Capturen met premiere 6.5

vbimport

Wannes,
heb voor elkaar om dvd te maken en op mijn dvd stand-alone te laten spelen (heb dvd-r gebruik i.p.v. dvd-rw)
sound card is on board, heb ook losse sound card gebruik maar het maakt niks uit.

Nog een vraagje over capturen:
Bij het capturen van dv-camera naar pc, slaat windows mijn project ongeveer na 10 minuten op, dan moet ik hem saven en weer opnieuw recorden (capturen).
Hoe krijg ik of welke instelling moet ik gebruiken om mijn dv-bandje van ongeveer 1uur achter elkaar op mijn pc krijgen bij capturen?

Goed nieuws dat die DVD eindelijk werkt!

ivm dat capturen;
De limiet die je beschrijft (10minuten) kan 2 oorzaken hebben;

de “capture limit” staat,als ie aangevinkt is, standaard ingesteld op 600 seconden. Controleer dit ff en zet die uit, moest het aanstaan :slight_smile:

Tweede mogelijkheid (en volgens mij de juiste): Je schijf is niet NTFS-geparitioneerd. Je zit dan met de bestandslengte-limiet van 2 GB ofzo (wat overeenkomt met ± 12minuten DV als ik me niet vergis). Oplossing: met WinXP of Win2000 een schijf formatteren als NTFS (de C:\ mag gerust FAT32 blijven)

thanks,
ik zal het proberen en laat je nog weten:D

Wannes,
heb uitgezocht, maar snap niet zo veel van. Weet veel van premiere maar windows…

Ik heb 2 aparte harde schijf. Een voor programmas en een voor videobewerking.

Welke moet ik now formatten? en wat is NTFS precies, hoe moet ik formatteren? en waar kan ik NTFS vinden?
Blijf mijn bestaanden bestaan of worden deze eruit gegooid???

Hellp:bow:

Je dient de schijf waarop je gaat capturen (bijvoorbeeld F:) als NTFS schijf te formatteren, aangezien dit het probleem van de maximale bestandsgrootte van 2gb/4gb vermijdt.

NTFS is een bestandssysteem dat ondersteund wordt vanaf Windows NT en zijn derivaten (2000, XP).

Het is trouwens zeer raadzaam regelmatig de schijf waarop je captured te defragmenteren/formatteren, aangezien dit “dropped frames” (verloren gegane beelden doordat de schijf niet continu kon schrijven) kan voorkomen.

Wat ik dus bedoelde:
Je moet WindowsXP/2000 hebben (NT is geen aanrader voor videobewerking). Maar je hoeft niet alle schijven als NTFS te formatteren, dus je hoeft ook windows niet opnieuw te installeren. Het volstaat om met je rechtermuisknop op de schijf te klikken die je wil gebruiken voor videocapture. Dan kan je “formatteren” kiezen en krijg je een kadertje waarbij je kan kiezen uit FAT, FAT32 en NTFS. Hier kies je dus NTFS. Ik vrees dat je hierbij alle bestanden kwijt gaat zijn die op de schijf staan. Dus maak daar eerst een backup van :wink:

hallo,
heb mijn videoschijf geformateerd als ntfs en hij doet het nog steeds niet.
Na 10 min stopt de pc maar de camera blijft draaien. Dus nu moet ik elke keer de camera eens tukje terugdraaien en verder capturen.
Video capture instelling heb ik ook al veranderd.
help…

help, nog een keertje???
probleem met ntfs. heb geformateerd maar het stopt nog steeds na 10 minuten capturen.
Moet ik nog iets anders doen?

er doet zich nog een ander probleem
op de een of andere manier kan ik in premiere niet meer timeline expoteren als mpeg encoder (vcd, scvd of dvd).
Het heeft wel gekund.

Weet iemand de oplosssing? wat is verkeerd in premiere 6.5. of doe ik iets verkeerd?
:eek:

Probeer het eens met het uninstallen van Premiere en daarna weer opnieuw installeren van Premiere.

Ben je ook al eens op de support site geweest van adobe?

Die capture limit van 600 seconden staat toch uit hé? Want als het exact na 10 minuten is, dan zou’k dat wel heel toevallig vinden. (600 seconden = 10 x 60 sec ;)). Als de limit aanstaat, dan is dat namelijk standaard op 600 seconden (hoewel je die uiteraard kan wijzigen).