Brander Lite-on DVD+RW SOHW-822S werkt niet meer!

vbimport

Wie helpt mij uit de brand. Mijn DVD brander Lite-on DVD+RW SOHW-822S brandt niet meer. Deze drive speelt wel alles af (CD, DVD e.d.) alleen branden doet die niet meer. Ik heb bij hardware eigenschappen gekeken, bij apparaatstatus staat vermeld: dit apparaat werkt correct. Alle stappen van ‘probleemoplossen’ door gelopen, probleemoplosser kan het probleem ook niet vinden. Ik werkte met het programma RecordNow versie 7.1, dit programma was bij aanschaf al op mijn PC geinstalleerd. Via internet een ander RecordNow programma gevonden (lagere versie) deze gedownload in de hoop het probleem op te lossen. De lagere versie kon alleen worden geinstalleerd als de andere RecordNow versie werd verwijderd, dit heb ik gedaan. De gedownloade RecordNow versie werkt niet want die geeft het bericht: No compatible Recordable or Rewritable devices could be found on your system. Ik heb vervolgens deze versie ook verwijderd en Orlogix RecordNow MAX 4.5 gedownload na installatie zelfde foutmelding: No compatible … Ik heb onlangs het programma Lime 4.8.1 geinstalleerd, kan het hier mee te maken hebben. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hai Lola32 en alvast welkom hier,

Allereerst de vraag of je de eerste RecordNow niet weer kunt installeren? Waarschijnlijk gebruik je Windows XP ( hoop ik lol ) en die kent het Systeemherstel.

Dan kun je de pc weer terugbrengen naar de situatie zoals hij was voor je de andere versie installeerde. Mits je niet de herstelpunten ergens weg hebt gegooid. Dan de vraag of je je pc nieuw hebt gekocht? Zo ja dan heb je waarschijnlijk een recovery CD erbij gekregen… Daar staat de erste versie dan waarschijnljk wel op.

Dan zou je nog eens kunnen proberen of een andere software het wel doet. Hier kun je eventueel software downloaden om het even te testen. Het is dan wel grotendeels shareware of freeware maar dat is ff zoeken. Maar je kunt het iig testen.

Je kunt ook kijken of alle kabeltjes er nog netjes aan vast zitten of als je die mogelijkheid hebt de brander eruit halen en even in een andere pc prikken om te kijken of hij daar misschein wel werkt.

De laatste optie die ik je kan geven is dat je laser om te branden kapot is gegaan. Ik weet niet hoe lang je die brander al hebt maar als het binnen het jaar is heb je nog garantie. Mochten de eerste oplossingen geen soelaas bieden dan kun je altijd nog kijken of de fabrikant het kan maken als je nog garantie hebt.

Tot zo ver mijn oplossingen voor jouw probleem…

mzzl Dúnedain

Thanks Dunedain,

Ik gebruik idd Windows XP, maar heeft dat systeemherstel geen gevolgen voor andere programma’s of documenten?

Wonder boven wonder heb ik nu het programma RecordNow Max gedownload en die werkt dus wel. Maar alleen omdat ik de foutmelding: ‘No compatible Recordable or Rewritable devices could be found on your system’, negeer en vervolgens de vraag: Would you like to check if an update is available met NO beantwoord. Maar dit is een tijdelijke oplossing, mijn probleem is blijkbaar nog steeds niet verholpen.

Hai,

Systeemherstel heeft wel gevolgen voor eventueel later geïnstalleerde progjes, want het brengt de pc terug naar de staat zoals hij was op een bepaalde datum. Maar voor opgeslagen materiaal zou het geen probleem mogen zijn. Zoals saved games of opgeslagen documenten. Dus bedenk wel even wat je daarna nog geïnstalleerd hebt en of je die weer wilt herïnstalleren.

mzzl Dúnedain

Hoi Dunedain,

Bedankt voor je reactie. Momenteel kan ik nu dus gebruik maken van RecordNow Max (evaluation version), met dit programma kan ik wel branden. Ik ga in ieder geval dat systeemherstel uitvoeren nadat de belangrijkste documenten zijn opgeslagen. Hopelijk is mijn probleem dan helemaal verholpen.