CanoScan FB620P probleem

vbimport

Hallo,

Sinds ik mijn nieuwe computer heb, kan ik mijn scanner hierop NIET installeren. Ik installeer gewoon de bijgeleverde software, maar wanneer ik het desbetreffende programma opstart krijg ik een hele rare foutmelding iets van (onderstaand KLOPT NIET, gewoon vb.

error occured
181848489489

Kan iemand mij helpen, dit probleem te verhelpen. Het gaat om een CanoScan FB620P >>> dus parallel.

BVD

Enigmastar

Heb een poging gedaan op Dutch: general chat om dit te beantwoorden…
hier was wellicht beter op zijn plaats geweest:

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>
Printerpoort instellingen in de BIOS?
ECP/EPP (ben even kwijtr welke het precies moet zijn, ik geloof ECP.
Zijn er meerdere apparaten aangesloten op de printerpoort?

Voor de rest zou ik het zo niet kunnen bedenken. Software problemen kunnen overal aan liggen, vaak een combinatie van programma’s…

Succes!
<HR></BLOCKQUOTE>

Da_Taxman

Ik haat crossposting!

Da_Taxman, volgens mij maakt ECP of EPP niet uit. Ik geloof dat ECP ouder is en EPP nieuwer en sneller. Oudere pc’s kunnen daarom niet overweg met EPP, maar de nieuwe dus wel.

Wat het dan wel kan zijn, weet ik niet, maar misschien moet je eens proberen om alle andere programma’s af te sluiten voordat je gaat scannen…

Meer informatie :

Ik heb mijn printer, via mijn scanner doorgeschakeld >>> HP Deskjet 880c doet het gewoon. Mijn computer bestaat uit de volgende configuratie :

Pentium III 667 Mhz
128 SDRam

Hij staat op EPP 1.9 , ik heb binnen mijn BIOS te kiezen tussen EPP 1.9 en EPP 1.7 …

Greetz,

Enigmastar

[This message has been edited by Enigmastar (edited 08 May 2000).]

kan het niet liggen aan de windows versie, ik weet niet welke jij gebruikt. misschien win2000 met software voor 98 ??
en de printerkabel word vaak niet meegeleverd, gebruik je misschien een verkeerde par.kabel ?

[This message has been edited by Portje (edited 08 May 2000).]

werkt ie zonder printer wel?
windows 98se of windows 2000?

De kabel van de scanner moet geen enkel probleem zijn, die wordt meegeleverd.
De printer doet het ook zeg je, dus die kabel is ook goed.

Enige dat ik zo zou kunnen bedenken is dat het de combinatie scanner / printer is. Probeer de scanner zonder de printer aangesloten te hebben. Als dit wel werkt, gebruik de 880C dan via de USB poort.

Als je windows2000 gebruikt, kijk dan even op de Canon site voor compatibility. Ik zou het anders ook niet durven zeggen

Da_Taxman