Bootsector Virus?

vbimport

hallo allemaal,

ik weet dat dit op crossposten lijkt maar het is niet zoals het lijkt.

ik heb mijn pc volledig geformatteerd en nog start dat ding tergend traag op ===> +/- 10 minuten voor de memory-check alleen al !

nadien windows opstarten na het opstartscherm = +/- 7 minuten !

elke keer ik op het internet ga dan probeer ik zoveel mogelijk te weten te komen over dit onderwerp, vandaar mijn posting hier.

wat ik wél opmerkte na een restore van de pc met de bijgeleverde restore-CD van de Medion Titanium MD 8008, is dat Nero Burning Rom plots niet meer wou opstarten en er in een bericht gewag werd gemaakt van een mogelijk virus.

kheb Norton Internet Security erop los gelaten maar die vond niets :frowning:

is er een mogelijkheid tot het checken van het bootvirus?

Als je dat hebt ben je zwaar fucked…:rolleyes:

Ik zou niet weten hoe…rescue diskettes van norton?

Ik denk dat je hier niet over een bootsector virus kunt spreken, aangezien het probleem al optreedt bij de geheugeninitialisatie. In deze fase is je harde schijf nog niet geinitialiseerd, en kan een bootsector virus naar mijn mening (nog) niet actief zijn en dus problemen veroorzaken.

Ik zou je ten eerste willen aanraden eens het programma memtest te laten draaien (www.memtest86.com) om je geheugen te testen.

Ik weet niet of je zelf aan dit systeem kunt sleutelen (grote kans dat deze PC verzegeld is)? Zoja, probeer eens wat onderdelen eruit te halen, te wisselen etc etc.
Ander kun je natuurlijk terug gaan naar de Aldi en gebruik maken van je garantie. Een nadeel is wel dat je je PC enige tijd kwijt zult zijn!