieuwe firmware versie voor deze writer zodat deze ook met Clone cd werkt… wat wil je nog meer?

Trouwens… koop geen IDE, dat is klote (ja, ik had ook eens een CDD3610 en dat heeft me aardig geergerd…)

Allemaal bedankt voor je reactie, zo zie je maar van anderen kan je leren. Alleen op 1 vraag is nog steeds geen antwoord gegeven, wat is nero voor een programma?

Nero is 1 van de meest gebruikte brand programma’s gemaakt door de heren van Ahead…