Buitenlands euro's

vbimport

een tante en een nichtje van me sparen buitenlandse euro’s en nou zat ik me af te vragen of er hier meer mensen zijn die buitenlandse euro’s sparen.
ik spaar ze alleen voor mijn tante en nichtje.

in de Volkskrant stond in de Dag in Dag uit een verhaaltje dat je ook buitenlandse euro briefjes zijn.

staat op het serie nummer. de X is Nederland…

het kost je zon 10000 euro om ze allemaal te hebben. qua nominale waarde…

Ik begin er niet aan om ze te sparen. Ik heb er so wie so altijd al veel te weinig. :wink:

De ongebruikte setjes van Monaco, San Marino en Vaticaanstad zijn wel ontzettend veel waard. Die van Finland schijnen het ook erg goed te doen.

Ik verzamel enkel die van 500 EURO, dus wie mij een plezier wilt doen :wink: Ik vind het sowieso vreemd om ze te verzamelen, maar ieder zijn hobby zeker.

Tja ik zie zelf het nut er ook niet van in… alhoewel het toch nogal leuk schijnt te zijn… behoorlijk wat mensen in mijn directe omgeving sparen die dingen.

Ik ben ze momenteel ook aan het verzamelen, maar niet voor mezelf. De oma van mijn girl had ook een Euro collector gekocht en kwam maar niet aan buitenlandse munten. Voor mij is het vrij makkelijk eraan te komen, aangezien ik op mijn werk heel wat eurootjes in handen krijg…

De vriendin van me vader spaart die muntjes…ze heeft ze nu bijna allemaal dacht ik behalve Finland, Vaticaan en San Marino.

Monaco gebruikt dacht ik de franse euromuntjes :rolleyes:

Originally posted by Murphy23x
Vaticaan en San Marino

Geld teveel? :wink:

Indien je die dingen wilt kopen kom je wel heel erg diep in je buidel te tasten…

Vaticaanstad, San Marino en Monaco passen toch niet in de standaard euro-collector, die ik trouwens al 2 maandjes geleden vol had :stuck_out_tongue:
Binnenkort komen er trouwens weer nieuwe Vaticaan-euro’s, dus als je toevallig in Rome bent zou ik ze zeker meenemen, die dingen zijn een dag na uitgifte al 100 euro meer waard per setje dan de intrinsieke waarde.

Mijn moeder spaart ook de euro muntjes in zo’n euro collector klapper die ze bij de Blokker kocht.

Pa en Ma gaan zelf regelmatig op vakantie naar verre europese oorden , dus dat ding komt redelijk automatisch vol.

Me ma spaart die rommel ook. Ze mailt met allerlei gasten uit verschillende landen en dan sturen ze centen en andere munten heen & weer. Gaat helemaal nergens over! :wink:
Maar ja, houd ze van de straat hè! :smiley:

ik ben ze nu ook voor m’n eigen aan het sparen ik heb belgie duitsland finland luxenburg frankrijk en nederland al compleet en van spanje hoef ik alleen de 2 euro nog te hebben

Murph, in Monaco gebruiken ze idd de Franse euroos vooral. Er zijn echter wel munten uitgegeven met MONACO erop :). Die zijn meteen naar de verzamelaars gegaan en gaan nu alleen voor grote bedragen over de toonbank. Ik heb eergisteren in Straatsburg nog gezien hoe ze eruit zien :)…

Ik kon ook finse euroows kopen, er kwam zo’n Fin naar me toe (ik was in het europarlement) en die vroeg of ik euro’s wilde kopen… beetje rare vraag zei ik, maar hij zei toen dat finse euro’s zeldzaam waren en dat ie 5 complete setjes bij m had. Voor 50 euro mocht ik ze hebben, 1 setje dan… Ik zei: dikke lul, en wat gek; hij begreep me meteen :slight_smile:

Mijn oom spaart ze, en als ik iets vreemds in mijn handen heb dan bewaar ik het wel voor m :). Zelf sparen vind ik toch wat onzinnig :D. Tijdje terug was er een documentaire over de verschillende euromunten, en ze vroegen aan de taxichauffeurs in vaticaanstad, san marino en monaco of ze ooit met zo’n euro betaald waren… de meesten antwoordden met nee :slight_smile:

blah, that’s it :slight_smile: Wat er allemaal al niet uit een ziek hoofd kan komen (griep sux:))

Ik spaar ze ook…

Alle landen, en op jaartal…
dus alles wat er is, en ja er gaat heel veel geld in zitten, maar vind het zelf heel leuk…

ik heb wel wat dubbele…
mail mij hier maar voor…

voor een goede verkoper kijk eens op www.muntplaats.nl