Boekhoudpakket

Ik ben op ‘zoek’ :stuck_out_tongue: naar een goed pakket om mee te boekhouden, heb al een beetje rondgekeken en ik denk dat Davilex daar goed voor is… Davicash oid.
Iemand ervaring met dit pakket, of voor/nadelen ervan… en gaat davilex goed om met al dat gedoe met de Euro (€)??

oja btw. where to get…??? (PM)

Wat zijn de eisen aan de boekhouding die je wilt voeren?

Davilex heeft namelijk verschillende pakketten met elk hun eigen opties. Voor grotere boekhoudingen kom je uit bij Exact (en daarna SAP).

Ik zou best willen adviseren, maar heb dan wel meer informatie nodig

als je een beetje bekwaam in Microsoft EXCEL bent/wordt kun je dat ook wel als boekhoudpakket zien…

optellen, aftrekken, grafiekje, enz.

Originally posted by Totibbs
[B]als je een beetje bekwaam in Microsoft EXCEL bent/wordt kun je dat ook wel als boekhoudpakket zien…

optellen, aftrekken, grafiekje, enz. [/B]

in die optiek is calculator en notepad al tesamen een boekhoud pakket (of heet het dan een suite omdat het meerdere programma’s zijn ?)

Originally posted by Da_Taxman
[B]Wat zijn de eisen aan de boekhouding die je wilt voeren?

Davilex heeft namelijk verschillende pakketten met elk hun eigen opties. Voor grotere boekhoudingen kom je uit bij Exact (en daarna SAP).

Ik zou best willen adviseren, maar heb dan wel meer informatie nodig [/B]

Exact is denk iets te uitgebreid aangezien hij het meer over davilex heeft en persoonlijk vind ik Exact wel een best pittig programma maar dat kan misschien ook liggen aan het feit dat het niet echt iets is voor mij.

Mare Magikchris mocht je toch exact voor windows 3.30 willen dan (moet je even PM proberen). Kweet alleen niet of die de € ondersteund maar ik heb het vermoeden dat Da_Taxman dat wel misschien weet ;).

Tja, ik zou mijn eigen programma schrijven met alle functies die ik erin wil hebben! :slight_smile:

Voor een simpele boekhouding kun je het beste een Davilex produkt nemen. Ikzelf heb gewerkt met Exact (E-Account) is eigelijk een accountsversie maar ik ken zelfs boekhoudbedrijven (centrales) die prevereren om een Davilexpakket te nemen omdat ze daar zelf ook mee werken… Ja echt waar! Exact is echt hartstikke mooi maar zeer bewerkelijk omdat je daar zoveel mogelijkheden mee hebt het kan dan worden ervaren als zeer vervelend. Nee voor een simpele boekhouding is Davilex toch wel het beste tenzij je alles zeer gespecificeerd wilt heben.

Ik heb al wat gevonden, Davilex Club (zit ook davilex account bij) … that should do the trick!!

Thx voor de reply’s

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

in die optiek is calculator en notepad al tesamen een boekhoud pakket (of heet het dan een suite omdat het meerdere programma’s zijn ?) [/B]

hoe maak je dan grafiekjes?

maar je hebt eigenlijk wel gelijk…

Originally posted by Totibbs
hoe maak je dan grafiekjes?

in ASCII :slight_smile:

ik wou wat voorbeeldjes doen , maar dat gaat niet zo erg goed in html coded text (of ik weet het even niet meer hoe dat moet)

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

in ASCII :slight_smile:

ik wou wat voorbeeldjes doen , maar dat gaat niet zo erg goed in html coded text (of ik weet het even niet meer hoe dat moet) [/B]

Was het niet in html(weet niet meer zeker)

<pre><font face="Terminal">  ......   </font></pre>

even proberen

ÜÜÜÛÛÛÛÜÜÜ                    ÜÜÜÛ
   ÜÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÜÜÜ       ÜÜÜÜÛÛÛÛÛ
  ÛÛÛÛÛßßßÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛ
 ÛÛÛß       ßßÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛß
 ÛÛ      ÜÛÜ     ßßÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛßß
  Û       ßÛÝ   ÜÛ    ßßßßßßßßß
   ßÜÜ   ÜÛßÜÜÛÛÛ                 Ü          ÜÛ    Ü            ÜÛ         ÜÛ
      ßßß    ÛÛÛÛ  ÜÜÜÜÜÜÜÛ     ÜÛÛ        ÜÛÛÛ  ÜÛÛ          ÜÛÛÛ       ÜÛÛÛ
           ÜÜÛÛÛÛÜÛÛÛÛÛÛÛÛß       ß         ÛÛÛ    ß           ÛÛÛ     Ü  ÛÛÛ
         ÜßßÛÛÛÛÛÛßßßßßßßÜÜ  Ü   ÜÛ   ÜÛ ÜÛÜßÛÛ   ÜÛ     ÜÜ  Ü ÛÛÛ  ÜÜ ÛÛÛÛÛÛÛÛÜ
           ÜÜÛÛÛÛ     ÜÛß ßÛÜÛ ÜÛÛÛ ÜÛÛÛÛßßÛßÜÛ ÜÛÛÛ  ÜÛß ßÛÜÛ ÛÛÛÜÛßÛÛ ßßÛÛÛßßÛ
         ÜßßÛÛÛÛÛ    ÞÛÛ   ÛÛÛ  ÛÛÛ  ÛÛÛ    ÛÛÛ  ÛÛÛ ÞÛÛ   ÛÛÛ ÛÛÛß  ÛÛ   ÛÛÛ
             ÛÛÛÛ    ÞÛÛ   ÛÛÛ  ÛÛÛ  ÛÛÛ    ÛÛÛ  ÛÛÛ ÞÛÛ   ÛÛÛ ÛÛÛ   ÛÛ   ÛÛÛ
           ÜÜÛÛÛÛ    ÞÛÛÝ  ÛÛÛ ÜÛÛÛ  ÛÛÛ    ÛÛÛ  ÛÛÛ ÞÛÛÝ  ÛÛÛ ÛÛÛ   ÛÛ   ÛÛÛ
         ÜßßÛÛÛÛÛÝ    ßÛÛÜÛßÛÛÛßÛÛÛ  ÛÛÛ    ÛÛÛ  ÛÛÛ  ßÛÛÜÛÛÛÛ ÛÛÛ   ÛÛ   ÛÛÛ
             ÛÛÛÛÛÜ      ß   ß ßßßßßßßßßß  ßßßßßßßßßß    ß ÛÛÛßßßßß ßßßß ßßßßß
  ÜÛÛÛÜ      ÛÛÛÛÛÛÛÛÜÜÜ                                  ÞÛÛÝ  ANSiúJED<ACiD>
 ÞÛßÛÛßÜ    ÜÛÛÛÛÛÛÛßß                                   ÜÛÛß
  ßÛÜ    ÜÜÛÛÛÛßß                           ÜÜÛÛÛÜÜÜ   ÜÜßß
    ßßÛÛßßß                                ßÛß Ûß   ßßß
                                                ß

Originally posted by psyduck
[B]
Was het niet in html(weet niet meer zeker)

even proberen

<knip>

</knip>

Okee, uit welke file_id.diz is dit gejat? :wink:

gejat van Fairlight. kijk op www.isonews.com en zoek naar een spel geript door Fairlight. Check de info en zie de ASCII :slight_smile:

Beetje off topic lijkt mij…