BPM autosave proggie gezocht

denk dat ik weinig respons krijg, maar goed, ik probeer het toch :slight_smile:

laatste tijd ben ik bezig om wat te mixen op de pc (muziek) vroeger deed ik dat ook vaak, maar toen nog met platen, tegenwoordig kan je zoveel met software…

ik zoek nu een progy om snel de beats per minute te zoeken, niet van die “tap” scripts of html’s maar een echt stukje software die het allemaal zelf uitrekend en bewaard in de filename, op die mannier is het later makkelijker mixen.

het beste wat ik heb kunnen vinden : dit

ziet er alleen bedroevend amateuristisch uit.

iedere tip is welkom :slight_smile:

zit zo een optie niet in music match of ejay of van dat soort dingen. . . :confused:

trouwens met cool edit kan ook een hoop . …:stuck_out_tongue:

well, see yah . . . .:wink: :bigsmile: :smiley: :cool:

Misschien moet je Mixmeister of Virtual Turntables is proberen. Daarmee kan je makkelijk plaatjes in mekaar flansen. Volgens mij zat bij 1 v/d 2 wel een bpm metertje.

Met BPMStudio gaat dit ook prima en daarmee kan je bovendien aardig mixen.

Dit soort BPM meters zijn over het algemeen niet zo geweldig hoor. Ik heb vroeger wel eens vaker gestoeid met BPMStudio en ook de BPM meter. Het werkt opzich redelijk, maar bij wat meer “complexe” nummers wordt het moeilijk om de lage tonen van de andere geluiden te onderscheiden.

Zelf heb ik een mengpaneel met een hardwarematige BPM meter. Alhoewel dit goed zo moeten werken, zie je ook hier weer dat het moeilijk blijft om het aantal BPM te bepalen, aangezien een apparaat/softwarematig algoritme niet precies kan weten wat de bass loop is en wat niet.

Voor zover mijn kennis reikt, zeg ik BPM studio als softwarematige oplossing, maar dit haalt het nooit bij het ouderwetse tellen…

bedankt allemaal voor de replies.

ff per respons :

Drip - ejay, was da ? en ik zal music match 'ns proberen (is toch dat nl progy?)

Wookie - mixmeister heb ik idd wel eens geprobeerd en daar kan je idd mixen mee maken (het simpele mix werk welteverstaan) ik zoek niet zozeer een mix progie (heb er al een:)) maar alleen maar een progy die de bpm telt en vervolgens in de filename opneemt, liefst vooraan, zodat ik ze kan rangschikken, mixen doe ik zelf wel :slight_smile:

Wannez - geprobeerd ja, ook weer het simpele mix werk, plaat na plaat, het is mijn bedoeling om een mix te maken van diverse platen, mix duurt hooguit dan een minuut of 10 (zouden dan 10+ platen langs moeten komen, veelal ‘bovenop elkaar’)

Dee-ehn - ik weet precies wat je bedoeld, vroeger op school zat ik soms nog in de klas hardop te tellen :stuck_out_tongue: tegenwoordig hoeft dit niet meer sinds: Beat Monitor 2.0.0.7, die is uitstekend in staat om de bpm te tellen, jammer genoeg, niet wat ik precies zoek.

Tegenwoordig gebruik ik ACID Pro 4.0 om een mix te maken, lekker ingewikkeld progy, maar je kunt er eigenlijk alles mee, zelfs records ‘matchen’ op pitch (volgende plaat past zich automatisch aan, aan het vorige nummer die in het geheugen is geladen) samplen en je kunt lekker heen en weer schuiven want het is een multirack.

Is het niet normaal dat de DeeJay weet wat hoe snel de BPM’s van zijn platen zijn. Dat hij ze op gevoel rangschikt? :stuck_out_tongue:

Kom op zeg, willen we er helemaal niets meer voor doen? Haha! :slight_smile:

Good luck!

ps. wat draai je?

mixen gaat al langzaam genoeg wookie :rolleyes: spendeer me tijd liever in het bedenken en maken van 'n mix :slight_smile:

tot op heden nog steeds niets gevonden wat erop lijkt.

ikke draai voornamelijk swingbeat (o.a. Donell Jones) en ook oud disco werk; René & Angela, EWF en Mary J. Blige enz enz

mixy maken duurt meestal 2 weken (per dag een uur of 3 er aan werken) inc. nummers zoeken, beats analyzeren enz

Originally posted by SoulShower
[B]bedankt allemaal voor de replies.

ff per respons :

Drip - ejay, was da ? en ik zal music match 'ns proberen (is toch dat nl progy?)

. [/B]

weet ik veel . . . ik doe eigelijk geen audio . . . . ik heb het es een keer bij een paar vrienden van me gezien . . .

en ejay of edj of wat dan ook ik geloof dat je het z uitspreekt . . .:stuck_out_tongue:

en wat is er mis met nederlandse software . . :a

ik zeg niet dat dit goed is maar wij kunnen ook best goede software schrijven. . .:wink:

well,

see yah . . . :bigsmile:

Originally posted by Drip
[B]weet ik veel . . . ik doe eigelijk geen audio . . . . ik heb het es een keer bij een paar vrienden van me gezien . . .

en ejay of edj of wat dan ook ik geloof dat je het z uitspreekt . . .:stuck_out_tongue:

en wat is er mis met nederlandse software . . :a

ik zeg niet dat dit goed is maar wij kunnen ook best goede software schrijven. . .:wink:

well,

see yah . . . :bigsmile: [/B]

haha, nee nix mis mee, beste bpm progy is tenslotte gemaakt door een nederlander, vroeg het me gewoon af :slight_smile:

helaas ben ik geen ejay tegengekomen :o

Originally posted by SoulShower
[B]haha, nee nix mis mee, beste bpm progy is tenslotte gemaakt door een nederlander, vroeg het me gewoon af :slight_smile:

helaas ben ik geen ejay tegengekomen :o [/B]

nouw dat is oke ,

en op het tweede deel :

Hmmmmm,. . . vaag .:confused:

kan best zijn dat het opgedoekt is :wink:

Native Instruments Traktor DJ Studio 2 lijkt mij het beste

Greetz

Originally posted by Mr. Digital
[B]Native Instruments Traktor DJ Studio 2 lijkt mij het beste

Greetz [/B]

schrijft ie ook de bpm in the mp3 file?

ja dat doet die, en veeel meer :slight_smile:

> http://www.nativeinstruments.de/index.php?traktor_us

Koop zoiets… :wink:

De Denon DN 9000! (mixed MP3z en heeft een BPM functie)

kost bij mij slechts 1800,- excl. (krijg je van nog een -15% omdat je een CD-freak bent :bigsmile: )

MP3 Collector

BPM hardware
voor bij de software!

Wat jij nodig hebt is dit
Is in iedergeval goedkoper dan die Denon van Marsje. :wink: