[Blanc Media] BenqDW1650+Pioneer 530

Na lange tijd doorlezen van dit forum heb ik toch maar besloten me te registreren… Gezellig zo’n nederlandse hoek :wink:

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, maar toch kan ik er maar geen goed antwoord op vinden; Wat zijn nu goede DVD+R voor mijn Benq DW1650, die ook nog eens gelezen willen worden in de HDD-recorder van pioneer, de DVR-530?

In mijn omgeving zijn ze dol op de Platinum-disks --> Klik

Nu lees ik helaas dat deze onlangs naar een nieuwe media-code over zijn gegaan, dus totaal anders zijn geworden(=slechter)

Nu leken me de Verbatims wel interessant -->klik Hoe weet je alleen of de Media-code (MCC 004) goed is?

Voornaamste eis is dat ze gewoon zo lang mogelijk goed blijven, dus niet al na een jaar onleesbaar raken, en op de meeste apparaten afspeelbaar zijn (moet in combinatie met de Benq wel lukken dacht ik zo :iagree: )

Ik hoop dat jullie me wat verder op weg kunnen helpen, ik snap er zelf namelijk nog nét niet genoeg van, haha :stuck_out_tongue:

Alvast Bedankt!

Momenteel zijn de verbatims bij de beste, zoniet de beste, die je momenteel kan kopen. De media code die erbij staat (mcc 004) bevestigt dat het om de beste gaat. Je hebt ook verbatims met media code (cmc) maar die zijn iets minder in kwaliteit.

Dus het is een goed plan om dan de verbatims maar te bestellen?

Ik lees ook ontzettend veel positiefs over de Tayo Yudens, maar deze zijn dan weer zo moeilijk (goede) te vinden. Iemand hier nog een tip over?

Deze kunnen idd moeilijk te vinden zijn. Vaak vind je ze onder Fuji media, geproduceerd in Japan.

Gelukkig heb je een goede brander en kun je veel kanten uit. Zelf brand ik nog steeds veelal op Ritek G05 media. Alhoewel deze media niet zo goed is als bijv Tayo Yuden, zijn de resultaten met een goede brander vaak toch om 10x over naar huis te schrijven. De goedkope oplossing dus :).

De gesuggereerde Verbatim schijfjes zijn overigens ook prima. Ik zou je willen adviseren om al te goedkope media (bijv Princo) te mijden… al werken ze nu, grote kans dat je ze over 2 jaar kunt tossen…

Oke dan!

Nu sprak ik alleen laatst een vriend van me die ontzettend slechte ervaringen had met de verbatims (weet niet welke soort/mediacode/brander) Bij hem waren ze na een jaar niet meer te lezen…! Hij (en vele anderen) gebruiken nu al lange tijd naar volle tevredenheid de Platinums…

Moet ik me hier druk om maken, of zijn de verbatims die ik nu besteld heb (die van de link :iagree: 50 stuks) gewoon mee van de beste die er te krijgen zijn?

Nog even een laatste vraag over de brandsnelheid; de schijfjes zijn 16speed max. Is 8speed dan de meest optimale kwaliteit qua branden?

degenen die je besteld hebt zijn alleszins van de beste. Tegenwoordig is de optimale kwaliteit van branden de snelheid waarop ze bedoeld zijn om te branden. Dus ik zou ze branden tegen 16 als ik van jou was zeker met je benq

Ik zit dit is te lezen maar ik geloof dat ik het èèn en ander niet weet.
Wat bedoelen jullie met een code? Ik gebruik steeds platinum maar zijn die niet goed dan.
Waar moet je dan precies op letten als je dvd+r komt.
Wie leg het mij uit…

In principe is iedere DVDR schijf van een media code voorzien. Deze media code is de (unieke) naam voor de beschrijfbare laag onder de DVD. Op deze manier kan de de “werkelijke” DVD onder een printje uitgelezen worden.

Met een programma als DVD Identifier kun je deze data uitlezen. Download? Hier: http://dvd.identifier.cdfreaks.com/ :slight_smile:

Okee voor zover bedankt Dee-ehn.

Ik heb het gedownload en ff een dvd schijfje nagekeken, maar waar moet ik nu kijken voor die code en wat kan je daar mee dan.
Ik kon de schrijf snelheid lezen etc.
Als je mij iets meer daarover kan vertellen thanks.
Op dit gebied ben ik leek…