Binnenkort ADSL

vbimport

Binnenkort is het bij mij in de buurt mogelijk om ADSL te nemen, ik moet nog zien of ze de afgesproken deadline halen… zal wel niet :frowning: Maar nu ben ik aan het uitzoeken wat ik nu eigenlijk precies allemaal nodig heb.
Er zullen hier vast wel gasten zijn die allang ADSL hebben en dus wel antwoorden weten op mijn vragen…
Ik heb 2 Pc’s en mijn broertje ook, die moeten dus alle 3 verbonden worden met de ADSL lijn… middels een Ethernet modem die je waarschijnlijk in het ADSLpakket erbij koopt (of kan dat ook los???). Of kan ik ook een USB modem nemen en dan een van de PC’s als server laten werken… wat is het voor/nadeel hiervan ten opzichte van een ethernet verbinding…??
Maar wat voor ‘soort’ netwerk kaarten moet ik nu aanschaffen,in geval van Ethernet, en wat is de maximale afstand van af de splitter tot de eerste PC.

mazzl

Originally posted by MagikChris
Binnenkort is het bij mij in de buurt mogelijk om ADSL te nemen

Mazzelaar :frowning:

Neem in ieder geval Ethernet…is veel beter dan USB… (USB moet je alleen nemen als je geen PCI sloten meer over hebt, dan heb je weinig keus)

Je kunt heel eenvoudig een netwerk aanleggen op deze manier en 1 verbinding delen. Ik weet niet welke mogelijkheden je provider allemaal aanbiedt met ADSL, het aantal IP’s dat je toegewezen kunt krijgen en hoeveel PC’s je aan die ene verbinding mag hangen.

Verder kan ik weinig over ADSL zeggen…ben zeer tevreden met Chello hier…

Voordeel van ethernet is ook dat het vele malen sneller is dan USB!! USB is max 12mb/s en Eth is max 100mb/s… dat scheelt nogal! :wink:

Door wat voor kabel loopt ADSL eigenlijk?! Is dat gewoon dezelfde kabel als ISDN of die van een netwerk?! En is het nie mogelijk om dit signaal te splitten en dan 2 adsl modems te gebruiken!?

Je hebt de keuze uit 2 pakketten: Mxstream Basic of Mxstream Extra. Het verschil is eigenlijk alleen de snelheid. Vroeger kreeg je bij Mxstream Extra 4 ip adressen, waardoor je dus met 4 pc’s tegelijk op internet kan zitten. Elke pc is dan apart verbonden met het modem. Het aantal vaste ip adressen is door Mxstream terug gebracht naar 1, en volgens mij heb je nu speciale router software nodig om meerdere pc’s op Mxstream te krijgen. Dit moet nu dus in feite op dezelfde manier als met Mxstream Basic.
Maar goed, als je 3 pc’s op Mxstream wilt aansluiten, moet je gewoon een netwerkje aanleggen met een Hubje. Sluit je modem aan op de Uplink van het hubje, en de 3 ander pc’s op een gewone poort op de hub. Door het op deze manier aan te sluiten, heb je geen 2 netwerkkaarten nodig. KPN zei tegen mij dat het niet mogelijk was je ethernet modem op het hubje aan te sluiten, maar trap hier niet in. Heb dit verhaal laatst aan Lathieza verteld, zie deze thread: http://www.cdfreaks.com/forum/showthread.php?threadid=30090
Laat 1 pc als server draaien, waarop je je Internet Connection deelt.

Originally posted by Wookie
Door wat voor kabel loopt ADSL eigenlijk?! Is dat gewoon dezelfde kabel als ISDN of die van een netwerk?!

ADSL loopt via een gewone telefoon kabel. Niet die van ISDN of een netwerk, maar zo eentje die van je vaste telefoon naar de stekkerdoos loopt. D’r zitten ook dezelfde stekkertjes aan vast. Er is dus niks speciaals aan die kabel.

En is het nie mogelijk om dit signaal te splitten en dan 2 adsl modems te gebruiken!?

In je Mxstream pakket zit al een splitter, die je direct moet vastmaken aan de telefoonkabel die je huis binnenkomt. Vanuit de splitter trek je een kabeltje naar je huiscentrale en naar het ADSL modem. Ik zie het voordeel niet in van 2 modems, en weet ook niet of dat mogelijk is. Bij KPN krijg je een bepaalde upstream en downstream, en het maakt niet uit of je nou 1 of 2 modems neerzet, je gaat er niet sneller door internetten.

Wij hebben hiero ISDN liggen, dus komt er een digitale lijn naar binnen. Gaat dit voor problemen zorgen als er ooit ADSL zou komen hiero?!

thx 4 da answers so far! :wink:

Volgens de site van KPN kan je met een analoge en ook met een ISDN-lijn ADSL krijgen. Zal dus wel geen probleem zijn he Wookie…

[B]Wij hebben hiero ISDN liggen, dus komt er een digitale lijn naar binnen. Gaat dit voor problemen zorgen als er ooit ADSL zou komen hiero?!

thx 4 da answers so far! :wink: [/B]

Nee geen probleem. Ik had ook ISDN en heb nu ISDN én ADSL. Wel opletten dat je bij je aanvraag het ISDN pakket aanvraagt.

Originally posted by eMiNeM
Volgens de site van KPN kan je met een analoge en ook met een ISDN-lijn ADSL krijgen. Zal dus wel geen probleem zijn he Wookie…

Never trust KPN :cool: maar dit keer hebben ze gelijk :wink:

Is MXSTREAM nou echt zo goed, of zitten er ook veel nadelen aan???

Hier in Deventer is het ook nog niet beschikbaar, maar ik ben tot nu toe nog tevreden met mijn kabeltje…

sinds vandaag heb ik ADSL, na 3 weken wachten ben ik eindelijk van de monopolisten/afzetters Belgacom verlost. Dat moet ik vandaag vieren:)

Ook al krijg je ADSl bij je, wees dan maar niet zeker dat je het kan krijgen. Ik heb het meegemaakt, heb weken lopen rondvragen met als resultaat dat ik toch niet aansluitbaar ben… Stel je nog maar goed op de hoogte want ik heb tot 2x toe een modem aangekocht en dan nadien mogen teruggeven. :frowning:

Originally posted by Joker007

Nee geen probleem. Ik had ook ISDN en heb nu ISDN én ADSL. Wel opletten dat je bij je aanvraag het ISDN pakket aanvraagt.

Aanvragen!? Das pas over enkele jaren denk ik! :frowning:
Beter verhuizen naar waar standaard T3 lijnen in huizen liggen! :wink:

Originally posted by Grietje
Ook al krijg je ADSl bij je, wees dan maar niet zeker dat je het kan krijgen. Ik heb het meegemaakt, heb weken lopen rondvragen met als resultaat dat ik toch niet aansluitbaar ben… Stel je nog maar goed op de hoogte want ik heb tot 2x toe een modem aangekocht en dan nadien mogen teruggeven. :frowning:

tja bij mij lukt het, planet adsl zegt eerst of je aansluitbaar bent en dan sturen ze pas de modem, 't was van Belgacom zeker ?