BSA op tv

Crowley spit de tv gids weer eens door en komt tot de conclusie dat vanavond op nederland 3 om 20.00 uur een programma wordt uitgezonden dat de BSA volgt bij een inval bij een bedrijf
(prog: Nieuw Economisch peil)
Volgens de krant en de website kon de BSA nog wel eens goed op haar bek gaan.

http://www.omroep.nl/rvu/sites/nep/2002/05.html

Dat was echt lachen. BSA krijgt even een pak voor zijn broek :slight_smile:

Als ik ooit een bedrijf opstart wordt het Mandrake , Open Office en Mozilla… Eat that BSA ! :slight_smile:

Het probleem is dan dat ze toch langskomen, je bedrijf een halve dag stilzetten en op zoek gaan naar software op de computers die wel een licensie nodig hebben.
Ik vraag mij af welke oficier van justitie eigenlijk die huiszoekingsbevelen afgeeft.
Ik hoop echt dat daar een goede schadeclaim tegen de bsa uitkomt. (zeker een half uur tot een uur niet kunnen werken, mogelijke bedrijfsspionage enzovoorts)
Ik vcraag mij trouwens af wat die jongens eigenlijk zouden doen als je je computer uitzet. In nederland hoef je niet aan je eigen veroordeling mee te werken en hoef je dus niet het password te geven (og je bent een weekje op vakantie) Zouden ze die pc dan gaan kraken?

Ik heb het deels gezien, maar snapte het niet helemaal. In de programma aankondiging stond iets over dat in de documentaire aangetoond zou worden dat de BSA wel eens fout kan zitten… Dit ben ik niet tegen gekomen in de documentaire, net toen aan het eind aangekondigd werd dat het gecontroleerde bedrijf gerechtelijke stappen zal ondernemen was het programma opeens afgelopen… :confused:

Als ik het goed begrepen heb bleek het bedrijf dus over 30 licensies voor win 98 te beschikken. De BSA heeft dit bedrijf hangende het onderzoek alvast een schikkingsvoorstel gedaan van (meen ik mij te herinneren) van 6800 euro, omdat men o.a. 22 computers hadden staan waar win 98 op draaide.
Het vreemde hieraan is (wat de directeur ook al zei) is dat voordat de zaak echt onderzocht is de bsa al ervan uitgaat dat het bedrijf schuldig is.
De bsa zou dus van de onduidelijke situatie gebruik maken.
(En die licensie’s zijn onduidelijk, want als jij bij een winkel een win xx cdrom koopt die oem is ben jij dus in het bezit van een stukje illegale software)

Originally posted by Crowley
Als ik het goed begrepen heb bleek het bedrijf dus over 30 licensies voor win 98 te beschikken. De BSA heeft dit bedrijf hangende het onderzoek alvast een schikkingsvoorstel gedaan van (meen ik mij te herinneren) van 6800 euro, omdat men o.a. 22 computers hadden staan waar win 98 op draaide.

30 is toch meer dan 22? Hoezo schikkingsvoorstel??? :confused:

Originally posted by Crowley
Het probleem is dan dat ze toch langskomen, je bedrijf een halve dag stilzetten en op zoek gaan naar software op de computers die wel een licensie nodig hebben.
Ik vraag mij af welke oficier van justitie eigenlijk die huiszoekingsbevelen afgeeft.
Ik hoop echt dat daar een goede schadeclaim tegen de bsa uitkomt. (zeker een half uur tot een uur niet kunnen werken, mogelijke bedrijfsspionage enzovoorts)
Ik vcraag mij trouwens af wat die jongens eigenlijk zouden doen als je je computer uitzet. In nederland hoef je niet aan je eigen veroordeling mee te werken en hoef je dus niet het password te geven (og je bent een weekje op vakantie) Zouden ze die pc dan gaan kraken?

Voor zover ik weet hoef je niet mee te werken aan hetgene waarvoor jij in staat van beschuldiging gezet bent. Je hoeft geen verklaring af te leggen of enige medewerking te verlnenen en zo. Of het om die reden helemaal vrij staat om je pc en media volledig dicht te timmeren (beveiligen tegen andermans gebruik) weet ik niet , maar het is een mooie drempel.

Niet dat het zo heel erg moeilijk is om Mickeysofts operating systems te kraken , maar die “expert” die ze op tv lieten zien zag er niet zo heel erg snugger uit (en als de BSA meeluistert , da’s een persoonlijke mening).

Originally posted by Upp3rd0G
30 is toch meer dan 22? Hoezo schikkingsvoorstel??? :confused:

Heb ik iets cruciaals gemist in de documentaire? Waarom een schikkingsvoorstel als er meer dan genoeg licenties zijn? :confused:

heb het zelf niet gezien maar wat ik eruit opmaak is dus dat de bsa moet dokke, niet het bedrijf :wink:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Niet dat het zo heel erg moeilijk is om Mickeysofts operating systems te kraken , maar die “expert” die ze op tv lieten zien zag er niet zo heel erg snugger uit (en als de BSA meeluistert , da’s een persoonlijke mening). [/B]

die mening deel ik met jou, die bsa meneer zag er meer uit als vuilnisman dan als computer expert.