CBR... eerlijk?!

vbimport

Hetgeen waar het om gaat is hetvolgende.
Me girl is afgelopen donderdag voor de 2e keer gezakt voor d’r rijbewijs. (auto; B)
Ze zei tegen me dat het nergens op sloeg omdat dat wijf een bitch scheen te zijn. Zal me even nader verklaren.
De 1e keer dat ze moest had ze ook een vrouw en die had tegen d’r gezegd dat ze onzeker was op kruisingen enzo dus gezakt. Kan gebeuren, volgende keer beter. Gevraagd of ze de 2e keer een man kon krijgen en dat zou dan ook gebeuren. Me meisie is dus een beetje snel zenuwachtig dus had ze van tevoren van de dokter van die pilletjes gekregen waardoor ze rustiger zou blijven. Zelf geloof ik daar nie in, maar ze vertelde dat ze zich idd relaxter voelde en heb maar gezegd dat die pilletjes dus echt werkten om haar niet van dat idee af te halen. :wink:
Nou had ze dus een week voordat ze moest afrijden gehoord bij d’r rijschool dat die vrouw die ze de 1e keer had echt een moeilijke was en die maar snel mensen liet zakken. Maar ze er zou er nog 1 erger zijn die helemaal iedereen scheen te haten. Dat was ene mevr. B., dat was dus iemand die van tevoren al in d’r hoofd had of je wel òf niet zou gaan slagen.
Komt ze daar bij het CBR (dat zijn die gasten waar je moet afrijden voor degenen die ut nie wisten) om aan ene mr. P. te laten zien dat ze kon autorijden. Krijgt ze daar te horen dat deze meneer ziek is, maar ze kan wel afrijden want er is een vervanger. En je raadt het bijna al, dat wordt mevr. B.!! :frowning: Me meisie gelijk in de stress omdat ze gehoord heeft wat een bitch het wel nie zou zijn, die iedereen bevooroordeeld.
Nou, hun met z’n 2en gaan rijen. Wat er allemaal gebeurde zullen we even in het midden laten. Kwam er op neer dat die vrouw op een gegeven moment zelfs met andere verkeersdeelnemers zat te praten wat natuurlijk nergens op sloeg. Me meisie moest op een gegeven moment een bochtje achteruit van d’r maken wat ze dus ging doen, maar die trut zei toen ze begon te sturen al gelijk van Ho maar, straks zit je tegen de stoep aan!, terwijl me girl zich nog makkelijk kon herstellen en nog lang nie in de buurt van een stoep zat. Ik ken me meid, die overdrijft heus nie!
Uiteindelijk terug gekomen, krijgt ze dus te horen dat ze weer gezakt is. Wat toch nog onverwacht kwam omdat ze in haar ogen niks fout deed. Als verklaring kwam die doos (mevr. B.) met een paar dingen die nergens op sloegen.
Dus dat ze het nog maar een keertje moest proberen! Ach ja, dat keertje proberen kan dan pas in Oktober wat betekent dat ze in die tijd natuurlijk wel door moet lessen om er een beetje in te blijven en opnieuw aanvragen wat bij elkaar zo’n fl 1500,- gaat kosten. Alleen maar omdat dat wijf dus in een kuthumeur is omdat ze natuurlijk 's ochtends bij binnenkomst te horen heeft gekregen dat ze extra mensen moet doen omdat d’r collega ziek is!

Wat nou eigenlijk het ergste is, is dat 1 persoon er over gaat of je wel òf niet geslaagd bent voor je rijbewijs. (dus wel of niet zoveel cash weer moet dokken voor dat papiertje.)
Dat kan toch niet als je erover nadenkt?! Als iemand je dus nie op het 1e gezicht mag dan hoef je maar 1 klein dingetje te doen en BINGO, gezakt! :mad:
Zoiets mag toch niet in deze maatschappij, dat je zo afhankelijk bent? Als je tijdens het afrijden dan een boer of een scheet zou laten en die examinator ergert zich hieraan kan je dat dus een negatieve uitslag bezorgen?!

