Booten vanaf boot.ini

vbimport

Als je via je boot.ini boot, boot je dan alleen via dat bestandje of staat er ook iets in je mbr die weer verwijst naar die boot.ini?

Heb nm 2 HD’s (1x5400rpm + 1x7200rpm) en wil me complete partities kopieëren omdat ik vanaf me 7200 wil werken en nie meer vanaf me 5400 omdat ik deze HD ergens anders wil gaan gebruiken.

Dus heb de partitiegroottes van me 7200 al aangepast en deze partities leeg gemaakt dus wil eigenlijk nu gaan kopieëren van de complete partities maar ben benieuwd of dit ook wel zomaar werkt.
Ga het gewoon proberen, kan toch nie veel kwaad, maar als er nog iets is waar ik rekening mee zou moeten houden, misschien mbr kopieëren ofzo, dan hoor ik ut wel.
Is een mbr ook uit te lezen ergens ofzo, zodat ik weet wat erin staat?

L8rz…!

Zoals ik uit je verhaal kan lezen gebruik je windows NT of Windows 2000 of zelfs XP. (Jij draait Win 2000 en XP). Nee je hebt meerdere bestanden nodig.
Dat zijn :
Ntldr
Ntdetect.com
boot.ini

Met deze op een diskette kan je zelfs booten vanaf de flop.

Waarom gebruik je geen Ghost? Dan weet je zeker dat het goed gaat. :wink:

Originally posted by King Dingeling

Waarom gebruik je geen Ghost? Dan weet je zeker dat het goed gaat. :wink:

Ik gebruik ook Ghost, maar Ghost neemt toch geen mbr over?!

Wat is nu het probleem? Wat wil je met je MBR doen?:confused:

Zal ut ff uitleggen dan!

Heb 2 HD’s, elk 30 gieg. Alleen de 1 is 5400rpm en de ander 7200rpm. Nu draai ik me OS’en van de 5400rpm HD maar deze HD wil ik dus ergens anders gaan gebruiken. Daarvoor in de plaats gaat die 7200rpm HD zijn taak vervullen.
Nu heb ik op C: WinME staan die ik dus op de 1e partitie van die 7200rpm HD wil hebben. Ik had dus een backup gemaakt van C: (met Ghost) en deze vervolgens weer laten terugzetten op de 1e partitie van de 7200rpm HD! Maar booten ervan lukte nie toen ik de 5400rpm HD weghaalde en de 7200rpm op z’n plekje aansloot! :confused:

Daarom dacht ik misschien dat er iets in het mbr van die 1e HD zit wat nodig is in die andere HD om em te kunnen laten booten! Snappie?!

Dus ben nu weer ff aan ut vogelen ermee…