BTC dvd combo drive

Hai allemaal,

De vader van mijn vriendin heeft een Combo drive van BTC en het is waarschijnlijk de BTC 8x32 BDV 108A van een kleine anderhalf jaar oud. De brander dan wel dvd worden niet egt vaak gebruikt maar nu treed er de laatste tijd geregeld een probleempje op. Bij het laden van een cd-rom geeft hij helemaal niets meer aan. Laatje open> cd erin> laatje dicht = nix als je dit een aantal malen herhaald komt hij uiteindelijk wel tot het afspelen van de cd. Mijn vraag is eigenlijk: is dit naar jullie mening een hardware probleem of kan het ook softwarematig zijn. Mijn (bescheiden) mening is dat of de lens vuil is of hij is op de een of andere manier beschadigt.

iemand ideetjes.

Niemand?

Ik denk dat dit een hardware probleem is. Opzich is dat vrij simpel te testen.

1. Probeer eens te booten vanaf een CDROM. Werkt dat goed, dan is de kans dat software het probleem is groot. Treedt hetzelfde probleem op, dan denk ik dat je een hardware probleem hebt.

2. Wil je uitgebreider testen, pak dan eens een Live CD zoals Knoppix en kijk hoe het daar werkt!

Dat wilde ik eigenlijk weten jah. Tnx 4 your reply.

mzzl Dunedaïn

Als je clonecd gebruikt, dan moet je het volgende proberen. Ga naar opties/instellingen ga naar de tab met “automatisch bericht bij invoegen” en vink het hokje aan.
Start de computer opnieuw op en je probleem zou opgelost moeten zijn.

Als je geen clonecd gebruikt, dan moet je het in de registers aanpassen (of clonecd installeren). Waar in de registers weet ik wel niet meer en ik kan het ook niet direct weervinden.