Wat vinden jullie hier nou van?! Het CBR is zeker v/d overheid ofzo, dat er zo sneaky gewerkt wordt! Zo’n examen zou door 2 personen moeten beoordeeld worden, ja toch?

Overigens had ik ook een vrouw als examinator en ben wel in 1x geslaagd! :wink:

Ik weet helaas wat je vriendin heeft moeten doormaken:/

Ikzelf ben ook 2X gezakt voor mijn examen terwijl dat dus ook 2X nergens op sloeg. De eerste keer was niets fout gegaan alleen reed ik zgn iets te snel volgens hem. Volgens mijn rij-instructeur was het onterecht dat ik gezakt was maar daar doe je dan niets tegen:(

De 2e keer dat ik opmoest was echt alles goed gegaan…tot ik moest invoegen. Het was rustig op de snelweg dus ik keek al vroeg in mijn binnen-buitenspiegel en opzij. Kwam die gast alter aan dat ik niet gekeken had! Ik zeg dat is onzin ik had gewoon vroeg gekeken. Maar hij had het niet gezien…omdat ie niet oplette:(

De 3e keer ging ook alles goed maar jah. Ik wijzer geworden van de vorige ervaringen rekende op alles. Toen kreeg ik wel het goede nieuws te horen gelukkig. En het frappante was nog dat het dezelfde instructeur was als die van de eerste keer, die toen zei dat het te snel was. Nu zei hij dat het af en toe aan de langzame kant was. Zo ken ik er nog wel een paar:/

Maar goed. Erg veeeel geld vernaaid hierdoor en idd, ze zouden dat anders moeten regelen bij het CBR. Het is erg klote om van 1 persoon afhankelijk te zijn, waarbij je ook nog es nadeel kan hebben van een slecht humeur etc.

Wens je vriendin maar suc6 van me, want het is een klote streek die ze haar geflikt hebben bij het CBR:(

Ik vind dat ze veel teveel macht hebben voor een persoon maar ja daar schiet je vriendin weinig mee op wens haar veel sterkte en de volgende keer beter.
Groetjes

Ik kan erook over meepraten.

Moest op voor mijn C (Vrachtwagen) en de rijschoolhouder had al gezegd, goh pas op het is een moeilijke, hij houdt van doorrijden.
Trage rijders slagen nooit bij hem.

Goed gezegd tegen mij dus wat doe ik gas erop.
Komen we op een smalle landweg, met zachte berm, met een andere vrachtwagen als tegenligger.Ik dacht doorrijden en geen vaart verminderen( ik reed 80 km )

Wat denk je, hoor ik naast mij “god non de jeu”".
Schijt die examinotor bijna in zijn broek en ik rijdt mij spiegel eraf tegen een boom aan de kant van de examinator.

Een klap. Er was te weinig ruimte want aan de andere kant tikte mijn spiegel tegen de spiegel van de andere vrachtwagen.

Ik heb bijna in mijn broek gedaan van het lachen en een examinator totaal over de stress.

Vraagt hij aan mij op het examen terrein" wat denk je nu ".
Ik zeg doodgewoon met een strak gezicht “geslaagd”.

Geslaagd zegt hij, ik was bijna dood geweest.
Het was zo close dat ik niet in mocht of kon grijpen.

Zelfs nu gaat dit verhaal nog rond in de rijschool en wordt de examinotor door de rijschoolhouder nog gewaarschuwd, ik heb erweer een net zoals die Theodor.

PS ik was de tweede keer wel geslaagd en 6 weken erna ook met de oplegger.

:cool:

Kan niet anders zeggen dat het sux…
CBR is nu eenmaal erg op regeltjes en juiste procedures en misschien maar goed ook aan de ene kant, ik moet er niet aan denken dat elke onverlaat zomaar de weg op mag met een auto.

In dit geval ken ik natuurlijk maar 1 kant van het verhaal en om daar nu een goed oordeel over te kunnen vellen zou ik de andere kant ook moeten kennen.

De pagina van het CBR doet het even niet, dus ik kon niet kijken of er daar een bezwaarprocedure is. Als er al een is dan is het nog haar woord tegen die van de examinator, maar als er meerdere mensen zijn die vinden dat het onrechtvaardig is staat je vriendin ook sterker.

