Bulletproof ftp server vraagje

ik wil een eigen kleine ftp server opzetten, en heb daarvoor gekozen voor bulletproof ftp server.

ik heb daarvoor deze tutor gevolgd, maar bij het deel

Zeg, ik heb een router, wat moet ik nu doen?
Ga dan naar ‘Multi IP settings, Passive Mode’ en stel een passive port range in.
Voor iedere port die je mapt, kan je één connectie kwijt. In het geval van 5001-5011 (Logische opvolger van de main port van 5000) kunnen we er dus 10 kwijt.

Wat je nu ook moet doen, is even de main port in je hoofd nemen en er één van af halen.
Onze port is 5000, min één, is 4999.

Wat we nu hebben:

4999-5000 (Main porten)
5001-5011 (Passive porten)

In de router kunnen we nu dus de volledige range kwijt, van 4999 tot en met 5011, and that’s it!

ben ik een beetje de draad kwijt.
hoe moet ik hem nu online krijgen zodat er gebruikers via internet op kunnen?
ik kan in bulletproof ook de passive poorten instellen, maar ik krijg hem niet op 5001 tot 5011. hij verspringt alleen per 100.
iemand die weet hoe dit werkt, of die misschien een suggestie heeft voor een ander (beter?) ftp programma?

heb het met bulletproof maar opgegeven.
ben aan de gang gegaan met serv-u.
Deze kan ik in m’n eigen interne netwerk wel bereiken, en dat is al meer als wat ik met bulletproof heb bereikt.
Alleen nu nog dat je vanaf internet bereikbaar bent, hoe moet ik dat doen.
Heb iets gedaan in de router met virtual servers, heb ik bij ftp(data) mijn computer ingevuld, wat het voor soort is (udp, tcp of udp/tcp --> welke moet ik hiervan hebben dan?) en de interne poort en de externe poort.
Interne en externe poort heb ik allebei op 5000 gezet, is dat goed?
en wat moet ik nog meer instellen??

correctie:
wel op m’n eigen pc bereikbaar, met flashfxp of in een explorer, maar op de andere computers in het netwerk niet.

Waarom praat je in jezelf?

Ik heb Bulletproof ook draaiende gehad in een netwerkje, maar geen problemen hoor. Alles bereikbaar vanaf het internet. Zelfs zonder extra instellingen.

mzzl Dúnedain

doe ik niet, ik kan mijn posts alleen niet editen, daarom moet ik steeds een nieuw bericht posten

@ Dunedain: Heb je hem ook achter een router werkend gehad?
ik krijg het niet voor elkaar iig.

yeps Welke versie heb je dan zal ik eens kijken of het mij weer lukt. En ik had een E-Tech router op mijn kabelverbinding en gewoon poort 21 opengezet geloof ik. Die staat dan in de DMZ. Deze router die ik nu heb weet ik niet maar het zal waarschijnlijk wel lukken.

mzzl Dúnedain

Om je ftp van buiten je netwerk te laten werken zul je een portmap aan moeten maken naar je pc. misschien handig wel te letten als je een DHCP server gebruikt a. een vast ip te nemen of b de release van je ip op oneindig zetten. of als je router het ondersteund DHCPd.

verder FTP gebruikt 2 poorten wel te verstaan poort 21-22 eerste als ik het goed had voor de communicatie tussen 2 computers en 1 data kanaal zorg dus dat beide gemapt zijn naar het ip naar je computer anders krijg je leuke problemen

verder is FTP een TCP protocol

En eventueel extra poorten, afhankelijk of je wel of geen gebruik maakt van PASV.

wat is dat eigenlijk, passive?

google is youre friend http://slacksite.com/other/ftp.html#active

Hai Happy_61,

Helaas moet ik je idd gelijk gaan geven wat betreft Bulletproof. IK heb de erst de oude geprobeert en die kreeg ik niet aan de gang. Daarna heb ik de trialversion van Serv_U gedownload en geinstalleerd en die heb ik wel aan de gang gekregen. Wat betreft de het zien in een netwerk… Als je een speedtouch modem-router hebt gaat dat niet (zomaar) deze kun je vanaf je eigen pc niet benaderen in mijn netwerkje heb ik nog niet de tijd gehad om het te checken. Mocht je een Alcatel Speedtouch 510 of 510i ( i= ISDN) modemrouter hebben moet je in NAPT de twee poorten 21 en 22 open zetten op tcp en dan is de FTP server van buiten uit te bereiken. Tenminste zo werkt het bij mij op dit moment.

mzzl Dúnedain