Branden duurt te lang

het werkte bij mij goed nadat ik hem terug kreeg.maar nu komt het leuke nu leest ie geen dvds of cds meer dat betekent weer terug weer 2 weken kwijt.ik word echt gek

Cees Streefkerk werkt jou systeem nu goed en hoe gaat dat flashen precies ???

Ik heb vanmorgen gebeld naar medion
Die van mij gaat ook terug hij leest ook geen dvds of cds meer, dat is balen.

Tja, ook ik zit helaas weer in de problemen. Ik heb ongeveer een week geen problemen gehad na het updaten van de firmware, totdat ik ineens leesproblemen kreeg bij het draaien van CD-roms. Uiteindelijk deed de cd-speler helemaal niets meer, en liep het systeem zelfs vast als ik er een cd-rom in deed. Ik heb hem een week geleden opgestuurd, en als ik de reakties op dit forum zo lees hoef ik hem voorlopig nog niet terug te verwachten. De technische dienst wist me inmiddels wel te vertellen dat ze een oplosssing voor het probleem hadden gevonden voor het brand-probleem; nl. een firmware update! Wat een sukkels, volgens mij hebben ze die oplossing gewoon van dit forum afgehaald, en komt ie dus eigenlijk van mij hihihihi.
Ben benieuwd of ik het kreng WEL volledig werkend terug krijg terug krijg, maar heb er weinig hoop op :frowning:

Ik heb zojuist het service center nog maar eens gebeld om te vragen wat de status van de reparatie is. Ik moet rekenen op 10 werkdagen.
Ik heb de technische dienst geconfronteerd met het feit dat er op forums meerdere posts te vinden zijn m.b.t. dit onderwerp, en dat het dus ook bij hun een bekend probleem zou moeten zijn. Verder heb ik ze verteld dat ik weet, dat sommige klanten hun notebook al voor de 2e keer hebben opgestuurd i.v.m. problemen met de cd-speler/brander. Zoals te verwachten werden beide zaken keihard tegengesproken; er zouden geen structurele problemen bekend zijn, en er waren ZEKER geen klanten bekend die hun notebook al meer dan 1 keer hadden opgestuurd!
Laten we onze reparaties maar even afwachten en zien of het probleem daarna is opgelost. Zo niet, dan stel ik voor om via diverse forums zo veel mogelijk “mede-slachtoffers” te vinden, waarna we een gezamenlijke klacht kunnen indienen bij diverse consumentenorganisaties.
Ik houd jullie op de hoogte!

Ik heb ook dit probleem! ik gebruik een medion cybermaxx mobile amd athlon xp m 2500+ 512 mb ddr ram, terwijl het volgens de syteem eigenschappen slechts 448Mb is, met daarin een qsi dvdrw sdw 041. Branden van een DVD duurt 5,5 uur, blijkbaar wordt er maar 9% buffer gebruikt. Gewone cd’s brandt hij wel perfect.
Heb ondertussen de voorgeinstalleerde rommel eraf gegooid en winXP Pro en laatste versie van nero geinstalled, dus het is zeker geen software issue.

Mijn laptop is inmiddels bijna 3 weken “in reparatie”

Inmiddels tientallen euro’s gespendeerd aan telefoongesprekken met M.S.C. helpdek.

Vanmorgen wisten ze mij te vertellen dat ze zaten te wachten op onderdelen, nl. een nieuwe touchpad! Ik vraag me af wat dit met het cd-speler probleem te maken heeft?

De moed zakt mij langzamerhand in d schoenen

Tvanborm dat van je geheugen kan kloppen omdat je graphic card er een deel van gebruikt (shared memory)
Ik heb inmiddels mijn notebook weer terug en alles doet het weer.
Zo te zien is er inderdaad een andere firmware in de dvd gezet.
Onder nero geeft hij nu aan dat er dx 41 opzit. dat was ervoor iets van DE
Voorlopig loopt het dus. ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb nog maar 1 DVD gebrand met genoemde lap top en na het lezen van dit forum maar even gestopt met DVD’s weg te gooien. Welke firmware is het nu en waar kan ik die downloaden? Bedankt…

Nou Kakkie, jij hebt je notebook ongeveer een week na mij opgestuurd, en hem in ieder geval al weer werkend terug. De mijne is al bijna 4 weken weg en er wordt nog steeds “op onderdelen gewacht” terwijl we toch hetzelfde probleem hadden…merkwaardig, niet waar ?

