Boot CD

Wie kan mij helpen?Ik wil een Boot CD maken van een of meerdere diskettes.Met welk programma kan dit en hoe moet dit?
Moet dienen voor een computer zonder diskettestation.
Bedankt op voorhand

Gewoon Nero met BootCD optie…

Of gebruik Windows XP, das ook een bootcd :).
Ik vind het trouwens vaak vervelend als mensen een vraag stellen, antwoord krijgen, maar verder niet reageren :slight_smile: Misschien dat je als reactie ‘bedankt’ o.i.d. zou kunnen typen :wink: ?

succes :slight_smile: !

Sorry Mijnheer jpschadde omdat ik nog niet merci gezegt heb .Ik heb de vraag gesteld vorige Maandag,heb dan heel de week in het buiteland geweest voor mijn werk,en ben nu Vrijdag 14u06 thuis gekomen.Dat is de reden waarom ik nog niet gereageert heb.Alvast zeer hartelijk dank.

Originally posted by jpschadde
[B]Of gebruik Windows XP, das ook een bootcd :).
Ik vind het trouwens vaak vervelend als mensen een vraag stellen, antwoord krijgen, maar verder niet reageren :slight_smile: Misschien dat je als reactie ‘bedankt’ o.i.d. zou kunnen typen :wink: ?

succes :slight_smile: ! [/B]

verbeter de wereld , begin bij jp :slight_smile:

maar ja ,ik heb ook niet het patent op arrogantie natuurlijk :slight_smile:

is 't nog gelukt overigens , rogma ?

Ik kom er nog altijd niet uit.Mijn bedoeling is om de twee opstartdiskettes van Drivimage 2002 op CD te zetten en zo een computer zonder flopy te kunnen opstarten.
ik heb al geprobeert met Nero maar het lukt mij niet.
Misschien ben ik niet van de slimste en daarom vraag ik julli hulp.
Ik hoop dat imand van julli er een oplossing voor heeft.Alvast hartelijk dank op voorhand.

Kijk ook hier eens:
http://www.bootdisk.com/

Vooral onder het kopje

BOOTABLE CD
Bart’s Way | Bob Starrett | Ron Lowe | Stewart

Hoop dat je er iets aan hebt.

Originally posted by rogma
Ik kom er nog altijd niet uit.Mijn bedoeling is om de twee opstartdiskettes van Drivimage 2002 op CD te zetten en zo een computer zonder flopy te kunnen opstarten.
ik heb al geprobeert met Nero maar het lukt mij niet.
Misschien ben ik niet van de slimste en daarom vraag ik julli hulp.
Ik hoop dat imand van julli er een oplossing voor heeft.Alvast hartelijk dank op voorhand.

toevallig handig in drive image :slight_smile:

als je een image van drive image direct op cd laat branden , gaat ie zelf om de 2 diskettes vragen en deze eerst op de cd branden.

Sorry Mijnheer jpschadde omdat ik nog niet merci gezegt heb .Ik heb de vraag gesteld vorige Maandag,heb dan heel de week in het buiteland geweest voor mijn werk,en ben nu Vrijdag 14u06 thuis gekomen.Dat is de reden waarom ik nog niet gereageert heb.Alvast zeer hartelijk dank.

Het is gereageerD :slight_smile:
Maar euh, let vooral graag op mijn :wink: en :slight_smile: dingetjes in een bericht. Als ik mijn eigen post nalees denk ik; wat een arrogant kutventje. Ik was (en ben) dan ook ziek, dan ben ik anders :S

suc6

Ok luitjes genoeg offtopic gezanikt… deze thread blijft over bootable cd’s gaan, zoniet dan gaat’ie dicht…

De keuze is aan jullie :slight_smile:

Mr.Belvedere ik heb Uw raad opgevolgt en het is mij niet gelukt want Drive Image vraagt altijd om zijn A: station.Ik kan dus niet schrijven naar mijn CD Rom.Wat de rest betreft,ik kan er toch niet aan doen dat er andere zijn die zo doen.waarom dan deze topic sluiten Mr Dee-ehm.Ik zou alleen maar een oplossing hebben voor mijn probleem.Dank U

Mr.Belvedere ik heb Uw raad opgevolgt en het is mij niet gelukt want Drive Image vraagt altijd om zijn A: station.Ik kan dus niet schrijven naar mijn CD Rom.Wat de rest betreft,ik kan er toch niet aan doen dat er andere zijn die zo doen.waarom dan deze topic sluiten Mr Dee-ehm.Ik zou alleen maar een oplossing hebben voor mijn probleem.Dank U

Ik ging er min of meer van uit dat het probleem al opgelost was. Commentaar betreffende off-topic geblaat was ook niet op jou gericht hoor…

Heb je al eens met Nero geprobeerd?

Ik heb zelf wel eens een boot cd gemaakt met Nero. Je dient dan wel over een bootable disk te beschikken.

Ga naar www.bootdisk.com en download daar een bootdisk voor Windows 98SE. Gebruik deze als dosdiskette in Nero. Je zult zien dat het erg makkelijk werkt. Indien nodig pas je de autoexec.bat en de config.sys op de floppy voor het maken van de bootcd eventjes aan, dan kun je helemaal je eigen stijltje bootcd maken…