Brand probleem, power calibration error *plz read*

vbimport

hi,

gister was ik flink aant fikken en op een gegven moment, deed me comp opeens heel raar, en toen ik rebootte bleef hij hangen bij het grote windows symbol dat je krijgt bij't op starten en begon heel raar te piepen,

heb hem daarna weer aan de praat gekregen maar nu mislukken me burns steeds.
er zijn 2 gelukt , en de rest ''fails'' steeds.
in nero een power calibration error

en in winoncd kreeg ik ik ook zoiets.

iemand enig idee wat dit kan zijn?
en hoe ik dit mogelijk kan oplossen

ik run windows 98
en heb een hp8100i
op een pent 2 4oo mhz

alvast bedankt

waarschijnlijk tijd voor een nieuwe !
een Liteon 24x of Plextor 24x :slight_smile:

Ik zou beginnen met eerst alle brandprogramma’s te uninstallen en dan opnieuw te installeren want het kan weleens zijn dat er een bestandje beschadigt is tijden je crash.

Maar controleer ook eens of al je draden nog wel goed vast zitten in je PC want je PC doet ook niet zomaar voor de lol piepen.

Ga naar - Configuratiescherm -> Systeem -> apperaatbeheer -> en zoek ff je brander op… (onder cdroms)

En vraag de eigenschappen ervan op, zet een vinkje bij DMA (als ie er nog niet staat)

Dit werkt bij mij wel… Sinds dien heb ik die error niet meer… Just Try :smiley:

thanks for the replies .

dma staat al uit… ook auto insert notification.
dat zorgte altijd voor buffer underuns bij mij

heb nog nooit eerder zon power calibration error gezien…
[zal ook ff proberen alles opnieuw te installeren]

weet iemand anders mischien nog iets??? alle hulp is welkom.
alvast bedankt

heb net ff de kast opengemaakt, en alles zat goed anngesloten,. zat er allemaal stevig in … dus dat kant ook nie zijn

t kan ook zijn dat ie defect is…
hoeveel heb je ermee gefikt ?

power calibration error betekent bijna zeker dat je brander Gaar is wat je nog zou kunnen proberen is je brander op een ander systeem hangen daar nog dezelfde fout dan ff openmaken en alle stof eruit blazen helpt dat nog niet dan toch maar een 12x scsi plex kopen.

power calibration error betekent bijna zeker dat je brander Gaar is

Helaas maar waar.

Ik heb een aantal jaar met een philips cdd3610 gewerkt (niet lachen) en deze begon ook deze error te geven.

Ding helemaal uit elkaar gehaald, stofvrij gemaakt, en lensje schoongemaakt met een wattenstaafje en alcohol 70%. Dit heeft redelijk gewerkt voor zo’n 2 weken en daarna begon de ellende weer.

Heb nu maar een Plextor 24/10/40TA gekocht. :slight_smile:

Deze error geeft aan dat de kop van je laser “scheef” staat…
Heb dit zelf ook gehad met m’n vorige brander (ook zo’n takke-HP).

Jammer voor je maar toch echt tijd voor een nieuwe. (doe maar een plextor)

Bij mijn vorige (ouwe kut philips 3610) brander had ik dit probleem bij sommige soorten CDR’s. Nou ja, sommige. Bij sommige CDR’s had ik dit probleem niet:)

Originally posted by The Shadow
[B]thanks for the replies .

dma staat al uit… ook auto insert notification.
[/B]

DMA moet juist aan staan bedoelde ik…
BTW ik heb die error ook bij Philips en Arita 80 min. cd’s als ik ze te snel brand… Suc6 :wink:

probeer ook eens een ander merk van cdrs kan zijn dat het burn prob en het crashen los van elkaar staat maar dat je een doosje slechte cds hebt. Iets goedkoper dan een nieuwe writer

heel erg bedankt iedereen voor de replies…

nog ff kijken of het mischien aan dit nieuwe batch cdrs ligt.
anders nieuwe brander.

bedankt voor de hulp en reacties!

jip dat probleem heb ik ook gehad met mijn 1e KUT brander Sonny CDU928E echt een takken ding heeft nooit fatsoenlijk gewerkt en op een gegeven moment gaf hij ook die fout maarja toen heb ik dat ding maar weg geflikkerd want dat ding was echt een gare bak nu heb ik een HP 9310 echt never problemen mee en mijn vrienden ook niet.

Dat probleem heb ik ook gehad met me philips 4X (nog iets) resultaat was dat ik niet harde dan 1X speed kon, een paar herinstallaties van progs gedaan, hielp niet.
Toen gaf iemand aan dat ik maar even de helehandel moest op nieuwe installen,(beter gezegd Format C:)

Het probleem was toen voor bij, en hij werkt nu al een half jaar weer na behoren als 2de brander, heb ondertussen een extra 12X

Groet

The Observer

Het probleem is soms te verhelpen en/of te constateren met de speciale testsoftware die via Hewlett Packard te bestellen heeft.

Philips cdwriters hebben overigens ook een ander leuk truukje om grotendeels deze problemen weer op te heffen.

Als de computer UIT staat , druk je de eject button in en houdt deze vast. Daarna zet je de computer aan (en je houdt nog steeds de eject button vast). De writer zal nu een soortement van zelftestprocedure doorlopen… Na wat geknipper van lampjes komt de lade er uit (bij sommige types niet !) , moet je je computer nog even resetten en het probleem kan verholpen zijn.
Bij meerdere philipsjes heb ik dit al met succes uitgevoerd.

Misschien dat dit truukje ook werkt bij HP branders ?

Het kost niks en is in een paar tellen te testen.

Yo Mr. Belvedere

Het klinkt te goed om waar te zijn :slight_smile:
Heb je dat al eens op een nieuwe ( nou ja nieuw ) brander van Flips geprobeerd… zo’n 8x4x32 geloof ik… in elk geval zo eentje met zo’n zilverkleurig klepje ??

Want m’n schoonzus heeft zo eentje “ahum … nieuw” gekocht en heeft het probleem al na het eerste cdtje.

GrtZZ mrDJ

Originally posted by mrDJ
[B]Yo Mr. Belvedere

Het klinkt te goed om waar te zijn :slight_smile:
Heb je dat al eens op een nieuwe ( nou ja nieuw ) brander van Flips geprobeerd… zo’n 8x4x32 geloof ik… in elk geval zo eentje met zo’n zilverkleurig klepje ??

Want m’n schoonzus heeft zo eentje “ahum … nieuw” gekocht en heeft het probleem al na het eerste cdtje.

GrtZZ mrDJ [/B]

Ik heb hier alleen maar zo’n oude 2 speed staan , verder weet ik niet of het op de andere cd-writers werkt , gewoon proberen.

Ik heb idd net gewoon geprobeerd…en hij brand nu :slight_smile:
Zij is dus nu ook weer gelukkig, dus met grote lof zeg ik :

ThnX Mr. Belvedere

GrtZZ mrDJ