Beter alternatief voor Norton Utilities

Mensen,

Ik sta op het punt om een nieuwe Norton Utilities aan te schaffen, of mogelijk het volledige Norton Systemwork.

Ikzelf vindt het een mooi programma, welke mij al vaak heeft behoed voor crashes (zelfs in een schone XP installatie vindt ie nog genoeg fouten). Mijn vraag aan jullie is hoe jullie tegen deze software aankijken. Of er mogelijk betere alternatieven zijn, etc.

BVD

Ik gebruik het ook al zeer geruime tijd en ik heb niets dan lof

mzzl Dunedaïn

Mijn zeeeer persoonlijke mening is dat Symantec met zijn suite’s vroeger te veel fouten gemaakt heeft (net als McAfee trouwens) , waardoor het nooit of te nimmer ook maar 1 byte op mijn computerconfiguraties meer zal krijgen. Ongelooflijk onstabiel rotpakket.

Ik ben zelf beter af met TweakUI , Grisoft’s AVG en wat persoonlijke instellingen in de policies.

Ik ben ook niet zo te spreken over het hele Norton gebeuren. In de DOS tijd heb ik het wel gebruikt (totdat ik PCTools ontdekte) maar de Windows versies kunnen me niet bekoren.

Ik heb onlangs Systemworks 2004 een dagje geprobeerd (kennis van me vond het nodig dit pakket te kopen) en ik ben er niet echt over te spreken. Ok, Ghost is wel een mooi pakket (maar dat kun je ook tegen een lagere prijs los aanschaffen), maar verder heb ik er eigenlijk niets van nodig. Over het algmeen krijg ik het idee dat Norton het gehele systeem alleen maar vertraagt, maar weinig toevoegt. Het is leuk dat Norton “fouten” vindt in een schone installatie, maareuh… wat voor fouten? Het kan best zijn dat Norton gelijk heeft en dat er (onmerkbare) fouten in je systeem zitten, maar wellicht heeft Norton ook weer geen gelijk…

Ik denk dan ook dat je beter van de aanschaf af kunt zien. Indien je gebruik maakt van enkele andere applicaties, kun je je systeem aardig fit houden, zonder het gebruik van Norton.

Wat je (in mijn ogen) nodig hebt is een virusscanner, wat software tegen adware/spyare (AdAware en Spybot), eventueel een firewall (afhankelijk van je netwerkconfiguratie), eventueel een registertool (ik gebruik altijd JV16 Powertools), TweakUI en/of XP Antispy voor wat specifiekere settings en een beetje gezond verstand.

Indien je interesse hebt in andere paketten, kijk dan eens bij Arconis…

Moet ook niets van Norton weten, als er problemen zijn dan lost Norton ze vrijwel nooit goed op. Vervolgens kom je van de regen in de drup…:frowning: anyway, ik draai al 3 jaar een win98SE systeem en het blijft super werken, met Norton erop had ik minimaal één clean install per jaar… Op mijn XP machines heb ik momenteel geen Norton, ga het ook niet proberen ook…

Als je echt een programma wil die zoveel kan en gebruiks vriendelijker is als norton utilities gebruik dan eens fix-it utilities 5.0.

Ik gebruik het nu al een jaar of 4 en het heeft me al dikwijls geholpen.

Ook als ik een nieuwe pc verkoop zet ik dit prog. er op.