Het probleem zal niet echt direct opgelost worden door 2 examinatoren te laten oordelen (wordt het ook alleen maar duurder van en CBR is al zo druk, die lopen al flink achter met examens door onder andere onderbezetting). Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat je eigen instructeur meerijd op de achterbank. Deze zou dan als getuige op kunnen treden (of met een iets uitgebreidere toelichting kunnen zeggen waarom het niet gelukt is)

Maar het blijft vervelend, dat absoluut!

To error is human, to blame someone else for it even more. :wink:

Ik kan hier ook over meepraten…

De eerste keer dat ik op ging voor mijn rijbewijs B:
Ik rij langs een parkeerstrook (aan de rechterkant van de weg). Opeens zet een auto achteruit en rijdt zo de weg in. Het lullige was dat van deze auto het achteruitrijlicht niet fungeerde waardoor ik dus niet kon zien dat deze auto achteruit kon rijden.
Reden om mij te laten zakken: ipv te claxoneren en te remmen heb ik deze wagen ontweken… (ik vond dat een goede oplossing… ik had nooit meer op tijd kunnen remmen… die wagen was misschien een 5m van me verwijderd en dan sta je met 50km/h niet stil zodat je safe bent…)

De tweede keer dat ik opging voor mijn rijbewijs B:
Het was 9 uur 's ochtends. Een fikse regenbui was net voorbij en de zon scheen fel en laag. Effect: de weg is drijfnat en door de felle laagstaande zon heb je de zon recht in je gezicht en tevens een sterke reflectie van het zonlicht in mijn ogen…
Iedereen die mij kent weet ik dat ik bij een beetje zon al niks kan zien zonder zonnebril op… daar zijn mijn ogen nogal gevoelig voor…
Dus we zitten in de wagen. Moest ik van examinator O. mijn zonnebril afdoen. “Een automobilist die een zonnebril nodig heeft kan niet rijden en is een gevaar op de weg, dus weg met die zonnebril”. Ik was dus bij voorbaat gezakt want ik zag geen pijl op de weg etc etc…
Later hoorde ik dat mijn neef door die vent ook 2x is gezakt omdat hij mijn neef te jong (19) vond voor een rijbewijs C…

De derde keer dat ik opging:
Euh waarom ben jij 2x gezakt? Je rijdt prima hoor… binnen 20 min had ik al mijn papieren al in handen…

Conclusie: het gaat er lang niet eerlijk aan toe. Het schijnt dan ook dat er maar een bepaald percentage mag slagen. Dit schijnt van de overheid uit te komen. Of het klopt weet ik niet, maar het zou best wel eens kunnen aangezien het een kwestie van werk hebben en werk houden is… en het brengt natuurlijk veel geld in de lade he… :frowning:

Maarja ik heb nu alweer een 2 jaar mijn rijbewijs en ben blij dat ik van dat gezeik af ben. Alhoewel ik van plan ben voor rijbewijs A en E te gaan… moet ik het nog 2x ondergaan…

belooft niet veel goeds :frowning:
moet in november voor mijn rijbewijs gaan, men voorlopig heb ik al

Deze jongen gaat na 35 dure lessen in een Mercedes op voor zijn examen.

Eerste rijexamen : Fileparkeren… nou … dwars op de straat staan. De examinator zegt dat dat " wel wat beter kan". Duh… niet geslaagd dus.

Tweede rijexamen : alles relaxed. Ik voelde me goed , een boekenwurm van een examinator , reed als een god en ik WIST gewoon dat ik geslaagd was. " Ja , je reed goed , maar ik vind dat je nog wat lessen nodig hebt" Wablief ? Meer lessen ? Meer 45 piek per les betalen ? Met mijn horecabaantje ? U wordt bedankt… de volgende les rijd ik eerst over U heen !

