Betaalbare, kwalitatief goede laserprinter?

vbimport

Ik heb even de zoekfunctie gebruikt, maar ik kwam alleen uit op technische problemen met een HP5L of bij topics over inktjet printers...

Maar ik heb nu een Brother Laserprinter (HL-1050), maar bij elke print blijft er een witte streep onbeprint. De witte 'streep' is ongeveer anderhalve millimeter breed. Het lijkt op op een versleten drum (die is los van de toner te vervangen).

Ik heb het even zo aangekeken, maar nu de toner bijna leeg is zit ik er sterk aan te denken om een nieuwe laserprinter te kopen voor mezelf. Een nieuwe drum plus toner kost toch al tegen de 400 gulden aan volgens mij en aangezien die printer al 3 jaar oud is ongeveer, vond ik een nieuwe printer wel gerechtvaardigd voor mezelf :wink:

Nu is mijn vraag, welke laserprinter is aan te raden voor mij? Ik print veel pagina's met tekst en dergelijke (de 'even een internetpagina/artikel/werkstukje printen' dingetjes).

Ik werk met Windows 2000, dus dat moet in ieder geval probleemloos werken. Het liefst via USB, maar parallelle poort kan ook (die is ook nog vrij). Het hoeft geen netwerkprinter te zijn en ik maak geen 3000 pagina's per maand, dus een HP Laserjet 4100N is boven het budget :wink:

Zelf was ik altijd wel te spreken over Brother, de goedkopere modellen van HP hebben me nooit aangesproken. Maar er zijn nog zoveel meer merken, dus wat zouden jullie voor mij adviseren?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Ik heb hier een okipage 14ex staan, 1000 piek.
Print goed enzo, 14 ppm, en dus idd behoorlijk geschikt voor tekst, er komen trouwens ook nog hele nette foto’s uit.

Ik heb hier een 5 jaar oude Xerox machine staan , print prima , was uit te breiden met SIMM memory (hij’s nu 18mb :slight_smile: ) maar heeft niet echt een goed ozon filter. Na een pagina of 30 wordt je een beetje vrolijk …

Ik ga nu snel effe weer wat printen :slight_smile: