Branden van een image (safedisc 2) met Alcohol

vbimport

Ik heb een reservekopie gemaakt van Grand Prix 4 met Alcohol 1.4.6. Dit spel is beschermd met Safedisc 2 (kan ook Safedisc zijn, weet ik even niet uit mijn hoofd). De image werkt prima. Ik kan 'm mounten en er mee spelen.

Nu wil ik de image op een cd branden. Ook met Alcohol. Ik stel alles juist in (inclusief de beveiliging). De cd wordt gebakken, maar als ik 'm vervolgens probeer, krijg ik een fatale fout en crasht GP4. Wat doe ik fout? NB emulation heb ik aangevinkt staan.

:stuck_out_tongue:

Hangt voornamelijk van de brander af,
merk, type?

Het merk is Sony DRU-10A DVD-R DVD+R

AMD 2,4 GHZ
512 MB
Maxtor 120 GB 7200
Sony DRU-10A DVD-R DVD+R

Wacht ff,

Mijn brander is Sony DW-U10A

hey,

het is belangrijk dat zowel jouw lezer als jouw brander ondersteund worden door de software waarmee je wil kopieren. Van CloneCD weet ik dat zij op hun site een lijst bijhielden van drives en hun mogelijkheden. Als jouw drive vrij recentelijk is neem ik aan dat dat wel niet het probleem zal zijn.
Met het programma Clony kan je bekijken wat er precies voor een beveiliging op zit. het is nogal een verschil of dat SD1 of SD2 is. Binnen SD2 is dan versie 2.9 nog weer een aparte.
Zelf had ik onlangs een probleem met een met SD 2.9 beveiligd Cd’tje. Ik heb daarover een thread geopend in het Blindwrite forum onder de naam Angeladevi. Ik kreeg daarop een aantal nuttige tips. Een ervan was dat als je een VIA chipset hebt de 4in1 drivers de boel kunnen verampeneren. Ik heb uiteindelijk zowel gelezen als gebrand met Blindwrite op een bepaalde manier die mij ook werd getipt. Daarna met een bepaalde instelling van Alcohol het schijfje gestart en guess what… hij doet 't. Mijn advies, neus zelf ook even rond in zowel het CloneCD, Alcohol en Blindwrite forum of plaats daar een thread met een heldere probleemomschrijving, hardware, software versies e.d.

Groeten