CAB.bestanden

vbimport

Hoi, ik probeerde gistere Half life 2 te installleren en elke keer geeft ie na 2 minuten een fout aan dat er een bestandje (blablabla.gcf) corrupt is, deze zit namelijk met nog een hoop andere bestanden ik een cab bestand. :sad:
Het is de orignele dvd van half life, maar als ik het hele spel naar de HD kopieer en dan daar de autorun doet geeft ie precies hetzelfde aan,
Ik heb ook al een programma gedownload en gekocht(legaal dus) ATR dat is een cab repair programma maar daar geeft ie aan dat er niks mis is met alle Cab bestanden die op de HD nu staan.
Ik zie dat dus meerdere mensen met die zelfde problemen zitten als ik zo wat rond kijk op de forums maar ik heb nog nergens een oplossing gevonden en het begint me nu dus erg te irriteren dus ik dacht ik download kazaa van internet om daar dat spel vanaf te plukken, :frowning:
tijdens het installeren van kazaa gaat ie ook niet verder, je ziet dan alle bestandjes langs komen die aan het downloaden zijn en dan ineens blijft ie dus bij een cab bestand hangen, idem dito met het programma limewire wat ik van internet heb, dan moet ie ineens JAVA van sunblablabla hebben, dar zit dus ook wer zon klote cab bestand in en gaat ok niej verder, :sad:

Ik heb ook al met winrar geprobeert om een cab bestand uit te pakken en dat lukte goed, totdat ie ineens weer aangaf van dat het cab bestand corrupt is, ik kan dus niets doen met spellen, programma’s, maakt niet uit wat waar die cab bestanden inzitten. :confused:

Weet iemand hier een goeje oplossing voor want op elk forum heb ik nog niets kunnen vinden, :bow: alvast bedankt :bow: met vriendelijke groet, nick

Als een .cab bestand te groot is en je hebt vrij weinig geheugen, dan wil het wel eens fout gaan met installaties…

heej marsz, jah dat is het probleem niet, ik heb een 80 gb HD 7200RPM, AMD athlon 2400 als ik me niet vergis, en ik heb 1024 mbram, dus dat zou toch goed moeten zijn…maar is echt klote da ik dat niet gemaakt kan krijgen,
ik hoop dat er gauw iemand komt met een goede oplossing!!!

omruilen heb al meer mensen gezien met een soort zelfde probleem dat de cab files corrupt zijn ze hebben ze omgeruild en konden daarna gewoon installen 1 iemand heeft um 2x moeten omruilen schijnen een zooi slechte schijfies tussen te zitten

Dat is het niet, want ik heb diezelfde problemen met andere programmas en spellen die cab bestanden bevatten, dus dat is het ook niet
toch in ieder geval bedankt voor je reply

1. ga naar start -> uitvoeren
  2. tik in regedit
  3. HKey_Local_Machine
  4. ga naar Software
  5. -> Microsoft
  6. -> WinXP
  7. zoek Winlogon (open het winlogon)
  8. zoek deze waarde “allocatecdroms”
  9. Als de waarde in dit veld “1” heb je grote kans op errors in je cab files…
  10. Verander de waarde naar “0”

Wellicht heb je wat aan deze fix, immers terug naar de winkel kun je altijd nog…

Ik denk dat je ergens een foutje hebt gemaakt m@rsZ of in andere XP versies zou dat anders moet zijn. Ik heb nl Win XP Pro Engelse versie en bij mij gaat het zo

1. ga naar start -> uitvoeren
  2. tik in regedit
  3. HKey_Local_Machine
  4. ga naar Software
  5. -> Microsoft
  6. -> Windows NT
  7. -> Current Version
  8. zoek Winlogon (open het winlogon)
  9. zoek deze waarde “allocatecdroms”
  10. Als de waarde in dit veld “1” heb je grote kans op errors in je cab files…
  11. Verander de waarde naar “0”

Want ik kom dus WinXP niet tegen zoals jij vertelde. Als ik het niet bij het goede eind heb hoor ik dat graag.

mzzl Dúnedain

je hebt gelijk… Ik dacht dat ik het nog wel wist… kennelijk klein foutje gemaakt.

en anders kom je er wel met de search funtie…

thanks anyway…

Geeft nix uiteraard je kunt niet alles weten en meteen ook onthouden … :disagree: En de kennis van de Admins en de CD Freaks Guru’s is al vele malen groter dan van de meeste hier.:bow: Drom is de rest er ook nog… Keep up the good work :clap:

mzzl Dúnedain

hoi beste cd freaks haha lol, ik heb de waarde na gekeken maar die staat nog gewoon op 0, maar het is niet alleen bij de cd rom, ook bij gewone installaties zoals kazaa, ik kom er echt niet uit en het is een groot probleem en ik denk dat het aan windows ligt.
Weet iemand nog een andere oplossing misschien,

in ieder geval alvast bedankt voor jullie reply’s, misschien zit er wel een keer een goede oplossing bij. veel dank!

