Capturen met een sony?Ik geef het bijna op

vbimport

Ik heb een digitale videocamera, een sony DCR-IP7E.

Deze camera kostte 2500€.

Het probleem is dat er geen fimbewerkings software bij zat, enkel om foto's te bewerken.
Ik heb al alle mogelijke videobewerkings prog. geprobeerd maar ze zeggen allemaal dat ze mijn camera niet kunnen benaderen.
Ik heb premier6, pinnacle studio 7, pinnacle express,... geprobeerd.

Ik heb eens een search gedaan op het net maar het enige dat ik kan vinden is dat mijn camera nog te nieuw is en dat de huidige prog. geen micro casetten ondersteunen.

Windows XP herkent de camerta goed zowel als ik hem aansluit via mijn audigy als wanneer ik het doe via mijn pinnacle firewire kaart.

Ik weet niet ofdat het waar is maar naar dat het schijnt is het enige prog. die ondersteund wordt movieshaker???
Ik ben dit prog alleen nog maar tegen gekomen op chinese sites maar ben er nog geen downloadable demo of zo van tegen gekomen.

Is er echt niemand die mij kan helpen om mijn filmpjes op mijn computer te krijgen???
Het scheelt niet veel of ik smijt hem door mijn raam.

Oja, hoe moet ik mijn camera instellen vooraleer ik hem aansluit op mijn computer (kheb wel al alle mogelijkheden geprobeerd maar niets werkte)

wel de drivers kunnen installeren?

MGI PhotoSuite, MGI VideoWave, MovieShaker Ver3.1 for MICROMV zou het moeten doen…

ftp://ftp.vaio.sony.co.jp/pub/vaio/download/W-A11-U01-0/MovShake1012.exe <= movieshaker

Vaak kun je gewoon gebruik maken van een Generic DV driver, of een ander model van je merk (Sony) indien je type nog niet bekend is.

Zelf heb ik een TRV110E, die werkt ook prima met drivers voor andere Sony camera’s

Originally posted by SoulShower
[B]wel de drivers kunnen installeren?

MGI PhotoSuite, MGI VideoWave, MovieShaker Ver3.1 for MICROMV zou het moeten doen…

ftp://ftp.vaio.sony.co.jp/pub/vaio/download/W-A11-U01-0/MovShake1012.exe <= movieshaker [/B]

de produkten van MGI had ik ook al geprobeerd.
Die link die je gegeven hebt was van de update, die had ik ook al gevonden, het is het volledig prog die ik nodig heb.
Het is inderdaad een camera met het MICROMV, en naar het schijnt is er nog geen enkel prog die dat ondersteunt (volgens ik weet toch niet) enkel het prog movieshaker van sony.

Ik vind wel dat als je zo’n dure camera koopt er tenminste wel een capture prog mocht bijzitten