Hey,
zoals misschien bekend heb ik een brommer (2, waarvan 1 al weer een hele tijd rijdt, en de ander gister voor het eerst een stukje door de straat heeft mogen rijden, met mij erop uiteraard).
Het is een batavus mk2 uit 1969. Ik heb 'm helemaal opgeknapt, en gister kon ik voor het eerst starten. Ik dus maar trappen, en duwen etc. maar hij ging maar niet aan. Na veel duwen, nog meer duwen, en enorm veel zweten op zo’n hete middag sprong ie dan toch aan. Het probleem is nu, dat ie soms helemaal ermee ophoudt, en dat ie ook niet over een bepaald punt met gas heen kan. Dat is errug irritant, want nou kan ik niet normaal schakelen (heeft ook geen zin want je hebt toch niet genoeg snelheid c.q toeren). Als je zeg maar een afstand van vier centimeter kabel hebt die je open kan trekken (is een voorbeeld, 't is geloof ik minder) dan kan ik maar tot 1.5 cm trekken dat de brommer normaal blijft lopen. Als ik verder trek stopt ie feitelijk met rijden (maar blijft wel lopen, zij het onregelmatig en langzaam) als ik dan weer gas terug neem dan gaat ie weer.
Mijn vraag is nu, heeft iemand een tip wat het kan zijn? Ik heb zelf al gekeken in de carburateur, maar die lijkt schoon te zijn. Ook durf ik daar niet al te veel aan te prutsen, want de kans is groot dat ie dan gaat lekken (dat had ik net namelijk al). Is jullie advies als het de carb. is om die schoon te maken, of af te wachten of ik 'm vanzelf schoon rijdt?
(en als je een andere oorzaak weet is ook welkom)