Misschien zou je eens kunnen kijken naar je CD dan wel DVD speler/brander. Het is een longshot maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Heb het nl zelf ook al wel eens gehad dat de ene lezer de cd wel goed leest en de ander niet (meer).

mzzl Dúnedain

Oorzaak van errors tijdens cab extraction…

Deze situatie kan om de volgende redenen ontstaan:
• Het cd-rom-station functioneert niet correct. Mogelijk kan de laser de gegevens niet goed lezen door de hoge mate van vibraties van de cd-rom. Met de hoge draaisnelheden van de moderne cd-rom-stations kunnen lichte beschadigingen aan de cd-rom invloed hebben op het vermogen van het cd-rom-station om de cd-rom correct te lezen.

• De computer is ingesteld op een te hoge kloksnelheid. Het uitpakken van bestanden uit cabinetbestanden is geheugenintensief. Als de computer is ingesteld op een kloksnelheid die de standaardinstellingen overschrijdt, kan dit leiden tot decodeerfouten. Computers waarvan de kloksnelheid niet op een te hoge waarde is ingesteld maar die een koelprobleem hebben, kunnen ook decodeerfouten ondervinden.

• Het RAM- of cachegeheugen van de computer is slecht of bestaat uit ongelijke componenten. U maakt bijvoorbeeld gebruik van verschillende soorten of verschillende snelheden voor de RAM-geheugenmodules. Ook al lijkt Windows zonder problemen te werken, dan nog kan de extra belasting van het uitpakken van bestanden en het verkrijgen van toegang tot de schijf bijdragen tot decodeerfouten.

• Busbeheer of Ultra DMA is ingeschakeld in het BIOS en in Apparaatbeheer op de computer. Mogelijk kan het systeem de snelheid waarmee de gegevens worden verplaatst niet bijhouden.

• U gebruikt een programma voor geheugenbeheer van derden.

• De computer bevat een virus.

• Een Plug en Play-apparaat wordt niet juist gedetecteerd.

• Uw cd-rom is beschadigd.

• De CPU van de computer raakt oververhit door onjuiste CMOS-instellingen, een defecte CPU-ventilator of onjuiste warmteafvoer. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat het koellichaam op de CPU niet voor afdoende koeling zorgt.

• Het interne of externe cachegeheugen op de processor of systeemkaart is beschadigd. Dit is vooral merkbaar als Setup dit probleem ondervindt in het stadium waarin de bestanden worden gekopieerd.

• Norton Autoprotect is ingeschakeld. OPMERKING: als dit het geval is, schakelt u het selectievakje Norton Autoprotect uit op het tabblad Opstarten in Msconfig en neemt u contact op met Symantec voor een programmacorrectie.

Wat mogelijke oorzaken van het net gevist…

Eej bedantjk he, ik zal eens wat gaan proberen,groeten en bedankt!!!

Hoi hier ben ik weer…Ik wilde even mededelen dat het probleem zich nog steeds voordoet :sad: :sad: :sad:
Ik zoek zo erg voor een oplossing :bow: Please help me! :bow:

tja… ik heb zo 123 geen oplossing meer. Ga eens naar de winkel terug… of probeer een andere Pc met de zelfde CD?!?

Jha bij een andere computer lukt het wel met dezelfde CD, maar ut ligt aan mn PC dat is 1 ding wat ik zeker weet want dat is ook bij andere bestanden die ik download of zow

Als je het aandurft. Je kunt eens proberen om in de bios alles op default te zetten. Dan zijn de settings helemaal zoals ze op de fabriek zijn ingesteld wat betreft de bios. Een schone installatie van je OS zou daarbij ook wel eens kunnen helpen. Eerst alles wat je nodig denkt te hebben backuppen uiteraard en dan Format c: en dan alles opnieuw installeren. Misschien heb je wat ‘dubieuze’ software erop staan. Die zou je uiteraard ook kuunen verwijderen en daarna via trial and error weer uitproberen.

mzzl Dúnedain

Er is een oplossing voor het probleem maar het is wel omslachtig. (deze oplossing werkte voor mij toegepast op Spellforce 2. Ik deed namelijk het volgende:)

1. Kopieer de inhoud van de dvd integraal op je hardeschijf.
  2. Steek de dvd in een andere pc en kopieer de .cab files op een usb stick.
  3. Vervang de .cab files op jouw pc door de files van de usb stick.
  4. Installeer de game vanaf je hardeschijf.
    Ik hoop dat het helpt.
    Groeten Narkaz.

Ik denk dat ie er wel achter is gekomen na een jaar :wink:

hehe ik hoop het. Ik heb deze post gemaakt omdat er nogal wat andere mensen hetzelfde probleem hebben (met andere games) en omdat er heel weinig oplossingen op het net staan.