Brandstoffen

vbimport

Hallo,

ik zoek stoffen die kunnen dienen als brandstof en die makkelijk zelf te maken zijn. Hetgene dat ik wil aandrijven is een pet-fles (raket).

Ik heb nu een ‘blauwdruk’ voor een raket die ‘loopt’ op waterstofgas, iemand andere ideeën voor een explosiever mengsel (en wat zelf te maken is zonder veel gevaar)

Beetje gevaarlijke hobby heb je wel.
Weet niet, waar je waterstof vandaan denkt te halen; in dampvorm zul je er niet veel aan hebben, want dan heb je veel te weinig brandtof en ik ben er zeker van, dat je vloeibare waterstof ook kunt vergeten, want tegen de daarbij horende druk is je petflesje echt niet bestand.

Bekijk The Anarchist CookBook eens daar staan wel tips in.

http://members.tripod.com/~PsycoDeadMan/

maar er zijn meer sites

Originally posted by Misha

Weet niet, waar je waterstof vandaan denkt te halen; in dampvorm zul je er niet veel aan hebben, want dan heb je veel te weinig brandtof en ik ben er zeker van, dat je vloeibare waterstof ook kunt vergeten, want tegen de daarbij horende druk is je petflesje echt niet bestand.

Als je electrolyse toepast op water (gewoon vloeibaar uit de kraan) ontstaan twee gassen: zuurstof en waterstof. Het doel is een korte tijd een grote druk te krijgen zodat de raket snelheid maakt, niet dat ik dertig liter moet hebben ofzo, ongeveer 250 tot 300 Ml.

Als je het ontsteekt (elektrisch) explodeert de waterstof wat als gevolg heeft dat er (normaal) ongeveer 7 bar ontstaat. Als je extreem wil gaan doen kun je tot 17 bar gaan en een hoogte van meer dan 1000 meter bereiken (maar dat is niet geheel zonder risico, de fles kan ontploffen maar je weet ook niet waar de fles heenvliegt)

… en je weet niet of er net een laag-vliegend vliegtuig overvliegd (zeker als je bij een vliegveld woont).

Wat mijn broer een keer heeft gedaan was:

men neme een fles. Ge stoppe er water bij. Men pompe lucht in de fles (met een fietspomp bijv.) en voilla de fles vliegt weg.

Moet je zelf alleen de juiste hoeveelheid water bepalen.
En mijn bro’ kon de fles over het water mikken. +/- 25 mtr. breed.

Je kan anders eens proberen met gewoon buskruit;
mengseltje van zwavel, koolstof (houtskool) en kaliumnitraat. Kan je vuurpijlen mee maken.
Zie wel dat het als brandstof werkt en dat het niet gewoon ontploft :slight_smile: Dus ontsteek niet alles tegelijk :slight_smile:

Kdenk zo direct aan een veer in de fles die het buskruit naar achter duwt zo dat het geleidelijk ontsteekt.

Originally posted by Totibbs
[B

men neme een fles. Ge stoppe er water bij. Men pompe lucht in de fles (met een fietspomp bijv.) en voilla de fles vliegt weg.
[/B]

Ja, dat is de vorige stap. Nu moet het automatisch en als het kan met meer kracht

Originally posted by NOMYTH
[B]Bekijk The Anarchist CookBook eens daar staan wel tips in.

http://members.tripod.com/~PsycoDeadMan/

maar er zijn meer sites
[/B]

Niet dat ik erom vroeg ofzo… Maar damn die site kan nog eens van pas komen :smiley:

Originally posted by whatever
[B]

Niet dat ik erom vroeg ofzo… Maar damn die site kan nog eens van pas komen :smiley: [/B]
\

echt wel :), dat wordt leuk om eens wat dingen uit te proberen. Niet dat ik nou een auto wil riggen of opblazen maar zo’n bazooka met een tennisbal :slight_smile:

ja die site is vet cool…
en dat over die raketfles heb ik al eens vaker iets
over op het tweakers forum gelezen(toen cdfreaks off was) en daar schijn je idd vet krachtige raketjes mee
te kunnen maken…

Hmmm klinkt misschien achterlijk maareuh een alumium reservoir met brandspiritus?

Originally posted by Dee-ehn
Hmmm klinkt misschien achterlijk maareuh een alumium reservoir met brandspiritus?

is dat wel vluchtig genoeg ? dan zou je het al
op de een of andere manier moeten nevelen…

Nou een steekvlam heeft toch ook stuwkracht?

Originally posted by Dee-ehn
Nou een steekvlam heeft toch ook stuwkracht?

niet zoveel als een explosie :slight_smile:

als je nou es wat waterstof fuseert? schijnt aardig knalletje te geven.

http://members.xoom.com/sheijnst/cookbook/anarchist1.html