Canal+ met Marvel G400

vbimport

vraagje over videokaart:
kan ik canal+ ontvangen met de Matrox Marvel G400 ??

Als het de Marvel G400 TV is wel. Dan moet je wel het Canal+ 1/2 kanaal opzoeken. Je ziet dan het gecodeerde beeld. Dan sluit je het TV programma af en start je het decoder programma (dat moet je n.l. wel hebben). Zelf gebruik ik ccrypt 2.04. Dit is de enige die bij mij goed werkt. Mail me op adri.kuiper@fnmail.com als je intresse in dit progje hebt want de makers ervan zijn gestopt (helaas) en op het net kan ik het niet meer vinden. Wel wat andere programma’s op deze site. http://home.wanadoo.nl/~esnel/

Suc6

The_SurVeYor

[This message has been edited by The_SurVeYor (edited 15 June 2000).]

I see, en kan ik dan ook van Canal+ capturen of gaat dat niet ?? Want je zei dat ik het tvprogramma moet sluiten.

Gebruik jij een Marvel G400 by the way ?
Jij blijkt nogal veel van die kaart te weten. Ik ben namelijk een beetje aan het rondkijken voor een goede video/capture kaart.

Nee ik heb een goedkoop TV kaartje, maar die doet het ook heel goed. Ik weet wel dat als je de Marvel G400 wilt en je wilt TV dan heb je dus de G400 TV nodig. Volgens recenties is dit trouwens een héél goede alleskunner. De ccrypt 2.04 kan alleen foto’s capturen. De Cabel Crypt 1.05 van eerder genoemde site kan wel capturen, maar het kost veel (mij wel tenminste)moeite om het programma draaiend te krijgen en het beeld vind ik erg donker.

The_SurVeYor

Heb de marvel G400.
Had eem tijdje uitgeleend aan een collega om te testen (want onder win2k wordt ie nog niet 100% ondersteund), maar hij was erg te spreken over deze kaart.

Heb voordat ik em kocht aardig wat gezocht naar reviews en dergelijke en daar kwam deze kaart er toch wel het beste uit voor die eigenschappen die voor mij belangrijk waren. ATI all in wonder was een goede tweede.

Kaart is wel redelijk prijzig (750-900 gulden geloof ik).

Da_Taxman

Hebben jullie mooie kleuren, ik niet zo zwart wit is ok maar in kleur is het nie al te best, vallen weg om de seconde

Dat capturen van canal+ is eigenlijk maar een bijzaak. Ik neem de Marvel G400 TV omdat het een goede allround card is, het gaat vooral om het capturen en editen van gewone tv/video.

Da_Taxman: Jij hebt een Marvel G400 TV, heb jij ooit geprobeerd om canal+ te ontvangen ?

The_SurVeYor: Er is toch maar 1 soort Marvel G400 op de markt ? En dat is toch alleen de Marvel G400 TV. Of zijn er andere versies dan ? Ik heb heel veel reviews gelezen en ik ben alleen de Marvel G400 = Marvel G400 TV tegengekomen.

Mijn fout sorry, dacht even dat ik advertenties had gezien van zowel de G400 als de G400-TV.
Wel weet ik dat je voor ± f 750,- een dijk van een kaart hebt.
Wat betreft Canal+ ontvangen geldt voor alle TV kaarten hetzelfde. Je hebt een cable crypt decoder programma nodig.

The_SurVeYor

En kun je ook gedecodeerde kanalen te zien krijgen die via de schotel binnen komen ??

Het gaat eigenlijk via het zelfde principe toch ?

Sateliet heb ik zelf niet dus kan het niet proberen, maar hier http://huizen.dds.nl/%7Emgmarts/bookmark/ staan links naar decoders voor sateliet dus… suc6

The_SurVeYor

[This message has been edited by The_SurVeYor (edited 16 June 2000).]

vroeger kon je met je com aan die analoge decoders (sat) vooral die engelse zenders coderen enz… C+ gebruikt dit al lang niet meer … die zitten digitaal …volgensmij kan je dat niet decoderen met de computer … maar met een beetje verstand van electronica wel !!! de sim-kaart is verdeeld in verschillende “kamertjes” als die kamertjes op slot zijn kan je 't niet zien (dan krijg je dat mooie beeld van C+ dat je geen goede sim hebt ) maar met een kaartlezer kan je dit “kamertje” open doen en kan je C+ kijken … ze zijn echter ook niet achterlijk dus ze sturen stoorsignalen door de lucht … dan gaat 't kamertje weer dicht … maar als je hier een goed blocker tussen zet kan je C+ blijven kijken … ik heb er nu al 3 draaiend voor 4/5 maanden
MaZZel

Heel kort antwoord op een hierboven gestelde vraag:

Nee, heb nog niet geprobeerd Canal+ te ontvangen. Windows 2000 ligt qua drivers nog een beetje dwars…

Da_Taxman

Superappelflap: Als het goed is heb jij geen geluid dan toch ? Daarvoor heb je een apart dingtje voor nodig.