Brander omgewisseld, nu weg

vbimport

hallo iedereen,

Ik heb een andere brander (Lite-on 24x10x40) ingebouwd in mijn computer, hiervoor had ik er een Acer 10x8x32 inzitten.
De acer gaf geen problemen, zag hem gewoon staan ook in de verkenner, maar de lite-on zie ik niet staan in de lijst.
Bij de hardware lijst zie ik hem gewoon staan, een lite-on brander, en als ik nero opstart en een cd brand, doet hij dat ook gewoon, alleen zie ik hem dus niet in de verkenner staan, en als ik er een cd in doe, speelt hij deze niet af.
branden wel dus, dat vind ik het rare ervan.
Iemand enig idee hoe dit komt??

Wellicht is er geen stationsletter aan je drive toegekend (alleen mogelijk onder 2000 en XP voor zover ik weet). Probeer dit eens: klik rechts op “Deze computer”, kies “Beheren” en ga naar het “Schijfmanagement”. Kijk hier of deze optische drive een stationsletter is toegekend. Zo niet, dan ken dit station een letter toe (klik met rechts op het station, de rest wijst zich vanzelf).

Zou dit niet werken, dan kun je eens proberen je drive uit de hardware lijst te verwijderen en te rebooten. Je drive zal opnieuw herkend worden; met een beetje geluk wordt’ie dan ook aan de lijst met beschikbare drives toegevoegd!

Je hebt toevallig neit zitten spelen met de hide functie van TweakUI he?

nee, heb niet zitten spelen met die hide functie, en in mijn schijfbeheer staan wel 2 cdromspelers zeg maar.
de eerste is cdromstation 1 DVD, dit is dus mijn dvd speler. deze heeft de stationsletter M
en de tweede is cdromstation 3 cdromstation. en deze heeft de stationsletter I.
maar als ik een beschreven cd in de brander doe, begint hij hem ook niet te lezen. Hij blijft gewoon stil.

en de tweede is cdromstation 3 cdromstation. en deze heeft de stationsletter I.

Dit begrijp ik niet helemaal… wat wil je me duidelijk maken? Heb je toevallig 3 optische drives in je PC en worden daar maar twee van getoond?

nee, ik heb er maar 2, 1 en 3, 2 is er niet

Hmm dan neem ik aan dat het verwijderde station nummer 2 was.

Hoe dit kan weet ik dan ook zo 1-2-3 niet. Een gokje: staan de master/slave jumpers wellicht anders dan op het eerdere apparaat?

nee, ook dat staat hetzelfde.

Heb je de aspi drivers gechecked?

Adaptec Aspi drivers:
ftp://ftp.adaptec.com/software...i/aspi_v470.exe
or
http://download.adaptec.com/softwar...i/aspi_v470.exe

Met ‘aspichk.exe’ kun je eerst kijken of je ze alle 4 hebt.
Zo niet dan ff ‘aspiinst.exe’ draaien en klaar.