Dat kan natuurlijk nooit veel goeds voorspellen… Gisteren heb ik na een paar uur met de PC gewerkt te hebben deze uitgezet en na ongeveer 30 minuten rook ik een brandlucht. De lucht kwam uit de PC vandaan denk ik (de kast is open aan beide kanten) dus ik heb meteen de stekker eruit getrokken. De PC doet het nog wel gewoon (ik typ dit nu op de PC) maar waar kan het door komen? Ik heb toevallig de PC gisteren via de aan-knop uit moeten zetten omdat deze niet wou afsluiten. Het is zoals je zult begrijpen een ATX kast. Ik vermoed dat er op de een of andere manier stroom op het moederbord is blijven staan? Is dat mogelijk? De PC is overigens open omdat ik vaker last gehad heb van warmteontwikkeling in de PC als die aan stond… Ik heb ook een keer meegemaakt dat de processor pasta van de een op de andere dag gesmolten was waardoor de CPU het ook niet meer deed maar dat is alweer een jaar geleden (kan me nog wel herinneren dat het een soortgelijke situatie was). Raar dus maar geen fijn gevoel want nu trek ik iedere keer de stekker er maar uit omdat ik bang ben dat die straks in de brand staat… Nog even voor de duidelijkheid: de PC was al ruim 30-35 minuten uit!
Mijn systeem mocht dat er toe doen:
ASUS K7V
Althlon 700MHz (Slot A)
256MB RAM @133Mhz
Maxtor 30GB 7200
Tosh DVD
TEAC writer
Mitsumi writer
Waitec writer
Iemand enig idee??
Alvast bedankt…