BIG mem. prob's

vbimport

Ik heb ook wat geheugen gekocht nu het geen ene drol kost.
Alleen een probleem. :frowning:

heb al 2x 128 mb pc-133 er in zitten in een ASUS K7V. Athlon 750@750.

Ik heb dat andere reepje er bij gezet en nu duurt het een eeuwigheid voordat ie het mem heeft getest bij het opstarten en soms blijft ie gewoon tellen. En de andere keer telt ie alleen de eerste twee banken en slaat de derde over.

Hij geeft dan aan dat : "memory test failed, press F1 tot continue, press del. to enter setup. "

Is dit reepje dan kapoet? Of gewoon niet compatible met het andere geheugen, of zit het er niet goed in?

Probeer het eens reepje voor reepje
Het kan zijn dat het geheugen defect is, niet compatible is, maar het kan ook aan de geheugenbank liggen die niet goed is.

Om dat laatste uit te sluiten zou je eens kunnen proberen om het nieuwe geheugen op de eerste geheugenbank te zetten en kijken of dat werkt. => werkt dat, dan is het geheugen goed

Daarna 1 reepje van het oude geheugen erbij zetten in de tweede bank => werkt dat, dan zijn die twee reepjes compatible

Vervolgens het tweede reepje vervangen door het derde reepje (dus nog steeds maar 2 reepjes erin) => werkt dat, dan is dat reepje ook compatible met het nieuwe reepje

Vervolgens stop je het laatste (oude) reepje ook in de geheugenbank => werkt dat niet, dan kan het nog de combinatie van alle drie de reepjes zijn (wissel dan het tweede en derde reepje nog eens om, de 2 oude dus) of de geheugenbank is niet goed.

Weet niet of het kan, maar je zou ook nog kunnen testen om 1 reepje erin te zetten in de laatste geheugenbank, maar ik weet niet of dat zou kunnen werken, zo technisch ben ik niet onderlegd.

memory kapot vrees ik jong…

Ik ga het morgen effe testen. Heb er nou geen zin in en het is veel te lekker weer om binnen te zitten pielen aan een pc.

Maar ik zal de methode van Tax toepassen. Was toch al zoiets van plan.

Maar alvast bedankt voor de replies zover. Ik post het resultaat wel.

Laterz,
eMiNeM

Ik had in de bios quick power on self-test ( klopt niet helemaal volgens mij ) uitgeschakeld en dan gaat ie het mem. 6 keer tellen.
Maar dan vind ik het toch raar dat een aantal keren meldde : memory test failed…

Toch kapot?

Iig, hij telt het geheugen nou in een keer en test het verder dus niet. Ik zie het wel. Als het kapot gaat heb ik nog een jaar garantie dus…