Bijgeloof

vbimport

Ik houd een poll over of iemand in bijgeloof geloofd. Als je er niet in geloofd maar er wel iets over afweet mag je het natuurlijk ook hieronder schrijven. Ik ben beniewd.

(ik heb het nodig voor (k/g)otsdienst,

mwa heb maar ja gekozen heb zelf nog nooit iets
gemerkt van bijzondere bijgelovige dingen, maar
mn vriendin gelooft er heel erg in en die heeft al vaker zon dingen meegemaakt dus er zal wel zoiets
zijn…

Je moet er maar opkomen. Ik zelf hou mijn daar echt niet mee bezig!! Waarom zou ik als het meer waarde aan het leven zou geven. Dan word het pas leuk, maar anders niet!! Maar ja iedereen heeft zo’n zijn eigen specialiteit!!

Vind je ook niet…

geloven is redelijk dom, geloven doen mensen die lichtgelovig zijn. Godsdienst is uitgevonden om het plebs dom en onder controle te houden. Deze godsdienst is de oorzaak van de meeste oorlogen. Bijgeloof is ontstaan uit het geloof en dus een onnodige tijdopvulling. Horoscopen zijn nog een voorbeeld van bijgeloof. Deze zijn willekeurig en zonder enige wetenschappelijke onderbouw gemaakt en er zijn nog idioten die daar in geloven. De wetenschap heeft het (bij)geloof al lang achterhaald.

k heb niet voor nix vacantie op vrijdag de 13de geboekt :stuck_out_tongue:

Nee ik geloof er niet in. Hier in de buurt lopen een hoop zwarte katten, maar van het bijgeloofsverschijnsel heb ik nog wenig gemerkt.

Originally posted by cum-a-lot
geloven is redelijk dom, geloven doen mensen die lichtgelovig zijn. Godsdienst is uitgevonden om het plebs dom en onder controle te houden. Deze godsdienst is de oorzaak van de meeste oorlogen. Bijgeloof is ontstaan uit het geloof en dus een onnodige tijdopvulling. Horoscopen zijn nog een voorbeeld van bijgeloof. Deze zijn willekeurig en zonder enige wetenschappelijke onderbouw gemaakt en er zijn nog idioten die daar in geloven. De wetenschap heeft het (bij)geloof al lang achterhaald.

Alhoewel ik hier een vrij uitgebreide mening over heb kan ik me heel erg goed in het standpunt van Cum vinden. Voor 99% ben ik het ook zo min of meer met hem eens…

Okay. Bedankt allemaal. Stemmen heeft geen zin meer.

wat is dat bij geloof heb je dan 2 geloven ofzo

Originally posted by Totibbs
Okay. Bedankt allemaal. Stemmen heeft geen zin meer.

Waarom dan niet? Een topic waar je maar 10 uur lang op mag/kunt reageren is wel erg kort als er niets mis is met de inhoud :frowning:

Nee, ik had het voor school nodig. Daar kwam ik wat laatig achter zodat je idd kort kon stemmen. De volgende keer krijg je wel wat langer de tijd. En het was maar 5 uur :wink:

ik geloof er zelf niet in maar een colega van me gelooft er wel heilig die neemt ook altijd op vrijdag de dertiende vrij en komt haar bed niet uit

Originally posted by bmad
wat is dat bij geloof heb je dan 2 geloven ofzo

moet je mijn verslag hebben?
Dit is een stukje daaruit:

Wat is bijgeloof

Bijgeloof is iets wat je niet kan zien of kan voelen. Je moet het geloven. Net als het geloof in God. Het is dan ook voor iedereen verschillend. Vaak zijn er wel overeenkomsten, zoals vrijdag de 13e. Veel mensen die sterk in het bijgeloof geloven vinden dat zo’n nare dag dat ze geen afspraken maken en het liefst de hele dag in bed willen doorbrengen. Dan kan er niets gebeuren denken ze.