Biertje?

Bier drinken is een van de beste manieren om de botten sterk te houden. Onderzoekers van het Londense KingŽs College ontdekten samen met de Amerikaanse Harvard universiteit dat bier de beste leverancier van silicium is. Dat mineraal is van groot belang voor de sterkte van de botten.

Silicium zit ook in bonen en sommige graanproducten, maar in veel kleinere hoeveelheden. Oudere vrouwen hebben volgens de wetenschappers het minste baat bij een dagelijks pilsje. Na de overgang is het effect van bier op de botten bijzonder klein. Als de dames echter in hun jongere jaren regelmatig een stevige pint hebben gepakt is de kans groot dat ze daar nu nog de vruchten van plukken. Voor mannen blijft het positieve effect levenslang geldig.

Woohoo… ik ga er meteen eentje pakken…!!!
Euh neej lama… ik moet nog een tentamen voorbereiden :slight_smile:

Kut ik vind bier nie lekker…enne wodka enzo???

Originally posted by King Dingeling
Kut ik vind bier nie lekker…enne wodka enzo???

Dat is ook lekker… maar het beschadigd (bij overmatig gebruik) wel je maag en darmwanden…

Maarja… zolang je er een beetje normaal mee omgaat kun je dat ook drinken. Het zal alleen niet gunstig werken voor je botten want het mist de granen etc…

nou een hapje zand dan maar voor de botten en een glaasje melk ?!
dat is uiteindelijk ook een stuk beter voor je lever :wink: :smiley:

Originally posted by soezepoes
nou een hapje zand dan maar voor de botten en een glaasje melk ?!
dat is uiteindelijk ook een stuk beter voor je lever :wink: :smiley:

'k heb niet het idee dat zand door je lever heen gaat , dus in die optiek is het beter… voor je darmpjes lijkt het me wel wat minder…

gelukkig kan een lever behoorlijk regenereren , dus zolang je niet al te veel biertjes drinkt zal dat reuze meevallen.

Voor zover ik geinformeerd ben, is het zelfs zo dat alcoholische danken in beperkte mate consumeren je lever e.d. niet beschadigen (sterke drank uitgezonderd) en goed zijn voor je hart en bloedvaten…

Proost!