Boeren Kootwijkerbroek!

vbimport

Wie is het met de protesten in Kootwijkerbroek eens !
Wie heeft het lef om deze krankzinnige massamoorden openlijk te veroordelen en doet dit ook daadwerkelijk ?
Waarom houd het gros van de burgerbevolking zijn lippen op elkaar ? Wil niemand zijn goedkope hamburgertje bij die suffe MacDuffie missen ? Moet alles kunnen in Nederland inclusief het vals voorlichten van de burger ? Waarom is alles omtrent de MKZ zo zorgvuldig afgeschermd voor de media. Het vermoorden mag op straffe van een fikse boete NIET worden gefilmd ! Kom laat je niet verneuken door die poenpooiers uit den haag ! Wie is het eens met de protesten in Kootwijkerbroek ?

jij?

me dieren doden voor niks sux

Ik vind het ook onzin maar zoveel andere opties zijn er natuurlijk ook nie.

ikke niet

Wat wil je dan dat ze besmette dieren en dieren die er waarschijnlijk in contact mee zijn geweest laten leven en daardoor het risico lopen dat de hele Nederlandse veestapel naar de klote gaat?

Ik ben het dus niet met de prostesten eens maar ik vind ze wel begrijpelijk

XiNiX, wat een onzin. men zou eerst zich eens moeten verdiepen in deze zaak voordat men allerlei opmerkingen maakt. Daar is niemand mee gediend.
Dat er zelfs dominees zich mee gaan bemoeien is helemaal te zot. Je kunt in de hele wereld zien wat fundamentalistische gelovigen voor ellende veroorzaken.
Ik zou dan ook zeggen; dominees blijf bij je preekstoel!

Mmm denk je nou echt dat die beesten het wat uitmaakt of ze een ‘zinlose’ dood hebben of niet ? Ik bedoel dood gaan ze toch wel. Kun je er wel hypocriet over gaan doen…

wat een shit man wij mensen worden toch ook niet afgemaakt als we griep hebben ?

Er is ind tijd gekozen om als er een mkz uitbraak zou komen dat de dieren afgemaakt zouden worden. (om economische redenen)
Het is vreemd om van destijds gemaakte afspraken af te stappen. Wat wel verwacht zou mogen worden van Den Haag is dat ze meer duidelkijkheid scheppen in de situatie en de boeren volledig schadeloos stellen (niet alleen in de kostprijs van het vee, maar ook voor inkomstenderving( immers Den haag heeft de afspraak gemaakt))
Het trieste aan het hele verhaal is natuurlijk dat gezonde dieren afgemaakt moeten worden. Dit is en blijft moeilijk te voorkomen, maar ik ga zelf ook van gelijke monikken gelijke kappen uit. Als men nu zou stoppen met het afmaken van deze dieren zouden alle hiervoor geruimde dieren nog zinlozer gestorven zijn dan dat ze nu gegaan zijn. (immers Nederland krijgt alsnog het mkz stempel opgedrukt)
Het is hard, zeker voor de boeren (en helemaal natuurlijk voor melkboeren) maar we moeten deze beker tot het eind leegdrinken.
Kijk vanavond.

tis begrijpelijk, maaar langs de andere kant …

De boeren hebben groot gelijk dat ze protesteren.
Welke idioten geven nu in godsnaam opdracht om
gezonde dieren af te maken ?

Mkz in besmettelijk, ja, maar wat sommigen misschien
niet weten is dat na drie a vier weken deze ziekte over
is, niets meer aan de hand. Zo was het vroeger en zo is het nog steeds. Laat de boeren hun besmette dieren apart zetten en de ziekte lost zichzelf op.

Maar nee hoor, er lopen in Nederland en niet te vergeten in Brussel een stelletje idioten rond, die kost wat kost gezonde dieren wil afmaken. Waarom?

Heel simpel:

Er zijn teveel boeren, er is teveel melk, er is teveel mest
en ga zo maar door. Die idioten zijn blij dat Mkz is
geconstateerd en dat zo de Nederlandse veestapel
wordt uitgedund. Er verdwijnen op deze manier een
aantal boeren in de bijstand, maar dat deert die
rukkers niet.

En de boeren die niet in de bijstand raken
kunnen zich weer jaren kapot werken voordat ze weer een goede veestapel hebben en wat gebeurt er dan denk je?

Ja juist, weer Mkz.

Ik wil in ieder geval alle boeren een hart onder de riem
steken en ze veel sterkte wensen, maar laten ze
zich in ieder geval zelf niet naar de slachtbank brengen.

ofwel Europa SuX !!

Ze uitlaten zieken ??? Als je 200+ beesten hebt ? Yeah right… ff real blijven hea.

het is wel zo dat, wanneer je gezonde dieren slacht, je een soort koeienlooze cirkel creeert waardoor de ziekte moeilijker uitbreidt. Alleen, zo als we gewend zijn, doet de NL regering het weer eens fout. Ze verdunnen enkel de koeienpopulatie in die bufferzone. Ze roeien dus niet alles uit. Daardoor krijg je dus boze mensen zoals XiNiX. Of de regering moet sterk in haar schoenen staan en alles uitroeien. Zeg desnoods dat daardoor de rest blijft leven. Of doe nix zodat XiNiX (en anderen, maar hij is begonnen met deze discussie. Dus No-Offence) stil blijft.

Verder ben ik van mening dat het natuurlijk erg vervelend is voor die diertjes en hun baasjes. Maar als je weet dat waneer je deze koe dood maakt je er tientallen andere kunt redden die wat verderop in het land leven, je wel van heel asociaale huize moet komen wil je zeggen:’‘Pech voor hun. Liesje 100 moet en zal blijven leven’’.
Verder komt MKZ al sinds lange tijd voor, en heeft het dus niets te maken met overvolle stallen ofzo.
En het enten op deze manier heeft ook al geen zin omdat die dieren een week later gedood worden. De econoom zal zeggen dat het spuitje geld kost en dat dat beest voor een week voer heeft lopen vreten. Zonde zonde zonde.
Ik vind dat de econooom wel gelijk heeft. Als je ent, laat hem leven. Ent je niet, laat het beest dan niet leven. Een evenhoevig-vrije zone heeft volgens mij ook geen zin omdat laatst nog in het Friesche plaatsje Ee MKZ is gesignaleert. Terwijl dat bedrijf de afgelopen maanden geen enkele kontakt had met andere boeren bedrijven. De ziekte gaat dus door de lucht. Daar is niets aan te doen. Laat de dieren dus leven totdat het MKZ heeft, doodt het dan. Een bufferzone zal natuurlijk wel een beetje helpen omdat het versprijding bemoeilijkt. Maar hoe? Ik zou voorstellen om Laboranten een stof te laten zoeken dat het MKZ-virus doodt. Dus 1 of ander stofje. Als dat stofje is gevonden dan is er een vergrootte kans dat het virus onder de duim is. Totdan is het vogelvrij! En kunnen we nooit op een overwinning rekenen.
Het spel is nog niet over!
(Ik wacht trouwens nog op een wijs antwoord van Da_Taxman :))

wat moet je redden ? het geld omdat je het vlees niet meer buiten ons land kan verkopen ? want die dieren gaan er echt niet dood aan hoor het heeft allemaal met geld te maken niks anders ze moeten het ook zo met mensen doen alle mensen met aids afmaken is meteen aids weg maarja mensen zijn dan net weer te slap ofwel mens is DOM, ik vind het echt allemaal dom gelul het is de schuld van de mensen omdat we zo goed koop en veel mogelijk vlees willen maarja wat doe je er tegen ?

Die gasten daar hebben groot gelijk.

Wat denk je dat er daar gebeurd?

De boeren gaan weg daar (naar Canada of door geld problemen) en wat denk je dat er ontstaat, juist recreatie gebied zoals de gemeente bestuur daar in de buurt al zo lang wil.

ik geef die boeren groot gelijk…
volgens de overheid is ruimen de makkelijkste oplossing…
maar er zijn echt tig andere oplossingen…

ben het helemaal eens met die boeren…
wat zou jij doen als je een boerderij had
waarvoor je je hele leven al hard had gewerkt en die
je van je vader had overgenomen die daar zijn hele
leven voor heeft geploeterd en die weer van zijn opa
en als dan opeens een domme minister beslist dat jouw
boerderij maar geruimd moet worden omdat er heel misschien 10 km verderop MKZ is uitgebroken ?
dat jarenlange werk krijgen die boeren nooit meer terug
omdat ze vaak door dat jarenlange werk een stamboom
van sterke dieren hebben opgebouwd…

en nee ik zit echt niet uit mn nek te lullen... Mn vriendin werkt bij de RVV en ik ga met een
heleboel mensen om die een boerenbedrijf hebben…

das allemaal een pot nat, vroeger was dat er ook al, maar toen werd geen aand8 aan besteed. Nu is da er opnieuw, en dan krijgt da meer aandacht, als jet mijvraagt, hebben we binnekort alle mc donals food (ter verduidelijking, ik denk dat de amerikaanse multinationals alles willen inpalmen :wink: )

Ik vind dat die boeren groot gelijk hebben!!!