.bin extensie

Heeft iemand een indee hoe je een .bin extensie moet uitpakken, met welk programma enzo…

Thanks

Kevin

met winimage

Gewoon branden met CDRWIN…

Met WinIso kun je het uitpakken en bekijken en ik dacht zelfs bewerken, maar je zou het ook met CdrWin kunnen branden!

Danku voor jullie replies, nog een vraagje, als ik het goed doorheb moet een .bin extensie altijd gebrand worden?

Nee dat hoeft niet perse, eenmaal uitgepakt met Isobuster of WinIso Of WinImage, kun je het installeren of wat je ook verder ermee zou willen doen. Maar je kunt het natuurlijk ook meteen branden, heb je voor altijd een backup!

Originally posted by Kevin
Danku voor jullie replies, nog een vraagje, als ik het goed doorheb moet een .bin extensie altijd gebrand worden?

Een file dat de bin extensie draagt is over het algemeen een ISO oftewel een image van een programma ofzo. Kan natuurlijk ook een game zijn! Een image wordt gemaakt omdat dan alle install files bij mekaar blijven en mensen niet een map vol bestanden hoeven te downloaden en die vervolgens op een CD moeten zetten!
Dus wat jij verder met die image doet is up to you! Als het een game is moet ie over het algemeen vanaf een CD gedraaid worden en moet jij de files die “in” de bin staan op een CD zien te krijgen! Dit kan dmv bv CDRwin, maar je kan ook de image (bin) uitpakken met bv ISObuster en dan de files fikken met bv Nero! Let bij de laatste oplossing wel even op dat je de juiste volumenaam voor de CD gebruikt! Bij games (ook wel bij apps) wordt hierop gechecked!

Als je alleen de .bin brandt, zal er niet veel gebeuren. Brandt ook meteen de .cue mee!!! anders heb je weer Æ’1.50 verspeeld. Of iets meer of iets minder als je duurdere of goedkopere cdrs koopt.