C++ leren

Ik wil dus c++ leren.
en ben een complete beginner.

zijn er hier mischien mensen die een goed boek voor newbies kunnen aanraden (want dat ben ik :stuck_out_tongue: )

verder ken ik google en online tutorials en van de search heb ik ook al eens gehoord :wink:
heb verder ook al een hele zooi e-books van kazaa en andere bronnen.

maar omdat ik een totale beginner ben zoek eigenlijk tog een compleet boek iets om stapgewijs mee te leren ofzo.
alle tips zijn welkom…

alvast bedankt !

ISBN 059600298X

ISBN 9023640217

ISBN 90-5735-500-0

ISBN 90-395-1689-8

ISBN 0-201-88954-4

hardstikke bedankt mister belvedere !!

Misschien een stomme vraag, maar wat wil je gaan doen in C++?

Wil je gewoon leren coden? Wil je meer weten over object orientatie? Zijn er specifieke taken die je middels een eigen geschreven programma wilt vervullen?

ik wil gewoon leren coden.
en uiteindelijk dus programmas kunnen schrijven.

snap nog nie helemaal wat oop nou inhoud dus daar kan ik weinig overzeggen.

shadow

Originally posted by The Shadow
ik wil gewoon leren coden.
en uiteindelijk dus programmas kunnen schrijven.

Tis te merken dat je nog geen ervaring met programmeren hebt :slight_smile:

Afhankelijk van het soort programma dat je wilt schrijven, heb je boven op een stevige portie basiskennis ook nog eens heel wat specifieke kennis nodig. Denk hierbij aan bijv. databases, webtechnieken, real time omgevingen, assembly, algoritmiek etc etc…

Maargoed, daar kom je wellicht gaandeweg achter!

Tis te merken dat je nog geen ervaring met programmeren hebt

nul komma nul :wink:

zal nog wel wat worden dat …mjah we merken het wel .
moet over een paar dagen het boek: aan de slag met C++ binnen krijgen… daar maar is mee beginnen , als ik er dan ook nog tijd voor heb als me vakentie afgelopen is … …

Heb jij toevallig nog een goed boek op je lijst staan ? voor beginners wel te verstaan :wink:
die bijbel van staustroup moet ook binnen komen (2e handsje maar 7,50 ! ) ,maar dat zal wel wat voor later worden.

Shadow

zie hier, de plek voor de beginnede c++ programmeur

www.netstorm.be/ucc