"Betaalbare" Digitale VideoCam

vbimport

Ik zit er al een hele tijd over te denken om een Digital VideoCam te kopen…lijkt me gewoon erg wijs om te hebben en uiteraard om videootjes online te zetten van allerlei funstuff! :stuck_out_tongue:

Erg veel heb ik me er nog niet in verdiepd maar ik denk dat zo’n ding rond de 2 ruggen gaat kosten. Maar hoe het pcies werkt ed. zou ik nie weten??..gaat het op tapes? of zit er soort van flashmem in? (lijkt me niet echt omdat je dan wel heeeel veel GIGz mem nodig hebt?)

Naja hoop dat jullie tips hebben…goeie merken…dingen waar je op moet letten…andere handig shit om te weten voordat je overgaat op aankoop van zoiets! (want het is toch een aardige uitgave!)

Je heb voor 1600 piek al een Sony Digitaal 8.
Sony D8 maakt gebruik van gewone Hi8 tapes.
Beelden zijn via firewire simpel naar pc te zetten.
Als DV-in aan zet met een progje een een kabeltje van een tientje kun je de video montage ook nog terug zetten naar tape.( en straks op DVD zetten):wink:

Originally posted by C@rlo
Je heb voor 1600 piek al een Sony Digitaal 8.
Sony D8 maakt gebruik van gewone Hi8 tapes.
Beelden zijn via firewire simpel naar pc te zetten.
Als DV-in aan zet met een progje een een kabeltje van een tientje kun je de video montage ook nog terug zetten naar tape.( en straks op DVD zetten):wink:

Aha dus je hebt zowiezo een redelijk dure videobewerkingskaart nodig om je stuff van die cam naar hd te zetten? hi8 tapes kunnen alleen in zo’n cam afgespeeld worden?

Zit er ook zon lcd-schermpje aanvast zodat je niet in zon lens hoeft te kijken maar gewoon naar het lcdschermpie?

Wil je per sè een digitale camera of wil je gewoon video’s kunnen maken? Misschien als je een capturekaart zoekt, misschien ken ik iemand die er nog eentje heeft.

Als je een oude videocamera koopt (of nieuwe desnoods) is het denk ik net zo makkelijk om ze te importeren en dan te bewerken (met adobe premiere ofzo). Wel heb je dan ontzettend veel ruimte op je hd nodig en natuurlijk wel wat werkgeheugen :stuck_out_tongue:

Originally posted by jojk
Wil je per sè een digitale camera of wil je gewoon video’s kunnen maken? Misschien als je een capturekaart zoekt, misschien ken ik iemand die er nog eentje heeft.

Als je wil kun je eens na vragen wat voor capturekaart dat is merk/type /prijs .Ik heb daar wel interese in.

:cool:

Me 2…ikke eerst…lol :stuck_out_tongue: :wink:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Aha dus je hebt zowiezo een redelijk dure videobewerkingskaart nodig om je stuff van die cam naar hd te zetten? hi8 tapes kunnen alleen in zo’n cam afgespeeld worden?

Zit er ook zon lcd-schermpje aanvast zodat je niet in zon lens hoeft te kijken maar gewoon naar het lcdschermpie? [/B]

Ja daar zit een LCD schermpje op. Vaak heb je een aantal types die hetzelfde zijn op de afmeting na.
Hoe groter het LCD scherm hoe duurder de camera.

En NEE dat is nu net het mooie, om de digitale beelden naar je PC te zetten heb je niet meer dan een Firewire kaartje nodig (Dynalink 130,-) als hij al niet standaard op je mobo zit. Dus geen capture card van 500 piek kopen!
Die Digital 8 camera’s kunnen D8, Hi8 en video8 tapes afspelen opnemen gaat op Hi8 bandjes alleen gaat er maar 60 min. op een 90 min. tape. Op die camera zit ook analoog uit en zelfs analoog in. Wat wil zeggen dat je ook van welke video bron ( TV, VHS video, DVD player etc etc.) op kunt nemen. De camera zet het dan van analoog naar digitaal. Daarna kun je het inderdaad perfect met programma’s als Adobe Premire 6.0 gaan bewerken en weer terug zetten naar D8 tape zonder enig verlies. Het gaat voor DV film wel 200 Mb per minuut op je HD in beslag nemen. Staat het eenmaal weer op D8 tape zet je het vanaf je camera weer naar je VHS recorder als je dat wil.
Lees dit ook maar eens staat een link naar DV-in site bij is je zo alles duidelijk.
http://213.196.35.81/forum/showthread.php?threadid=33722

Originally posted by C@rlo
[B]

Ja daar zit een LCD schermpje op. Vaak heb je een aantal types die hetzelfde zijn op de afmeting na.
Hoe groter het LCD scherm hoe duurder de camera.

En NEE dat is nu net het mooie, om de digitale beelden naar je PC te zetten heb je niet meer dan een Firewire kaartje nodig (Dynalink 130,-) als hij al niet standaard op je mobo zit. Dus geen capture card van 500 piek kopen!
Die Digital 8 camera’s kunnen D8, Hi8 en video8 tapes afspelen opnemen gaat op Hi8 bandjes alleen gaat er maar 60 min. op een 90 min. tape. Op die camera zit ook analoog uit en zelfs analoog in. Wat wil zeggen dat je ook van welke video bron ( TV, VHS video, DVD player etc etc.) op kunt nemen. De camera zet het dan van analoog naar digitaal. Daarna kun je het inderdaad perfect met programma’s als Adobe Premire 6.0 gaan bewerken en weer terug zetten naar D8 tape zonder enig verlies. Het gaat voor DV film wel 200 Mb per minuut op je HD in beslag nemen. Staat het eenmaal weer op D8 tape zet je het vanaf je camera weer naar je VHS recorder als je dat wil.
Lees dit ook maar eens staat een link naar DV-in site bij is je zo alles duidelijk.
http://213.196.35.81/forum/showthread.php?threadid=33722 [/B]

ahaaa kewl!!! dankje voor de moeite en uitleg :slight_smile:

jojk…laat die vidkaar maar zittuh :stuck_out_tongue:

heeft nighthawk nog wel interesse?

heeft nighthawk nog wel interesse?

als je de specs en prijs toch nog zou willen posten zou het wel kewl zijn, want ben altijd benieuwd naar prijzen van leuke hardware! :wink:

Ik heb ze nog niet (hij chekct mail niet vaak ofzo) maar wat je met een capture kaart ook nog kan is gewoon van televisie (kabel) dingen capturen. Real time kijken lukt niet, maar als je dan een gecaptured beeldbestand hebt is dit vele malen mooier dan als je een tv-in kaart hebt (althans, dat is wat hij zei)

Ik heb ze nog niet (hij chekct mail niet vaak ofzo) maar wat je met een capture kaart ook nog kan is gewoon van televisie (kabel) dingen capturen. Real time kijken lukt niet, maar als je dan een gecaptured beeldbestand hebt is dit vele malen mooier dan als je een tv-in kaart hebt (althans, dat is wat hij zei)

aha…mijn cheapo-tvkaart kan ook aardig goed rippen moet ik zegge…:slight_smile:

Zeker heb ik nog interesse …Dan wil ik er nog even bij vermelden dat een capture kaart van bijv. http://www.pinnaclesys.de/du/frameset_id.asp hardwarematige Mpeg 2 ondersteund deze bestanden zijn veel kleiner .en het het capturen gaat veel sneller. Maar er hangt een vette prijs aan deze kaarten tussen de F500,= en F1900,=
En het 2 de probleem is van bijv een tv kaart of grafische kaart de max grote van een avi niet groter mag zijn als 2Gig
Dus mail me even en ik laat wat van me horen.

[B]Wil je per sè een digitale camera of wil je gewoon video’s kunnen maken? Misschien als je een capturekaart zoekt, misschien ken ik iemand die er nog eentje heeft.

Als je een oude videocamera koopt (of nieuwe desnoods) is het denk ik net zo makkelijk om ze te importeren en dan te bewerken (met adobe premiere ofzo). Wel heb je dan ontzettend veel ruimte op je hd nodig en natuurlijk wel wat werkgeheugen :stuck_out_tongue: [/B]

Wilde eens even informeren of je nog wat over die capturekaart gehoord hebt van je vriend.
Laat anders even wat weten .
Groetjes

ik ben in het bezit van de Canopus EZDV, een kaart voor puur Digitale Video (DV) in en uit, maar dat kan mijn camera aan. Ik vind het zelf een ideale oplossing. Capeturen en terugzetten van beelden op DV kwaliteit is een eitje, zonder frame drops.

Ik heb vrij lang gezocht naar een kaart, maar na veel lezen kwam ik uit bij Canopus, aangezien deze kaarten van dit merk bijzonder stabiel zijn, makkelijk te installeren, en het belangrijkste: je kunt ze delen met andere IRQ’s, wat bij de meeste andere merken niet gaat.

Van die 2 gig grens heb ik trouwens geen enkele last. Een film van anderhalf uur (of meer) komt zonder horten en stoten op de harde schijf. De meeste merken bieden daar dacht ik tegenwoordig wel oplossingen voor. Uit eigen ervaring kan ik alleen zeggen ik van die 2 gig grens helemaal niets merk.

De prijs was iets van 800 piek, en hoewel ik dat zelf ook nog wel een flink bedragje vond, is hij z’n geld meer dan waard. Want kwaliteit/betrouwbaarheid, gemak en geen ergenis, is me dan veel waard.