Brommer < > politie probleem ! wa moet ik doen?

vbimport

Ik ben dus gepakt met men brommer :frowning:
ik reed 80km/h en ik vervoerde iemand
de rijkswacht laat me stoppen en ik moest op de rolletjes gaan staan .
jaja 84Km/h
dus moest men brommer laten staan en een soort van verklaring afleggen

Nu zegt die flikker :
over 20 dagen brommer terug komen halen en op 25km/h laten afstellen + JE UITLAAT (GIANELLI)
der af doen ! en in een plastieke zak steken en meebrengen !

die uitlaat heeft veel geld gekost en ben niet van plan om die af te geven !

mogen die zomaar men uitlaat afpakken ?
als ik die 25 laat rijden met die race uitlaat erop ? dan mogen ze me die toch niet afpakken of wel ?
wie weet dat ?

thx :wink:

Ken de Belgische wet op dit punt niet, dus veel zinnigs kan ik daar niet over zeggen.

Als ze tot inbeslagname over zouden kunnen gaan op basis van de overtreding dan mag je blij zijn als je de brommer mag houden na die aanpassing.

En ik denk dat die uitlaat alleen meegenomen moet worden om te laten zien dat deze er niet meer op zit…maar dat weet ik dus niet zeker…

Ik hoop in ieder geval dat je (en jouw passagier) wel een helm op hadden! Het is niet voor niets dat je voor een motor (snel vervoer zogezegd) een rijbewijs moet hebben…(maar ik zal je die preek besparen :wink: )

hihihihi thx taxman :wink:
was wat vergeten zeggen :
nee ik had geen helm op ihihihih
en passagier ook niet :slight_smile:

en ik had geen verzekering bij ! en men paspoort ook niet eens :slight_smile:

zou ik uitlaat der af vijzen ?

wel ken, ge hebt de keuze

ofwel u brommerke laten afstellen
of hem daar laten

een fikse boete staat u zowieso te wachten

zo te horen heb je nog geluk
gehad dat je niet je hele brommer daar
kon laten en dat ze een vierkant pakketje
van `m zouden maken…

Sterkte en laat het ff weten. Maar volgens mij mag je best versieringen op je brommer aanbrengen. In dit geval in de vorm van een race uitlaat.

volgens mij kunnen die u da ni verplichten, zolang als uw brommer het maximum aantal decibels niet overschrijdt, en afgesteld staat op 25 km/h kunnen die niks doen.
Laat u niet op uwe kop zitten door de flikken, ge hebt ook rechten!

Reken maar al op een boete van rond de BFr. 50000 … dan is het misschien wel een goed idee om die uitlaat er van onder te halen en te verkopen. Van dat geld kan je al een deel van je boete betalen.

Pas wel op dat ze je geen 2e keer aanhouden want dan krijg je je brommer normaal gezien mooi ingepakt terug en kan je hem koesteren op de schouw bij de open haard of zo. Als je er een afstelling opzet, laat dat dan door iemand doen die er veel verstand van heeft en vooral iemand die geen enkele connectie met de flikken heeft. In het Waasland is er namelijk een winkel waar vroeger een gast werkte die nu flik is. Hij weet dus precies waar het knopje zit, waardoor er al diverse gasten gepakt zijn.

Als je ooit nog van plan bent om zo hard te gaan rijden met je snorfiets, kijk dan toch maar eerst eens naar de foto’s van de ferrari stuntmasters … enkele jaren geleden is hier in de buurt een leeftijdgenoot tegen een verkeersbord aangereden met zijn brommer (zonder helm) tegen een snelheid van om en bij de 85 km/h. Die jongen had 1 geluk, nl dat hij meteen dood was. Er was een heel stuk van schedel weg geslagen door de klap. De jongens die toen aanwezig waren, zijn nu bijna allemaal brave werkmensen die in het weekend een pintje gaan pakken, maar die nooit nog dergelijke domme dingen zullen doen.

Ze zijn nog erg coulant daar in België.
In Nederland is het zo geregeld, dat elk brommer moet
voldoen aan de wettelijk voorgeschreven typekeuring.
Hij kan in principe al in beslag worden genomen , verbeurd verklaard en als pakketje geretourneerd worden, als je er 1 groter tandwieltje op zet.
Maar om niet te veel sores aan hun kop te hebben, meet Hermandad vermogen op de rollenbank en wordt dat als criterium gehanteerd.

Ze waren voor mijn nog best wel soepel!!! Ik kreeg alleen een boete dat die te veel vermogen had!!

Ik wil niet vervelend doen, maar weet je zeker dat je op en brommer zat en niet op en snorfiets? Want als je hem moet laten afstellen op 25 km/u is het in nederland een snorfiets, waar je zonder helm op mag…

Verder: welke imbiciel gaat er dan ook met 80 over de openbare weg scheuren op een brommer met twee personen? Sorry dat ik het zeg maar als je jezelf en anderen in gevaar wil brengen moet je het zo doen. Ikzelf heb ook twee brommers, en die lopen keurig tussen de 40 en 50. Ik hou me niet aan verkeersregels in welke vorm dan ook (stoep, weg, fietspad, 't is allemaal 1 pot nat ;)) maar met zo’n snelheid en massa (twee personen) breng je mensen wel in gevaar dat je zelf niet kan overzien denk ik.

Je moet zorgen dat je niet een tweede keer wordt aangehouden want dat wordt je brommer vernietigd :frowning: en dat zou ook zonde zijn.

Ikzelf heb de mazzel dat ik op de meest onmogelijke tijden ga touren (ik gebruik ze zo af en toe om een eindje door het landschap te touren en niet voor school) dus er is nooit controle, waar dan ook :slight_smile:

Eigen schuld dikke …

:cool: ReBoQ

is ken08 een hollander of een belg? want in nederland zijn ze blijkbaar veel strenger op die dingen. Als je een belg bent, zou ik zeggen, laat die uitlaat zitten en stel je brommer af.

sorry dat ik het zeg maar soms is snel rijden minder gevaarlijk dan traag rijden !
als ik met men brommer mee met het grote verkeer rijd dus , als ik me gedraag als een auto vind ik dit minder gevaarlijk dan traag te rijden
een auto kan een afslag nemen naar rechts of zo en ik rij dan traag rechtdoor en hij rijd me omver !
als je meerijd met de autos heb je da nie !
das mijn idee he

Ken08, ik moet je gelijk geven.

Ik kan u zeggen dat je (als je in Belgie woont tenminste) uw uitlaat zal kwijt zijn als je hem binnengeeft (wat je dus moet doen). Ze nemen hem gewoon in beslag en pressen hem samen in een hoopje. Ik heb dit enkele jaren geleden ook gehad met mijn LeoVinci. Ik reed ±85 met een brommer die normaal gezien 40km/u mocht.
Ik heb een minnelijke schikking gekregen van 10.000 die ik maar vlug betaald heb en mijn uitlaat was ik dus ook kwijt.
Het beste wat je kan doen is de uitlaat geven en de minnelijke schikking betalen.
Als het inderdaad zo is dat ze u alleen maar een boete gegeven hebben voor te veel vermogen, dan heb je veel geluk en gaat het redelijk goedkoop zijn, als er nog iets anders bijkomt, dan kan het een dure keer worden hoor.
In ieder geval, veel succes en laat ons het vervolg weten he :wink:

Ik heb ook eens een soortgelijk probleem gehad. Toen uitlaat gelijk pleitos. En fl. 150,- boete! Viel dus best mee! :wink:

In Nederland ben je dan wel de lul eigenlijk. Alle ‘snelle’ onderdelen ben je dan kwijt en als je nog een keer gepakt wordt ben je je scooter kwijt. En trouwens jojk 80 rijden met iemand achterop is niet gevaarlijk als je goed kan rijden. In Nederland meot je verplicht op de weg rijden en als je je dan aan de max toegestane snelheid houdt (30 km/h!) dan is dat pas gevaarlijk. Dus dan kan je je eigen snelheid beter aanpassen aan die van de automobilisten.

Maar ik begrijp niet goed hoe je gepakt kan worden…Waren die agenten in burgerauto ofzo? Of had je ze gewoon niet gezien? Anders rijd je toch meteen een wijk in ofzo dan ben je ze zo kwijt;)

Wel klote voor je:(

Originally posted by pietpaulusma
toegestane snelheid houdt (30 km/h!) dan is dat pas gevaarlijk

Ik doelde ook vooral op voetgangers en langzamer verkeer dat niet op een dergelijk hoge snelheid rekent. En daarbij, ik zal niet zeggen dat ik altijd netjes 30 rij (de kilometerteller is stuk dus ik kan net zogoeg 50 rijden door de binnenstad) maar het feit blijft dat je gewoon vet boven de maximumsnelheid rijdt, veiligheid of niet

Geluk, ja dat had ik…

Ik reed ERG hard (110) op een schakel brommer (Honda MTX) … maar de NL flikken zaten me niet achterna maar ik reed over de weg (toen mocht dat nog niet!) met veel lawaai, dus moesten ze me hebben. Eenmaal bij school aangekomen wilde ze weleens die ‘motor’ meenemen!! Gelukkig waren de flikken op dat moment aan het verhuizen naar een ander pand. Waarom? Lees verder
Ik moest voorkomen, ik dacht voor een boete maar ze wilden alleen rechtelijk laten vastleggen dat ze alle niet originele onderdelen in beslag wilde nemen. Ik gelijk ‘JA’, geen boete of nix… Ik mocht mijn gestripte brommer een aantal weken later ophalen… Wat hadden ze gedaan: inderdaad uitlaat eraf, verder helemaal NIX!!
Wat kunnen ze: ALLE onderdelen die er NIET origineel op horen eraf halen en vernietigen

Dus ik denk dat je je spul kwijt bent!! :frowning:

mmmmmmmmmmja nu ben ik die brommer gaan halen he (gisteren)
mja alles stond er nog perfect op …
maar ja ik moet uitlaat er zelf afhalen en dan hem laten afstellen op 25 … en uitlaat afgeven voor vernietiging of voor de zoon van de commisaris van de politie :frowning:

ja zoals er al gezegt is …
bij ons is het ook een zeer drukke stad ! en we moeten met de autos meerijden in het verkeer !
en als je traag rijd kom je nogal eens snel in het gevaar … van de autos ! zij maar zeker ! 80 kunnen rijden is veiliger dan 30 rijden hoor ! Als ge goed kunt rijden he maar das geen probleem voor mij .

vroeger reed ik steeds met de fiets ! gevolg = 2 keer omver gereden ! ja het was nie zo erg maar toch …

dan een jaar met de brommer gereden = gevolg : nooit 1 keer gevallen of iets voor gehad !

trust me ! als ge goed kunt rijden is snel rijden veiliger