Derde rijexamen : het ging aardig , niet zo goed als de tweede keer op , maar het ging leuk. De examinator kon het allemaal niet zoveel schelen. Na een geforceerd gesprek over hoe het met me was en wat voor werk ik deed vroeg hij me de eerste weg rechts te nemen. De eerste weg rechts… dat was een doodlopende weg , een boerenpad in the middle of nowhere… Nu wist ik ook wel dat ik eigenlijk eentje verder richting de snelweg moest , maar ik denk " Dit is een test !" dus ik sla netjes af.
Examinator verbaasd , kijkt om en zeg " Tsja , dit is ook een weg ja , heb je helemaal gelijk in , keer maar op de weg !" Heerlijk , geen stoepranden , bijna geen asfalt en niemand op deze weg. Mijn beste keren op de weg ooit !

Daarna lekker geslaagd… Eindelijk… gelijk naar het gemeentehuis. Komt daar gelijk mijn rijbewijs uit een HP 690 gerold ! Mijn pa schuift op en laat mij rijden. Diezelfde middag nog gelijk 160 km/uur over een ander boerenpad gereden om alle zenuwen weg te halen… Mijn broer die naast me zat vond het allemaal wat minder. De vingerafdrukken waren goed zichtbaar in het dashboard :slight_smile:

Conclusie : Het IS nodig om examen af te nemen omdat het verkeer anders helemaal een chaos zou zijn. (Ik rijd ook niet overal meer 160 :slight_smile: ) , maar die $@#$#@ examinatoren zijn inderdaad ontzettend subjectief.

Over die macht, ik d8 dat je eigen instucteur ook altijd meeging, en dat ze dan samen bepaalden (examinator en caste instructeur) of je wel of niet geslaagd was.

Ik wil niet lullig doen, en ik ken de rijstijl van je vriendin niet, maar kan het niet zijn dat ze gewoon echt nog niet genoeg vaardigheid heeft om te rijden? Het is maar een ideetje hoor, maar vaak zie je je eigen fouten weinig tot niet ?

Originally posted by jojk
[B]Over die macht, ik d8 dat je eigen instucteur ook altijd meeging, en dat ze dan samen bepaalden (examinator en caste instructeur) of je wel of niet geslaagd was.

Ik wil niet lullig doen, en ik ken de rijstijl van je vriendin niet, maar kan het niet zijn dat ze gewoon echt nog niet genoeg vaardigheid heeft om te rijden? Het is maar een ideetje hoor, maar vaak zie je je eigen fouten weinig tot niet ? [/B]

Als je te weinig vaardigheden hebt zul je in 90% van de gevallen zakken, maar vaak wordt je ten onrechte sl8offer van vreemde praktijken en nukken van de CBR werknemers…

Ik neem hierbij aan dat jij of nog nooit rijexamen gedaan hebt of dat jij toevallig in 1x slaagde?

mijn rij-instructeur was alle keren meegeweest bij mij en heeft de eerste 2 keren geluld als brugman maar hielp niets:( Als ze je willen laten zakken, dan laten ze je ook zakken. Oneerlijk, maar waar:(

zwaar kut voor je vriendin wookie!!!:frowning: Maar goed er zitten soms wat van die vervelende mensen tussen. Die je liever onder je auto hebt dan er in. :slight_smile: maar goed wens haar suc6 bij haar volgende rij examen en hopen dat ze het dan wel haalt !

tis hier geen CarMaGeDDoN he

Over carmageddon…

Gisteren tour de france. Een malloot ree door de dranghekken. Studio Sport had beelden. Een vrouw vloog a la carmageddon. Kippenvel!!! Zag gruwelijk uit.

En voor je vriendin: succes de volgende keer. Ik mag in september voor de 1e keer.

zwijg mij van rijexamens !! Ik heb leren rijden met een gloednieuwe opel astra elegance 2000 turbodiesel en net voor mijn examens moest ik het stellen met een vijftien jaar oude ford sierra 2.3. 't Verschil was in het begin wel een beetje té groot, geloof mij. Enfin, ik heb er ook twee keer over gedaan om mijn rijbewijs te halen. Ik steun alle mensen die troubles hebben met hun examinatoren. Ik ken de stress. Ik viel haast achterover van de zenuwen. suc6 aan allen!!

Ook hier trubbels met die rukkers van het CBR.

Ben al drie keer gezakt, moet eind augustus voor mijn vierde keer.

1e keer: Ik reed in de les ervoor nogal wild en doordauwerig = niet goed.
Examen: rustig rijden… krijg ik te horen dat ik wel wat steviger door mag rijden.
Alles ging in mijn ogen perfect.
“Wat denk je?”
“Geslaagd?”
“Nee, natuurlijk niet!!!”
“Huh?”
“Ja, je bent uiteraard gezakt, je bakte er niets van, je bent te onzeker, je kijkt niet, bla bla bla”
Van Dhr. v/d Heiden examen gehad, stond gelijk bovenaan mijn zwarte lijstje.

2e keer: Instructeur:“Ik heb nog niet gegeten, ga maar alleen, je hebt Dhr. V/d Glas, die is heel aardig”.
FOUT!!!
Mentor examen.
Krijg ik zo’n prestige gerichte examinatrice-in-opleiding, met v/d Glas erachter.
Kut…
File parkeren, kom scheef terecht tussen de auto’s.
“Volgens mij heb je dat weleens beter gedaan…”
“Klopt, vanochtend ging het perfect.”
Even later… straatje keren.
Zet hem halverwege de keer procedure in zijn achteruit.
Rij netjes tot aan de stoeprand, wil hem in zijn 1 zetten, zet ik hem weer in zijn achteruit en rij de stoep op.
“Oeps”
Terug in zijn 1, rijden, langs de stoeprand aan de andere kant: sierdop kwijt.
“Godgloeinde”
“Rij maar terug” zegt ze.
Eenmaal daar.
“En wat denk je?”
“Gezakt natuurlijk”
“En waarop denk je dat je gezakt bent?”
“Straatje keren en file parkeren?”
“Nee, dat ging goed, je keek daar iets te kort, en bij het inhalen van die fietser niet lang genoeg naar die fietser en…”
“Laat maar, vul die fucking papieren maar in, ik wil naar huis”
Had ik op dat papiertje maar goddomme 1 ding fout gedaan en dat is onvoldoende kijken bij het inhalen.

3e keer:
Had pilletjes gehad voor een lagere bloeddruk, lekker relaxed.
Kom de zaal in: DHR V/D HEIDEN!!!
“AAAARRGH!!”
Stukkie rijden… roept ie sukkel 2 seconden van te voren dat ik linksaf moet, en ik zat nog in de rechterbaan voor rechtsaf.
Dus ik kon niets anders doen dan doorrijden want er zat er een schuin naast me.
Straatje in, kut vrachtwagen… moet kunnen, spiegels ingeklapt, en rijden… ging perfect.
Kruispunt, fietser komt aanrijden maar is nog niet bij het kruispunt, ik denk:Sebas, rijdt maar flink door anders ben je weer te onzeker
Dus ik geef gas om door te rijden de bocht om.
Gaat die EIKEL vol in de remmen.
“Wat doe je nou?!!”
“Je maakt een voorrangsfout”
“Ja, nu wel ja! Ze was nog niet eens op het kruispunt”
Ik had er zwaar de pis in.
Ik wil rechtsaf de weg op rijden, komt er achter een rij auto’s een Smart met 80 langs crossen.
Ik wilde net optrekken voordat ik hem zag, gaat die lul WEER in de remmen.
Toen was ik het zat en ben ik met 160 teruggereden.
Eenmaal terug:
“Ja, je reed mij iets te vlot… zeker op het laatst”
“Ja vent, wat wil je nou? Dat ik rustig rijdt of vlotter rijdt?”
“En dat met die vrachtwagen vond ik ook onverantwoord, want je zag al twee auto’s keren die het niet aandurfden en jij rijdt gewoon door. Nu zag ik wel dat het ging maar…”
“Ja, maar dat was een vette Mercedes, en een dikke BMW, wij reden in een kleine Golf, en trouwens als jij het zag dat het kon, wat zeur je dan?”

