Button's maken

Ik ben van plan om voor een klein popfestival waar ik als vrijwilliger bij werk button’s te gaam maken. (popfestival voor verstandelijk gehandicapten, ga nou niet denken dat ik ga zitten flippen op die button’s :wink: )

De button’s zelf hebben we al, alleen het ontwerp voor de button moet er nog komen…en het moeilijkste, zorgen dat het ontwerp precies op de goede maat uit de printer komt rollen.

Zelf iets knutselen is geen probleem in Photosjop, maar het precies op maat krijgen van die dingen is moeilijk.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Imagestyler van Adobe kan daarbij helpen…
Dat is in beginsel een vector based programma die een heel button panel kan exporteren naar HTML, keurig in een tabel.

Wat je eventueel kunt doen is in Photoshop met actions gaan werken, zodat altijd dezelfde bewerkingen worden toegepast voor iedere button (behalve dan de tekst).

hoho, ik heb het hier over de button’s die je opspeld, de hardware dus :smiley:

Zou daar geen kleine tool voor zijn om dat makkelijk te maken?

ah, dan begreep ik het verkeerd.

Er zijn van die apparaatjes waarmee je eenvoudig van dat soort buttons kunt maken.

Het zijn een soort ponsmachines waarbij je het papier in het apparaat legt, samen met de button en dan iets samenperst. Het papier wordt dan gesneden en om de button geperst.

Als je dan print met een cirkel om de afbeelding, dan kun je redelijk vlot zien hoe het papier moet liggen voor die buttons.

Waar je die apparaatjes kunt krijgen (huren/lenen) geen idee…

Snap je het weer verkeerd (ik zal het wel verkeerd uitleggen)

De spullen om die button’s te persen e.d. hebben we allemaal wel, maar ik wil een plaatje en Text op die button hebben, dus moet ik de afmetingen precies goed krijgen op de computer en het dan uitprinten…dat is het probleem, dat lukt me namelijk niet :rolleyes:

Wat je dan wellicht het beste kunt doen is met een DTP programma als Pagemaker, QuarkXpress of iets dergelijks aan de gang gaan.

Met dat soort programma’s kun je op de tiende milimeter afbeeldingen en tekst positioneren…

Dat zou idd een idee zijn…maar ik heb totaal geen verstand van DTP proggie’s dus dan wordt het moeilijk

bestaat er gewoon niet een klein tooltje waarmee je dat gewoon in elkaar kan plakken ofzo? :confused:

(wel naar gezocht niet kunnen vinden)

Adobe Pagemaker is zo heel moeilijk niet hoor.
Misschien kun je het met Illustrator ook nog wel, alleen het positioneren van de afbeeldingen zal daar minder precies zijn dan met Pagemaker

Gewoon met rechtermuisknop klikken en properties selecteren, dan kun je als ik mij goed herinner alle coördinaten invoeren…

hmm, is dan wel te proberen, maar ik bezit die softwarepakketen niet :frowning:

Check deze site een, hoef je alleen maar de txt in te vullen, de rest genereerd hij zelf. (ook handig voor logo’s)

http://www.webgfx.ch/

hele handige link idd…maar blijft niet het gene wat ik zoek!

Ik wil een button maken die je opspeld, zo’n rond ding dat je op je t-shirt doet! die gehandicapten daar vinden dat prachtig en werkt tevens als toegangsbewijs.

ik kan nou eenmaal niet met DTP software omgaan en heb het ook niet…ER MOET TOCH ERGENS OP I-NET EEN KLEIN TOOLTJE ZIJN OM ZOIETS TE MAKEN!

:confused:

Originally posted by Murphy23x
De spullen om die button’s te persen e.d. hebben we allemaal wel.

Ik wil ook graag button’s maken maar hoe kan ik aan die spullen ervoor komen??? voor zo’n perser en die voor- en achterkantjes van de buttons?!?!

was zelf ook op zoek… http://www.buttonboss.nl/nl/products/buttons/machines/rechts.html
staan helaas geen prijzen bij… 'k ga morgen langs, meld dan meer.

was ongeveer 450 euro voor machine + materiaal voor 1000 buttons + luxe snij apparaat

Dat morgen duurt wel effe bij je…en dan klagen ze over het Brabants kwartiertje :bigsmile: