Beste en snelste intern geheugen

vbimport

Yep, even een vraagje hierover.
Ben van plan om 256 mb aan te schaffen,maar zou graag willen weten wat het beste en snelste merk is (nog steeds Kingston ??)

Heb er nu ook 256 mb pc 133 inzitten(geen bijzonder merk maar wel redelijk) en vraag me af of een goed merk intern geheugen dan ook een stuk sneller is als een wat minder merk.

Met andere woorden is het geheugen van bv.Kingston (256mb)
ook werkelijk sneller dan gewoon 256 mb ???

Om het nog wat ingewikkelder te maken zou ik graag willen weten dat als ik er 256 mb bij koop van een goed en snel merk en bij het geheugen zet wat er nu in zit of dat ook snelheid oplevert of beter is.
Ik draai win98SE NL.

Dit zijn overigens mijn specs :

Athlon T-Bird 1000MHZ
Abit KT7-Raid
IBM-45GB (7200)
A-open Big tower
Ati-radeon 64 mb DDR-VIVO
Pioneer DVD-105-s
Yamaha 4416-E
Soundblaster Live 5.1 player
256 mb intern (brand-on-third)
Iiyama A201HT 22"

Ben er erg blij mee :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Kingston heeft hoog aanzien wat betreft reliability…dus stabiel/goed en meestal wat duurder geheugen.

Als je snel en stabiel wilt hebben…dan kan je het beste Infinion of Dane-Elec nemen…en JA je merkt het verschil wel als je gaat benchmarken…:smiley:

Hehe gelukkig er is nog iemand die wat weet hierover :wink:

Thankx !

It never hurts 2 help :smiley:

DDR komt eraan. nee, niet de Deutsch Democratische Republick. maar Dubbel Data Rate geheugen.
Gaat dus dubbel snel. Je moet er echter wel een speciaale processor en moederbord voor kopen. Maar misschien heb je die al zeg maar, per ongeluk gekocht. Dan zou ik dat aanbevelen.

ps. goed moment. 128mb EDR (Enkel Data Rate) voor 80 piek ofzo.

Originally posted by Totibbs
[B]DDR komt eraan. nee, niet de Deutsch Democratische Republick. maar Dubbel Data Rate geheugen.
Gaat dus dubbel snel. Je moet er echter wel een speciaale processor en moederbord voor kopen. Maar misschien heb je die al zeg maar, per ongeluk gekocht. Dan zou ik dat aanbevelen.

ps. goed moment. 128mb EDR (Enkel Data Rate) voor 80 piek ofzo. [/B]

Je hoeft hiervoor geen speciale CPU te kopen. SDR is wel idd momenteel goedkoop (50 piek voor 128MB)…

Ennuhhh DDR gaat echt neit veel harder, max winst is een 15% en de nominale winst (en dat is belangrijk is een 3 a 4%)…

nog ff over’t verschil van geheugen Kingston ten opzichte van “normaal” geheugen … Kingston (en ook allemaal andere merken garanderen dat ze de freq. MB’s enz aankunnen Dit is bij andere geheugens ook wel 't geval maar als je bijvoorbeeld gaat clockuh dan krijg je met kingston bijvoorbeeld een grotere vriend erbij dan met normaal geheugen omdat deze gewoon beter tegen andere omstandigheden kunnen …

maar als je 't mij vraagt: koop het allergoedkoopste geheugen wat je maar kan vinden … voor dat kleine beetje eXtra wat je voor Zo’n geweldige durdere prijs krijgt …

su6 dr mee mzl SuperAppelflap

Je hoeft hiervoor geen speciale CPU te kopen. SDR is wel idd momenteel goedkoop (50 piek voor 128MB)…

Je moet dus wel een mobo hebben waarop je DDR geheugen kan prikken hè!
Zelf zou ik eerder voor 512mb SDR gaan omdat dit goedkoper is en snelheid/prijs verhouding ligt mij wat lekkerder! :wink:

Wel eens gehoord van Muskin of Corsair??
Deze garanderen Cas 2 op 150 Mhz :slight_smile:

Greetz Copycat

Heb laatst eens een Infinion 256mb CAS3 mogen lenen en die draaide prima op CAS2 @ 145mhz. Bij de eigenaar FSB@155!!!

Zelf heb ik 2x256mb noname CAS3 erin zitten en draai daarmee CAS2 met een FSB van 138. Me mem kan denk ik wel hoger maar omdat me cpu maar 100mhz is wil die nie verder dan een FSB van 138! Daarna nie meer stabiel! :frowning:

Originally posted by mu_zik
[B]

Dit zijn overigens mijn specs :

Athlon T-Bird 1000MHZ
Abit KT7-Raid…
[/B]

heeft ie dus niet (per ongeluk) gekocht…enne als ik jouw was Totibbs dan zou ik toch ff wat reviews gaan lezen op Tweakers…
want het gaat echt niet 2x zo snel…en als je er 512 in wil gooien scheelt het wel aardig in prijs!! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]Heb laatst eens een Infinion 256mb CAS3 mogen lenen en die draaide prima op CAS2 @ 145mhz. Bij de eigenaar FSB@155!!!

Zelf heb ik 2x256mb noname CAS3 erin zitten en draai daarmee CAS2 met een FSB van 138. Me mem kan denk ik wel hoger maar omdat me cpu maar 100mhz is wil die nie verder dan een FSB van 138! Daarna nie meer stabiel! :frowning: [/B]

Hej Wookie…heb net men 512MB Noname binnen…ff kijken of ie beetje te klokken is…heb ook maar meteen Infinion 256MB genomen…als die 512 niet te clocken is dan verkoop ik het gewoon…EZ as hell :cool:

En als het alle2 goed loopt dan heb ik Naast dit geheugen nog men Corsair 256 dus bijmekaar 1GIG Intern…altijd lekker! heheh

Ik denk dat het heus nie zo heel veel zal uitmaken of je NoName of merk hebt. Behalve dan dat je van merk meer verwacht dan! Het is eerder geluk hebben, of je NoName draait als een speer of het wil voor geen meter! Bij mij gelukkig het 1e! :wink:

pcies…bij noname mag je er niet van verw8en dat het snel en stabiel is…bij een merk mag je daar wel vanuitgaan…:smiley:

Originally posted by -=HeadLesS=-
pcies…bij noname mag je er niet van verw8en dat het snel en stabiel is…bij een merk mag je daar wel vanuitgaan…:smiley:
Neem aan dat je stabiel bedoeld tijdens het OC-en omdat het op normale speed heus wel stabiel zal zijn hoor.
Dat je bij een merk bankje ook op hogere speed (/CAS2) ook een stabiel effect zal bemerken is dan het enige wat je dus kan verwachten, wat je bij een noname bankje niet verwacht. Maar dat zegt dus niet dat het ook niet kan. :wink: Tis gewoon testen, werkt het, dan hebbie geluk hè!

Pcies…dus als je gewoon ietsjes meer betaald ben je zeker van goeie prestaties op hogere speed’s :wink:

enne de life-time garantie zit er ook nog es bij…hehehe…

het is me onderhand een beetje duidelijk geworden dat het geen zin heeft om mijn (brand-on-third) geheugen te vervangen voor het geheugen van de firma Kingston (komt het uit Jamaica:) )

Heeft het wel zin om er dan 256 mb van hetzelfde geheugen erbij te kopen.

Wat is jullie mening daarover ? en wat hebben jullie in jullie pc zitten ?

En wat dacht je bv. van de vraag of het nog steeds te verdedigen is om een cd-rom speler naast je DVD-speler te zetten ?

Ik weet wel dat er mensen zijn die problemen kregen toen ze naast hun merk memory een bankje NoName zetten!
Zelf draai ik met 2x256mb NoName en ik draai daarmee CAS2 met een FSB van 138; Ram kan wel sneller maar me cpu heeft een FSB van 100mhz dus dat is mijn euvel als ik em nog sneller zet! :wink:

CDrom speler kijkt bij invoeren cd gelijk naar de cd, DVD speler gaat eerst naar een DVD zoeken. Dat is het verschil, dus de snelheid dat ie daadwerkelijk de cd gevonden heeft. Bij nieuwere DVD spelers is deze tijd zo kort dat je het nie eens merkt. In dat geval is die extra CDrom speler gewoon een soort opvulling in je PC kast! :wink:

memory antwoord:

als je der nu een merk in hebt zitten dat goed stabiel draait op hoge snelheid (CAS2) dan zou ik er als ik jouw was ook gewoon merk-geheugen (ifinion/corsair/dane-elec) naast zetten.
Ikzelf heb nu 1x 256 Corsair CAS2 + 1x 256 Infinion CAS2 en loopt als een trein (iig onder windows2000, win98se heb ik een probleempje)…:frowning:

cdromspeler antwoord:

Zelf vind ik het altijd fijn om zoveel mogelijk cdspelers in je pc te hebben. Ik heb daarom een aparte writer/cdromspeler/dvdspeler derin hangen. Als je je cdromspeler vaak gebruikt en bijvoorbeeld veel cdrs bakt on the fly dan is het aan te raden om je dvd en en gewone cdrom los te hebben. Ook ivm slijtage van je duurdere DVDspeler die je dan vaak onnodig afslijt in principe…maarja als je een kleine kast hebt of gewoon niet genoeg geld kan je beter alleen een snelle DVDspeler kopen.

ok, thankx guy’s :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: