Casemod

na een paar dagen werk, en voorbereidingen is hij dan eindelijk af! De mensen die me van de chat kennen zullen me gezeur wel hebben gehoord de afgelope dagen, maar 't moment is gekomen…HIJ IS AF!

wat is er veranderd:

• Kast metallic zilver gespoten
  • Gat in de kast gemaakt + Plexiglas erachter
  • 2 Neonbuisjes erin (Rood & Blauw)

dit heeft me totaal zo’n 6 uur werk gekost (drogen van de verf niet meegeteld)

hier dan de foto’s

Zo was ie

Dit is het resultaat

Mensen die ook hun case hebben gemod kunnen het hier posten (totdat er een casemod forum is geeft domi een por)

Gegroet,
Murphy23x

Edit:

Toevoeging op aanvraag van Dee-Ehn:

Kast spuiten

1. de kast (of de gedeeltes ervan) schuren zodat alle oneffenheden weg zijn.
  2. Met een goede reiniger de geschuurde kast vetvrij maken.
  3. De gedeeltes die je niet wil spuiten afplakken met tape.
  4. De kast spuiten en laten drogen (met dit weer binnen, dan droogt het stukke sneller)

gebruikte materialen:

• Normaal schuurpapier
  • Trendy Colorline Spuitlak (kleur nr. 15044 - Metallic Silver) (van Gamma)
  • Een hoop kranten
  • Lekker chemisch reinigings middel, dan weet je zeker dat het schoon is! :o

Raampje in zijkant

1. Ontwerp voor de vorm van het gat (in mijn geval Rond)
  2. Afteken op de achterkant van het zijpaneel
  3. Dremel erbij en met de Snijschijfjes het gat maken (heb gedult, dit duurt lang)
  4. Goed de randjes schuren.
  5. Plexiglas op maat maken
  6. De achterkant van het Zijpaneel vetvrij maken (ook met lekker veel chemicaliën!)
  7. De plaat plexiglas met bizonkit vastmaken aan de achterkant van het zijpaneel.

Gebruikte materialen:

• Dremel
  • Dremel snijschijfjes nr. 428 (dacht ik :rolleyes:) (de extra sterke iig)
  • Pennetje
  • Chemicaliën voor ut schoonmaken
  • Plexiglas (100x50cm voor 10 euro nogwat bij de Gamma)
  • Bizonkit

Neonbuisjes

Dit is een makkelijke

1. koop een neonkit (in mijn geval http://www.hardwarelab.nl want die zitten hier sinds kort letterlijk om de hoek)
  2. volg de gebruiksaanwijzing…

Gebruikte materialen:

Op het eerste oog ziet het er leuk uit Murph. Maareuh… zou je wat meer pix kunnen posten? En eventueel er kort bij vertellen hoe je hebt gespoten (welke lak, primers etc)?

Zodra ik mijn digicam heb zal ik ook wat pix posten van mijn casemod. Nja mod… heb er voren 1 blowhole in gemaakt :wink:

Leuk: http://www.envador.com/Photos/GingerbreadPC/

Nice hoor Murf!
Als ik klaar ben hier met mijn mod dan zal ik ff digicam lenen ergens en wat pics posten! :wink:

En nu nog ff de frontjes van de cd/dvd-drives spuiten, kabeltjes in je kast mooi weg werken, leuke G-Force4 met vette koeler erin… :stuck_out_tongue:

Originally posted by Upp3rd0G
En nu nog ff de frontjes van de cd/dvd-drives spuiten, kabeltjes in je kast mooi weg werken, leuke G-Force4 met vette koeler erin… :stuck_out_tongue:

Geforce FX he :smiley:

Originally posted by Upp3rd0G

kabeltjes wegwerken ga ik vanmiddag doen. (waarschijnlijk ook IDE kabels rond maken, en als dat niet lukt ronde van coolermaster kopen hier om de hoek)

de GF4 met vette koeling zit op het moment ff niet in me buget :frowning:

En de frontjes van je drives dan? Zonder je frontjes mee te spuiten valt je hele case-mod in het niks naar mijn idee.

Persoonlijk zou ik mijn drives nooit mee spuiten, aangezien je daarna net veel meer met je drives kunt (in een ander systeem bouwen, verkopen etc). Wat je wellicht kunt doen is het stealthen van je drives (ander klepje ervoor zetten). Dit gaat alleen met je DVD speler niet. Wellicht dat je daar een ander bezeltje voor kunt krijgen? Denk het wel, is een populair model!

nou…idd het spuiten ervan vind ik beetje risky zaak…plex kan je de frontjes er niet/moeilijk af halen en die pioneer slot-in…tsja…me baas heeft al z’n leveranciers afgebelt (ik werk bij computer zaak) en niemand verkocht daar andere frontjes voor…en zoals Dee-Ehn al zegt, het spuiten betekend idd dat ze dan niet zo mooi in een andere kast passen.

ik vind het zo wel best…contrast is nog nieteens zo erg

Mijn AMD Athlon 900 MHz systeem met A7V mammaplank zit in een 4U hoge 19" AT server kast.

Om dit voor elkaar te krijgen is de achterkant eruit geSLAGEN (zat vastgelast) en een nieuwe ATX behuizing is er voor in de plaats gekomen.

Het hele zaakje rust op een triplex plaat van 0.5cm dik en bevat 3 harddisks , waarvan 1 removable , 1 dvd speler en een 3 1/2" floppy disk drive.
Het hele systeem kan van bovenaf geopend worden door twee schroeven los te draaien. Hierna kun je de deksel verwijderen als de motorkap van een auto.
Het systeem is te dragen door twee beugels op de voorkant , echter wil je niet hier de hele dag mee zeulen , nogal zwaar bakje :slight_smile:

Is dit nu ook een casemod ? :slight_smile:

Ik vind van wel :slight_smile:

fototje zou het verhaal compleet maken belvedere :stuck_out_tongue:

Owja, had je nog beloofd de pics te showen van mijn mod.
Nouw je vind ze hier. :smiley:

Mooie mod Wookie… maareuh heb je wellicht nog een paar plaatjes van je front in volle verlichting?

Originally posted by Dee-ehn
Mooie mod Wookie… maareuh heb je wellicht nog een paar plaatjes van je front in volle verlichting?

Speciaal voor jouw ff geschoten! :smiley:

(ik heb het zijpaneel ff wat gefotosoept omdat ik die nog een keer ga spuiten; toch nie helemaal gedekt naar zin! ;))

Wat een apparte vloerbedekking heb jij :rolleyes:

Originally posted by Wookie
Owja, had je nog beloofd de pics te showen van mijn mod.
Nouw je vind ze hier. :smiley:

Vind je flash werk ook wel mooi.:bigsmile:

Ben ook an het modden geslagen. IK heb dus wel mijn Philips dvd brander en floppy gespoten. Gaat perfect en ik zelf vind het resultaat ook mooier.

Zie hier het resultaat (hoop dat het lukt)

D@RKNeSS

Ook mooi

Wha! zeker vet…alleen niet echt een doe-het-zelf ding heh :rolleyes: