Beste OS?

vbimport

Hello mensen,

Welke OS is beter voor ABIT KT7 RAID ? Is dat winME of win2K ?? Kun iemand me 1 goede advies wil geven ??? Alvast bedankt.

Als dat zo moederbord afhankelijk is wil iemand mij dan ook advies geven voor MSI K7 Turbo moederbord?
Heb gehoord trouwens dat Win2k voor abit beter is (maar weet niet zeker:)).

Voor elk moederbord is Win2k beter. WinME sucked enorm!

Originally posted by LIquidsky

Dat 2e is natuurlijk geen feit hè!
Ok, van ME hoor je vaak dat het nie goed wil draaien maar of dat nou aan ut OS ligt of aan het feit dat mensen misschien het nie goed kunnen configgen, dat wil ik even in het midden laten.
Heb hier verschillende machines geïnstalled met ME en hebben geen van allen nog NOOIT een blue screen gehad wat ik onder 98(se) je nie kan vertellen.
ME doet het dus beste prima, maar ik vind zelf 2K beter. Is stukke stabieler!
Denk daarom ook niet dat je van een moederbord kan zeggen dat 2K of ME er beter op zal draaien. Dat ligt eerder aan de drivers v/h mobo. Als een mobo net nw is kan het dus best zijn dat een bepaald OS er nie lekker mee wil werken maar als je dus een mobo hebt dat al een paar keer een nwe bios heeft gehad dan zit het wel snor en zullen beide OS-en er prima op draaien! Doet het dat niet dan ligt het eerder aan het configgen van het OS en nie zo zeer aan het mobo zelf!
Draai zelf op een Asus A7V133 win2k & winME in dualboot en werken allebei prima hiero! Ook altijd gedaan. Weet toevallig van iemand die hetzelfde mobo heeft (niet jij dus Headless) dat het ook nie in 1 keer wilde werken maar na wat instellingen veranderd te hebben werkt dat nu prima. Hij zei dus ook tegen mij dat ME bij hem niet wilde draaien, lag dus aan de configuratie.

De keuze voor een OS is meer afhankelijk van wat je met het systeem wilt doen!

Als je een gamer bent dan zul je met Windows 2000 tegen aardig wat beperkingen oplopen, dat is hier namelijk niet voor ontwikkeld. Windows ME is daarentegen weer wel ontwikkeld voor games en andere multimedia toepassingen.

Als je gewoon applicaties draait en voornamelijk een stabiel systeem wenst (zoals ik) dan ben je beter af met Windows 2000, want Windows 9x/ME staat nu niet bekend om de stabiliteit.

Ik denk dat je hardware in beide gevallen compatible zal zijn en als hardware geen noemenswaardige problemen zal veroorzaken, maar het is meer van belang wat je met het systeem wilt gaan doen.

Windows XP heeft het beste van beide (Games EN stabiliteit) !!!

:wink: Eric

Originally posted by LIquidsky

hierbij heb je het idd kort en krachtig samengevat…en je hebt helemaal gelijk…

Originally posted by xian
[B]

hierbij heb je het idd kort en krachtig samengevat…en je hebt helemaal gelijk…
[/B]

Hangt er dus maar helemaal vanaf wat je ermee wilt doen.
Maar ja…

Originally posted by EricsMp3Cds
Windows XP heeft het beste van beide (Games EN stabiliteit) !!!

Dit vind ik nu altijd weer moeilijk om dat zo even snel te zeggen, het beste van beide. Hoewel ik de OS waarschijnlijk zal binnenhalen zogauw hij final is zal ik hm waarschijnlijk niet installeren om de simpele reden dat ik eerst hier nu van de kat uit de boom wil kijken.

Namelijk als je 2 OSen samenvoegd dan moge het duidelijk zijn dat je dus te kampen komt met problemen van de 9X en de NT kernels. Hoewel meestal het kleine foutjes zullen zijn kunnen deze warschijnlijk nogwel eens voor grote problemen zorgen. Je kan het ook van deze kant bekijken MS zegt zelf te verwachten dat bij de Final versie er waarschijnlijk zo’n 1600 Applicaties mee draaien. Dit klinkt opzich nogal optimistisch maar zougauw ze met een getal gooien weet je dus dat er ook applicaties zijn die dus niet werken.

Je kan du wel meteen de eerste zijn met dan windows XP maar je weet niet welke problemen erin zitten maar dat is dus altijd een risico met een nieuw OS maar de reden waarom ik het bij deze serieuzer neem is omdat ze nu 2 totaal verschillende kernels willen samenvoegen. Dus vind ik het opzich zelf prettiger om eerst af te wachten op serieuze conclusies op de final.

Ik heb vandaag win2000Pro. geinstalleerd en ik moet het zeggen dat beval me goed , lekker snell en stabiel . Alleen folder’s sharing met anders network PC ( PC van broertje ) luk het niet . Het vraag iederekeer naar password maar ik heb deze password niet , allles is standard bij me (geen password nodig) . Wie kan me een goede uitleg willen geven hoe moet ik de folder’s te sharing ?? Hartelijk bedankt

Als je een gamer bent laat win2000 dan maar vallen. Ondanks de vele slechte kritieken vind ik win ME niet slecht. Win2000 is natuurlijk wel veel stabieler. Linux suse heeft redelijk veel compatibiliteits problemen met nieuwe dingen, daar redhat hier minder last mee heeft. Eigenlijk is er gewoon geen beste OS het is afhankelijk waarvoor je het gaat gebruiken.

Originally posted by SAIGON66
Ik heb vandaag win2000Pro. geinstalleerd en ik moet het zeggen dat beval me goed , lekker snell en stabiel . Alleen folder’s sharing met anders network PC ( PC van broertje ) luk het niet . Het vraag iederekeer naar password maar ik heb deze password niet , allles is standard bij me (geen password nodig) . Wie kan me een goede uitleg willen geven hoe moet ik de folder’s te sharing ?? Hartelijk bedankt

Dus je hebt nergens een pass ingevuld?! Ook de verschillende users op deze pc hebben geen pass?!
Voor anders gewoon niks in… als pass!
Kijk onder de eigenschappen van de verschillende partities in Deze Comp. of de schijf gedeeld staat en of hier evt een pass is ingevoerd!