Bier vraagje

vbimport

Ik geef binnen kort een feestje met wat mensen. nou is er een probleempje hoeveel bier moet ik inslaan. er komen ongeveer 60 mensen en er drinken ongeveer 45 mensen. we hebben een tap-bar geregeld dus hoeveel fusten en van hoeveel liters graag serieus antwoord alvast bedankt

welke leeftijdscatogorie?

jongeren drinken meer dan ouderen moet je weten.
Een jongere drinkt ongeveer 10 pijpjes. Ligt oa hoe lang de avond duurt.

45*10=450

450
----- = 150 Liter.
3

Bedenkt dat wanneer iedereen 1 pijpje meer drinkt,
15 liter xtra bier moet komen.

Suc6

welk bier neem je?

grolsh heeft grotere fusten dan heineken

maar als jij naar de slyter gaat en je steld het voor
wat je moet hebben

als je de slijter beetje bekend ben
neem je gewoon een fust extra , die je dan gewoon weer inkan leveren

150 liter bier met 45 man(±15 glazen) zie ik niet gebeuren, maar als je daar onzeker over bent moet je zeker zorgen dat je genoeg achter de hand hebt.Twee fustjes van 50 ltr en twee van dertig, kun je in de loop van de avond bepalen wat je moet aanbreken en wat onaangebroken blijft kan altijd weer retour.

mzzl

Huur een kroeg af, die hebben genoeg!!!

Misschien is het een goed idee om voor Alfa bier te gaan. Afgezien van het feit dat het naar mijn mening het lekkerste bier uit ons hele kikkerlandje is, is het ook nog eens mooi dat ze standaard vaten van 20l (in de vorm van een grote duikfles) leveren… dan heb je nooit zo gek veel over.

Op mijn eigen examenfuif had ik iets van 60 man binnen en heb ik een vat van 50l leeggekregen en van 30l de eerste 5l…
Gelukkig had ik de tap geleend van de buurman (die heeft een kroeg) en kon ik dat ding nog 2 weken thuishouden dus heb ik lekker de rest van dat vat leeg kunnen maken :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]…en kon ik dat ding nog 2 weken thuishouden dus heb ik lekker de rest van dat vat leeg kunnen maken :slight_smile:

[/B]

Zullen wel een paar gezellige 2 weken voor jou geweest zijn dan! :wink:

Het grote voordeel van een tap bij een brouwerij huren is dat je alleen afrekent wat er op (of aangebroken) is.

Als jij10 vaten van 30 liter bestelt en er gaan er maar 8 op (9 en 10 blijven onaangebroken) dan betaal je ook alleen maar die 8 vaten…

Maar zoals gezegd, het hangt een beetje van het drinkgedrag van je gasten af. Je zou kunnen aanhouden wat je zelf drinkt in een uur als je op een feestje bent, vermenigvuldig dat met het aantal uren dat het feest duurt maal het aantal bierdrinkende mensen…

Als je een dubbeltap neemt kun je twee soorten bier schenken…Palm en een gewoon bier…ga er dan maar vanuit dat mensen meer Palm zullen drinken:

Hoeveel je moet inslaan hangt echt van de avond af.
Soms drinkt men op een feestje maar 5 biertjes, en als het echt gezellig is/wordt loopt dat al snel naar de 15 toe…

Lastig, maar idd gewoon een paar fusten extra nemen.

Als je een hele avond hebt met veel mensen, is een tap beter. Alleen al omdat je anders zoveel kratten moet sjouwen, en alle flesjes (al dan niet stuk) moet opruimen de volgende dag.

Ik had ook keer een feest, en daar waren ook 60 mensen, waarvan er 20 de hele avond hebben gedronken (:)) en dan nog 20 of 30 die een glaasje bij het eten hebben genomen (bier ofzo). Dan waren er ook nog wat dames die alleen wijn dronken (6 flessen, met z’n? 10 'en?) Maar om even terug te komen op het bier: Er was toen 80 liter, en dat was vrijwel op

Begin met een vat. Als het uit is kan je dan nog beslissen of je doorgaat met bakken of een volgend vat !!