Dus daar zit ik dan, drie keer gezakt en de vierde keer is in opkomst.
En als ik v/d Heiden krijg dan kom ik in de krant.
Examen deelnemer slaat door.
Dan klik ik stiekem zijn gordel los en ga de ABS testen, zo met zijn muil tegen de voorruit.

ik ben 5 keer op geweest.:frowning:
van de eerste 4 keer wist ik van te voren al dat ik ging zakken, toen ik naar buiten liep met de examinator.
Ze hadden echt zo’n uitstraling van wie zullen ze nu eens laten zakken.je moest van 800 meter van een auto een kenteken kunnen lezen.
ik had alle 5 de keren een man waarvan de 2de en de 3de keer de zelfde man waren.
de eerste keer was ik gezakt omdat ik te weinig in mijn spiegel keek, de 2de keer omdat ik 140 over de snel weg reed, de 3de keer omdat ik een fietser niet aan zag komen met straatje keren, de 4de keer omdat file parkeren niet in 1 keer lukte.
de 5de keer ben ik wel geslaagd.
mijn theorie had ik wel in 1 keer, die kon ik nog net halen voordat de theorie van 70 vragen waarvan er 7 fout mochten zijn over ging naar 50 vragen 5 fouten.
als je 4 keer gezakt ben mag je bij het rijkswaterstaat op, daar zijn ze iets makkelijker daar ben ik de 5de keer geslaagd.

Sja tis inderdaad kut als je op die manier 2 x zakt…ik kan er niet echt over meepraten…ben zelf in 1x geslaagd…reed uiteraard voorbeeldig :wink: lol…mijn vriendin heeft er 3 x overgedaan…

sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat staatsexamen echt bullshit…iedere gek die na 4 x niet kan slagen bij een ECHT examen mag een Staatsexamen doen en dan slaag je ALTIJD!!!
sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in…als je niet kan rijden, kan je het niet! Zet die mensen dan ook niet op de weg! :rolleyes:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]Sja tis inderdaad kut als je op die manier 2 x zakt…ik kan er niet echt over meepraten…ben zelf in 1x geslaagd…reed uiteraard voorbeeldig :wink: lol…mijn vriendin heeft er 3 x overgedaan…

sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat staatsexamen echt bullshit…iedere gek die na 4 x niet kan slagen bij een ECHT examen mag een Staatsexamen doen en dan slaag je ALTIJD!!!
sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in…als je niet kan rijden, kan je het niet! Zet die mensen dan ook niet op de weg! :rolleyes: [/B]

niet altijd want 1 oud collega’s van me zijn 4 bij cd- r op gegaan alle 4 keer gezakt, de ene ging nog 4 keer op bij staats examen en is daar nog niet geslaagd. :frowning: en heeft nu z’n rijbewijs nog niet.
ze hebben hem maar gezegd dat hij er maar beter mee kan stoppen omdat hij het niet kan halen omdat hij in z’n ooghoeken niets kan zien. :mad:
en een andere oud collega van me is na 3 keer gestopt omdat ze te zenuwachtig was voor de examens, daar had ze 2x pilletjes voor gehad en die hielpen ook niet.
ik vind het pas bullshit als je ergens aan begint en niet af maakt.
wat heb je nou aan de dingen in het leven als je overal aan begint en niks af maakt.:rolleyes:

wow 2 reply’s met meer dan 2 regels op een dag begin het al te leren :stuck_out_tongue:

Kijk, als je echt stomme dingen doet dan is het logisch dat je zakt. Je moet op je examen uiteraard wel perfect karren hè!
Maar me girl heeft ook wel in mijn bak gereden en dat gaat prima! Bij haar is het onder andere wel de zenuwen maar ze heeft dus wel 2x een persoon die erom bekend staat weinig te laten slagen! :frowning: Dat was van te voren al bekend van deze personen, dus is nie zo dat d’r instructeur dat zomaar zegt om me girl op te peppen dat het de volgende keer wel gaat lukken. Wat ik overigens wel voor d’r hoop, vind het nm best sneu voor d’r! :wink: Ze moet in oktober weer, dus eerst op vakantie en als we dan ca fl. 1500,- aan lessen/aanvraag verder zijn kijken we wel weer wat het wordt! (Denk dat ik van tevoren even bij d’r examinator langs ga om ff een babbeltje te maken! :wink: hehe! Nee hoor, zo ben ik nie! :p)