Bp-6 + 2000

vbimport

ik heb een abit bp-6 en krijg er win2k niet op...
waarschijnlijk niet ondersteunt door bios maar ik denk ik vraag het toch ff hier of iemand er iets op weet???

Delirium,

We praten nu over een abit board met dual processoren. Ik probeer het stap voor stap uit te leggen. Komt die…

De eerste stap is om de laatste rev Abit BP6 bios erop te zetten…(BP6NJ.EXE), deze is te vinden op de abit pagina zelf: http://www.abit.com.tw/english/download/index.htm

De tweede stap is om je hard disk op de UDMA 33 primary IDE connector aan te sluiten versplaats op de UDMA 66 primary IDE connector. (na de volledige installatie kan je deze weer terug zetten op de UDMA 66 primary IDE connector).

De derde stap is om te beginnen met de installatie van Windows 2000. Deze zou nu zonder problemen volledig moeten kunnen installeren.

De vierde stap is om de HPT 366 Windows 2000 drivers (Om je UDMA 66 te laten werken onder Windows 2000, dit moet natuurlijk gebeuren voordat je je hard disk terug zet op de UDMA 66 primary IDE connector) te downloaden van de volgende site: http://www.abit.com.tw/english/download/index.htm

De vijfde stap is om deze drivers te installeren onder Windows 2000.

De laatste stap is om je hard disk op de UDMA 66 primary IDE connector aan te sluiten.

succes, als je nog enige problemen/vragen heb, mail dan gerust ff.

nou het probleem was niet zo zeer de instalatie maar het opstarten…
hij starte gewoon niet door, hij liep vast bij het scherm starting windows. ongeveer op de helft.
toch bedankt HellRacer!
als je hier ook iets op weet … graag
maarten@mailandnews.com

Delirium,

Dus als ik het goed begrijpt begint windows met de installatie, op het moment dat windows ge-restart is en probeert normaal op te starten, dan bij het scherm “starting windows” krijg je een blauw scherm?
(Dit scherm zou je zoiets kunnen vertellen als “hardware dat op 1 van je IDE connectors is aangesloten niet goed functioneerd of helemaal niet functioneerd”.)

Om dit op te lossen moet je het volgende doen.
Kopier de HPT 366 drivers (voor Windows 2000 natuurlijk) op een diskette.
(als je deze drivers niet heb, kan ik ze eventueel wel ff naar je mailen).

Begin de installatie van Windows 2000, op een begeven ogenblik krijg je een bericht onderin beeld (we zitten nog steeds bij het blauwe dos achtige scherm) of je drivers wilt laden die hardware supporten, die wundows 2000 standaard niet support. (BIJ DIT BERICHT STAAT DRUK F6 OM DIT UIT TE VOEREN.). Druk op F6 en doe je diskette in de disk drive. Volg instructies om deze drivers twee keer te laden en ga vervolgens weer verder met de normale installatie…als het goed is moet het nu opgelost zijn.

Als het nu nog steeds niet opgelost is, geef me dan ff een lijstje van de hardware die zich in jouw PC bevind.

Greetz, HellRacer…
(Dit bericht is verzonden vanaf een computer die als systemboard de Abit BP6 heeft en als OS Windows 2000)

sorry maar!!!,
ik heb het zelfde probleem, ik heb ook een abit dual celeron500, met een geforce en 128mb geheugen, bij mij slaat hij ook vast tijdens het instaleren van win2000, ik kan ook niet met de win200 bootdisk opstarten,
alleen win98 draaid, en die crasht om de haverklap, win2000 zegt op het blauwe scherm, inaccessible bootdevice, en een error code, als je wat weet, zo ik het ook graag horen, al vast bedankt,

Delirium/Weedhead,

Op het volgende systeem heb ik Windows 2000 geinstalleerd:

• ABIT BP6
  • DUAL C500
  • 128MB DIMM
  • 13GB UDMA 66 7200RPM maxtor HDD
  • ASUS V6600 32MB Video Card
  • Sound Blaster Live
  • HP 7100i Writer
  • Philips 40x CD-ROM speler
  • Creative 5x DVD speler (Encore dxr3 MPEG card)
  • VooDoo2 Card
  • Modem 56K (Etech met Rockwell chip)
  • Netwerk Card (Game set)
  • Webcam (Logitech Homecam)

Dit alles is op de volgende manier geinstalleerd:

• zorg ervoor dat je alle drivers voor de hardware die je onder windows 2000 wilt installeren op diskette/cd-rom/of locatie op hdd heb.
  • zorg er voor dat je systeem alleen de volgende hardware bevat bij het installeren: Video card, Systemboard met (Dual) processor(en), HDD, CD-ROM, Memory.
    (Dus de overbodige hardware zoals sound card, modem, netwerk card, enz. laat je nog ff aan de kant liggen.)
  • 1 van de belangrijkste dingen is dat je je hard disk op de UDMA 33 primary IDE aansluit (dus niet op de UDMA 66 primary IDE aansluiting).
  • zorg er ook voor dat je de windows 2000 HPT 366 drivers op diskette heb staan.
    (Als je deze niet heb, kan ik die wel mailen naar je…dus laat dat dan ff weten via deze forum).
  • begin de installatie.
  • aan het begin van de installatie heb je de mogelijkheid om drivers toe te voegen aan de hardware ondersteuning database van windows 2000 (zoals je dat ook altijd kon doen bij windows NT4.0). Dit moeten wij dus doen omdat de UDMA 66 IDE aansluitingen niet gezien worden door de windows 2000 hardware ondersteuning database. Omdit te doen moet je goed opletten bij de installatie, want je heb maar enkele seconden om op F6 te drukken. (Bij het begin van de installatie kom deze vraag onder aan het scherm te staan)
    Deze drivers moeten twee keer geladen worden (ik geloof dat je hiervoor op “S” moet drukken…weet het niet meer zeker.)(Het twee keer laden is voor de primary en secondary UDMA 66 IDE aansluiting)
  • volg nu gewoon de rest van de installatie (windows 2000 zal geinstalleert worden zonder problemen.)
  • zet je pc uit en sluit je hard disk aan op je UDMA 66 primary IDE aansluiting en start hem op (het probleem dat die niet verder start omdat die je hdd niet kan vinden is nu opgelost(zoals “inaccessible bootdevice”)).
  • zet je pc weer uit en voeg nu 1 van je (overbodige) hardware toe (byv. soundcard) en installeert de driver als er om gevraagt word.
  • zet je pc weer uit en voeg nu weer een ander (overbodig) hardware component toe en installeer ook hiervan de drivers.
  • doe dit tot alle (overbodige) hardware geinstalleert is.

Ik hoop dat dit lukt, zoniet laat me dan ff weten wat er fout ging…dan kan ik kijken of ik het zelfde probleem kan na bootsen en er een oplossing voor kan vinden.

GREETZ, HellRacer

HellRacer,

sorry maar ik heb geen windows 2000 HPT 366 drivers, zouw je kunnen zeggen waar ik ze kan downloaden, of anders naar me mailen,
mijn email kan je vinden bij mijn profile, alvast bedankt

Weedhead,

ik heb de drivers naar je toe gemailt…
succes.

GREETZ, HellRacer

ik heb het in grote lijnen wel zo gedaan maar hij doet het dan niet. heb ook die drivers geinstaleerd maar nog geen verbetering… het probleem zit echt bij het normale opstarten… ik denk dat het probleem nu onderhand de harddisk is, want ik heb deze computer vorige week gekocht en alleen de hdd is nog dezelfde want daar had ik nog geen geld voor.

momenteel
abit bp-6
dual c533
asus v3800 tvr
en oei… een bigfoot 6GB
misschien eens met een andere harddisk proberen???

oh ja en een pioneer a104s 10/40 dvd/cd

[This message has been edited by delirium (edited 13 May 2000).]

Delirium,

het zou de hdd kunnen zijn…
trouwens welke build Windows 2000 heb je.

GREETZ, HellRacer
(ik gebruik build 2195)

zou ik zo niet weten welke build maar heb er twee geprobeerd een engelse en een nederlandse…
maar die hdd is volgens mij gewoon een k*t ding http://www.quantum.com/products/archive/bigfoot_cy/bigfoot_cy_overview.htm

[This message has been edited by delirium (edited 13 May 2000).]

HellRacer, Delirium,

ik heb jullie bijde terug gemaild, mijn pc draaid win2000 nog steed niet, maar volgens mij zou het aan mijn bios instellingen kunnen liggen, zou je mij jouw instellingen kunnen mailen, het dan over het cache gedeelte, want op de blauw pagina krijg ik een melding daar over,

alvast bedank

HellRacer, Delirium,

sorry had de vorige niet overgelezen

ik heb jullie bijde terug gemaild, mijn pc draaid win2000 nog steed niet, maar volgens mij zou het aan mijn bios instellingen kunnen liggen, zou je mij jouw instellingen kunnen mailen, het gaat dan over het cache gedeelte, want op de blauw pagina krijg ik een melding daar over,

alvast bedankt

dit bericht is ook verstuurd vanaf een abit bp6 met windows 2000
het is dus gelukt met een nieuwe harddisk
BEDANKT…