Beste Grafische kaart

Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart, ik heb nu diamond viper 2. Maar die zuigt.

Wat is op dit moment de beste kaart… kwa prijs kwaliteit verhouding.

Geforce 2 MX misschien iets ?
Is een lage prijs voor een goeie kaart

Ati Radeon ViVo 64MB DDR geheugen retail kost 619,-
Loopt als een speer zoals ik bij verschillende vrienden heb gezien en ondersteunt dX8 games. En is tevens dus voorzien van VideoIn/VideoOut!!

Ik denk dat Wookie gelijk heeft als ie zegt dat op dit moment deze kaart wel 1 van de beste is in de High-end-section voor een goeie prijs!

Ik heb hiervoor een Viper V770 Ultra gehad en draai nu al bijna een jaar met een Hercules Prophet Geforce 2 GTS Pro en ik moet zeggen dat ik hier ook nog steeds diktevreden over ben, alleen is deze kaart maar 100 piek gedaald in een heel jaar (dit vind ik natuurlijk erg fijn) en daarom nog steeds erg duur! :cool:

Ik heb nu een Geforce 2MX met 32MB erop, tv out. Lekker kaartje moet ik zeggen: goedkoop, best snel (1024x758x32 is geen probleem, hoger vaak ook niet) en kan alles wat ik wil.
Kost nog geen 200 piek meer.

Ok het haalt niet wat een GF 2 GTS ofzow haalt maarueh als je geen fervent gamer bent heb je het nergens voor nodig…

Wat ik wel moet zeggen is dat van de Geforce 2 serie de 2D kwaliteit enigzins te wensen over laat. Het is niet slecht, maar ik heb beter gezien. Ga je echt daarvoor icm met een redelijke tot goede 3 perfomance: neem een ATi. Wil je een extreem goede 2D performance en is 3D niet belangrijk, ga dan voor een Matrox (G450 ofzow)…

Wat dat “gezeur” over 2D-kwaliteit wil dit kwijt:

Met mijn videokaart draai ik onder windows netjes 1600x1200 op 100Hz zonder enig probleem en goeie kwaliteit…ik heb dan ook een Iiyama 22" monitor, maar dat mag niet al teveel uitmaken!

Dus…3D + 2D superkaart!! :cool:

Euh de monitor zal beslist veel goedmaken Headless en de 2D kwaliteit is zekers niet slecht, maar als je het vergelijkt met een Matrox ofzow zie je wel duidelijk verschil…

Sja ik heb meestal maar 1 pc met een “superkaart” thuis staan dus valt weinig te vergelijken…maarja Matrox verliest op alle andere fronten…en Geforce 3 schijnt evengoed kwa 2D te zijn dus Matrox gaat zeer zeker nog eens ten onder aan Nvidia-chipset-kaartjes ed.

Zoals met alles, het hangt er heel erg vanaf wat je wilt doen. De gamer zal een echte 3D kaart willen, dan denk ik dat je met GeForce3 de beste hebt, maar als prijs ook een rol speelt dan zou ik in de GeForce2 range gaan kijken naar de beste kaart die binnen het budget past (die zijn onlangs, met het uitkomen van de GeForce3, een stuk goedkoper geworden).

Als je veel 2D bezig bent, Desktop publishing, photobewerking en dergelijke, dan ben je met Matrox het beste af. Een Matrox presteert ook wel aardig op het gebied van 3D, maar moet het afleggen tegen de GeForce chipsets of de Radeon van ATI.

Verder zijn natuurlijk bepaalde opties van belang. Moet er Video-Out op zitten, of zelfs Video-In of een TV-Tuner…dat zijn allemaal zaken die ook meespelen…

Er is niet een “Beste product”, voor iedere gebruiker is er een “beste Product” wellicht, maar die hangt helemaal af van de wensen en gebruiksdoeleinden van die persoon.

Vergeten we niet de Kyro (II)?

Goede kaart voor prijs/kwaliteids verhouding.

Maar ik zou zelf (eh… niet zelf dus, maar in jouw geval) een Geforce II GTS kopen. Of je moet een 19" of grotere monitor hebben, dan zou ik toch een Geforce III kopen.

Veel geld, maar ja dan heb je ook wat (niets dus :p) Let wel dat een NVIDIA kaart CPU afhankelijk is. Dus om met een PII300 een geforce II GTS PRO aante schaffen :? nee zie ik niet zitten, dan maar beter een Kyro (is lekker goedkoop en presteerd goed).

Koop in iedergeval NOOIT een Geforce MX als je een gamer bent. (en vooral al niet met 64 MB want dat haald daar toch niets uit)

Dus conclusie:

Gewoon een Geforce II GTS/PRO met 32/64 mb. Lekker OC-en en klaar :slight_smile:

Kijk hier voor een prijs overzicht:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/4

Originally posted by The MAzTER

Maar ik zou zelf (eh… niet zelf dus, maar in jouw geval) een Geforce II GTS kopen. Of je moet een 19" of grotere monitor hebben, dan zou ik toch een Geforce III kopen…

Ik heb een 22" Iiyama en vertel mij maar eens waarom ik beter af zou zijn met een Geforce 3, dan nu met mijn Geforce 2? :confused:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Ik heb een 22" Iiyama en vertel mij maar eens waarom ik beter af zou zijn met een Geforce 3, dan nu met mijn Geforce 2? :confused: [/B]

Hogere resoluties…en bij die hogere resoluties een hogere framerate…

Maar als de rest van je PC de bottleneck is dan schiet het natuurlijk nog niet op, de keten is zo sterk als zijn zwakste schakel. :wink:

ja best vergeten kyro II niks dan elende mee gehad.

Ik heb regelmatig gelezen dat de 2D kwaliteit van de Kyro II in veel gevallen achterbleef op de GF2MX… dat is niet al te best dus…

Originally posted by Da_Taxman
[B]
Hogere resoluties…en bij die hogere resoluties een hogere framerate…

Maar als de rest van je PC de bottleneck is dan schiet het natuurlijk nog niet op, de keten is zo sterk als zijn zwakste schakel. :wink: [/B]

sja ok…maar what’s the difference…als ik bijvoorbeeld Emperor speel op 1600x1200 op highest details loopt alles supervloeiend dus dan vraag ik mij af wat het nu van een Geforce 3 is…:stuck_out_tongue:

Ik was zelf aan het denken aan een:

GeForce2 GTS 32MB

draait die lekker op een athlon 700?

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Ik heb een 22" Iiyama en vertel mij maar eens waarom ik beter af zou zijn met een Geforce 3, dan nu met mijn Geforce 2? :confused: [/B]

Heb ik ook :slight_smile: :slight_smile: (Vision Master Pro 510 sinds kort) en een Ati-Radeon 64 mb VIVO-tje erin.

Zoals Da_Taxman al zegt het is voor iederen verschillend wat de juiste kaart is.

Maar ik moet toch zeggen dat ik errug blij ben met mijn kaartje.
:stuck_out_tongue:

me 2! :stuck_out_tongue: En dat nog steeds na maarliefst meer als een half jaar…

download anders de drivers van de CHIP op de kaart
en niet van Diamond/Hastec or whatever
pleur de kaart weg uit systeem,
reboot, verwijs naar de drivers van de CHIP op de kaart.
install directx8

Originally posted by Baggeraar
download anders de drivers van de CHIP op de kaart
en niet van Diamond/Hastec or whatever
pleur de kaart weg uit systeem,
reboot, verwijs naar de drivers van de CHIP op de kaart.
install directx8

Je kan van een kreupel paard geen hardrenner maken ofzow :stuck_out_tongue: