Bora - Pro

vbimport

Hey,

mijn moederbord schijnt een bora-pro te zijn. Weet iemand wat voor geheugen hierin moet (100 of 133) of waar ik meer info kan vinden?

Het gaat om een packard bell 6500 rw

Kun je meestal wel vinden in het boekje dat bij je moederbord/pc zat.

Als je een hele oude pc hebt (zoals mij) dan zit het er dik in dat je gewoon PC100 hebt, dat is voor P1’s en misschien ook wel voor P2’s. Als je een nieuwere pc hebt zoals een P3 of P4 dan kan het van alles zijn.

Info over je mobo.

Specification

Audio : Creative 1373.
BIOS : AMI BIOS.
Cache : Integrated in CPU.
Chipset : Intel 82440ZX PCI set (82443ZX PCI/AGP controller (PAC) and 82371EB PCI/ISA IDE Xcelerator (PIIX4)).
CPU Support : Slot 1: Intel Pentium II, Pentium III or Celeron.
Expansion Slots : 2 PCI slots and 1 shared ISA/PCI slot.
Form Factor : MicroATX
RAM : 2 DIMM sockets supporting single- or double-sided SDRAM up to a maximum of 512 MB.
Video : 3DFX Voodoo 3, 8 MB SGRAM.

Upgrade Options

CPU : Upgradable to Intel Pentium II 333/66 MHz or 450/100 MHz, Pentium III up to 500 MHz, Celeron up to 466 MHz.
RAM : Upgradable up to 512 MB using 66 or 100 MHz SDRAM DIMMs. The Bora Pro motherboard only accepts 168-pin DIMM modules. Only gold-plated DIMMs may be used, as the sockets on the motherboard are also gold-plated, and oxidation must be prevented. Use 3.3 V CAS Latency 2 or 3, single- or double-sided DIMMs only. Parity is not supported.

L8r…:wink:

Gewoon 133MHZ dimmetjes halen…zijn meestal zelfs goedkoper als 100MHZ dus waarom niet? Die dingen zijn gewoon downwards compatible dussss :wink:

Dus wat jullie zeggen, is gewoon kopen wat geheugen (funprice 250 mb voor 98 gulden geloof ik :p) en erin stoppen? Werkt altijd?

Originally posted by Pyromaniac
[B]Kun je meestal wel vinden in het boekje dat bij je moederbord/pc zat.

Als je een hele oude pc hebt (zoals mij) dan zit het er dik in dat je gewoon PC100 hebt, dat is voor P1’s en misschien ook wel voor P2’s. Als je een nieuwere pc hebt zoals een P3 of P4 dan kan het van alles zijn. [/B]

ik heb geen boekje gekregen, was een complete pc, en daar krijg je die nooit bij geloof ik…

't is een p3 500…mocht dat extra info zijn

Originally posted by jojk
Dus wat jullie zeggen, is gewoon kopen wat geheugen (funprice 250 mb voor 98 gulden geloof ik :p) en erin stoppen? Werkt altijd?

Probeer anders van iemand ff een pc133 dimmetje te lenen en kijk of het werkt. Het moet gewoon werken. :wink:

Het MOET wel werken ja… maar of het het doet, dat is maar de vraag. Zowat altijd werken PC100 en PC133 goed samen, net zoals PC66 en PC100, maar soms leveren PC66 en PC133 grote problemen op…

Moet je idd ff testen door een DIMM van iemand te lenen…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Het MOET wel werken ja… maar of het het doet, dat is maar de vraag. Zowat altijd werken PC100 en PC133 goed samen, net zoals PC66 en PC100, maar soms leveren PC66 en PC133 grote problemen op…

Moet je idd ff testen door een DIMM van iemand te lenen… [/B]

Sja wat misschien ook nog belangrijk is om te vertellen is dat je soms troubles hebt als je verschillende merken gebruikt. Check eerst ff wat voor merk-mem der nu inzit…als er tenminste al iets inzit…anders no problemo! :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Sja wat misschien ook nog belangrijk is om te vertellen is dat je soms troubles hebt als je verschillende merken gebruikt. Check eerst ff wat voor merk-mem der nu inzit…als er tenminste al iets inzit…anders no problemo! :stuck_out_tongue: [/B]

Nu je me eraan laat denken: merk computers hebben er vaak ook een handje aan (ik kijk nu wel oogluikend naar Compaq…) om alleen te kunnen werken met merkgeheugen en soms nog wel alleen met geheugen van Compaq zelf…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Nu je me eraan laat denken: merk computers hebben er vaak ook een handje aan (ik kijk nu wel oogluikend naar Compaq…) om alleen te kunnen werken met merkgeheugen en soms nog wel alleen met geheugen van Compaq zelf… [/B]

Yup dus misschien toch maar eerst ff testen met iemand anders zen reepje voordat je overgaat op aanschaf :wink:

Hm, als ik voor 89 256 mb koop, en het past niet…

In november krijg ik een andere (pleur ik 'm daar wel bij :p)

P3 500… …packard bell…
…t past dus niet… …je hebt toch geen DDR gekocht :stuck_out_tongue: ?
Want als ik kijk bij europc.nl heb je dat wel voor die prijs. Verders… …mainboard info zal wel bij bora online staan (was dus al opgezocht).
Is het niet zo dat je bij die PC’s altijd packard bell geheugen moet bijkopen? Net als bij Compaq en die troep… …maarja. Je moet trouwens meestal 2x 128 MB, of 2x 256 MB doen, hoorde ik ergens. Kan je m er niet alleen inklikken? Of past het gewoon helemaal niet? Toch DDRgeheugen gekocht? Of zit er nog EDO RAM in? Nou ja, we horen het wel weer he :slight_smile:

Originally posted by jojk
Hm, als ik voor 89 256 mb koop, en het past niet…

Die koop je dan volgens mij bij de funprice en dan mag je ze gewoon ruilen binnen 8 dagen dus je kunt het altijd proberen…

Originally posted by jpschadde
P3 500… …packard bell…
…t past dus niet… …je hebt toch geen DDR gekocht :stuck_out_tongue: ?
Want als ik kijk bij europc.nl heb je dat wel voor die prijs. Verders… …mainboard info zal wel bij bora online staan (was dus al opgezocht).
Is het niet zo dat je bij die PC’s altijd packard bell geheugen moet bijkopen? Net als bij Compaq en die troep… …maarja. Je moet trouwens meestal 2x 128 MB, of 2x 256 MB doen, hoorde ik ergens. Kan je m er niet alleen inklikken? Of past het gewoon helemaal niet? Toch DDRgeheugen gekocht? Of zit er nog EDO RAM in? Nou ja, we horen het wel weer he :slight_smile:

Ik heb het nog niet gekocht…was een beetje krom (moeilijk) geformuleerde zin)