he hier andy weer heb mn laptop weer terug voor de 2de keer 2 dvds gebrand en weer lees problemen en andere problemen.de brander is gewoon kut ik weet het niet meer hoor ik wil gewoon een andere brander erin of ander model laptop.ik kan wel gillen

Ik heb inmiddels een uitgebreide klacht geplaatst op de website van “Tros Radar”

http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=21194

Ik zou de mensen die ook problemen blijven ondervinden met het service center van Medion willen vragen om hun klachten ook toe te voegen, samen staan we misschien sterker!

even een mail naar de helpdesk. binnen een paar uur reactie met een firmware update. alles werk nu naar behoren.

to hobby-pc “welke firmware heb je nu???”

hallo gasten,ben nieuw op het forum(naam fout ingegeven"shit").

heb dus ook een cybermax 2500 gekocht en begin al te denken of ik geen miskoop heb gedaan? heb ook al problemen met het lezen van sommige cd’s!!! is er echt geen oplossing voor,of moet hij naar medion?

Aan Kakkie. Na de update laat NERO DX41 zien. Ik kan helaas de firmware update niet bijsluiten.

Ik heb ook hetzelfde type laptop met hetzelfde type brander. Ook ik heb last van het te lange branden Pas geleden moest ik voor zelf een dvd over branden( ik brand eigen video op dvd’s maar moest er nog een extra kopietje van hebben) en dat duur de ook ongeveer een 5 uur. Ik ga de laptop zeker niet opsturen, want ik heb niet echt goede ervaringen met icc (als ik het goed heb was dit degene die de reperaties uitvoerd voor medion). Wij hebben namelijk een medion computer en die is zowat 2 maanden weggeweest en toen hebben we em zelf nog maar opgehaald in woerden want we hadden dringend nodig. Toen bleek dat ze de harde schijf hadden verwisseld en al onze gegevens waren weg. Gelukkig had ik net voor dat de computer er mee ophield een backup gemaakt anders waren we dus alles kwijt geweest. Ik zal mn stem ook nog even laten horen bij trosradar en zal zeker dit forum goed in de gaten houden. Maar een advies voor degene die nog van plan zijn hun laptop op te sturen/ laten halen. Denk er eerst goed over na want misschien kan een handige kennis het probleem verhelpen.

Gr CdS

Nadat ik de helpdesk gemaild heb, kreeg ik net zoals ‘hobby-pc’ de juiste firmware toegestuurd. Na het flashen van de firmware en het updaten van Nero, zou het probleem verholpen moeten zijn.

Alleen valt het flashen van de firmware niet mee:

Deze firmware moest gebrand worden op een ‘bootable CD’ met Nero. Nadat gedaan te hebben, startte ik de computer opnieuw op…helaas… er verscheen een melding dat er een conflict was bij het laden van ‘EMM386.exe’. Er zou te weinig EMS aanwezig zijn. (EMS = Expanded Memory Standard)

Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen valt? Ik heb ondertussen met de helpdesk gebeld en ik wacht op een reactie.
Heb jij dit probleem niet gehad ‘hobby-pc’???

Gr. Martin

Hoi TheMartin,

Is jouw laptop van een floppy drive voorzien? Zo ja, dan hoef je niet moeilijk te doen. Ga eventjes naar http://www.bootdisk.com en haal daar een Windows bootdisk. Indien je harde schijf als NTFS geformatteerd is (vrij standaard tegenwoordig) zul je eventjes moeten kijken voor een bootdisk met NTFS support.
Zet de firmware (op een gemakkelijk te bereiken locatie, bijvoorbeeld in C:) op je harde schijf en start je computer met de bootdisk. Nu kun je vanuit de DOS omgeving flashen. Zou je nog steeds de melding krijgen dat je te weinig EMS geheugen hebt, kijk dan eens in de config.sys op de diskette of daar een regel staat “device=emm386.exe <getal> <parameters>”. Zo niet, voeg dit dan toe. Je hoeft in principe niets op te geven, maar je zou een hoeveelheid EMS geheugen kunnen forceren. Neem bijvoorbeeld “device=emm386.exe ram 32288 d=92” als commando… dat zou het wel moeten doen. Je moet er trouwens wel voor zorgen (tis standaard, maar voor het geval dat het niet aanwezig is vermeld ik het er maar eventjes bij) dat er ook XMS geheugen aanwezig is. Dit doe je door himem.sys te laden (device=himem.sys /testmem:off) in je config.sys.

Succes en laat maar weten wanneer het niet lukt!