Beste DVD-Speler voor onder de 700 gulden

vbimport

Ik ben op zoek naar de beste DVD-Speler voor onder de 700 gulden (ik heb het dus over een stand alone, niet 1 voor in de PC)

ik dacht eerst aan een Lenoxx (www.mp3cdspeler.nl) maar naast het feit dat dat ding niet eens leverbaar is, vond ik een vernietigend rapport op internet over de beeldkwaliteit van het apparaat, iets dat alle pluspunten van de speler(channel 5.1 audio, mp3speler en regiovrij) teniet doen.
Het gaat natuurlijk uiteindelijk altijd om het beeld en het geluid…

ik zoek dus, graag onderbouwd, jullie top choices (met die 5.1 troep erin uiteraard…)

die regio vrijheid is nog wel te fixen (heb ik zat forums over gevonden)

rest mij nog 1 vraag erbij: what the hell is Macrovision? (staat in die regio vrij forums)

dus people, licht me maar weer voor like you always do!

thnkz!

Mij werd de Revoy aanbevolen in een topic waarin ik vroeg naar goede stereocomponenten. http://www.revoy.nl
Maar die adviesprijs ligt wat hoger…

Zelf ben ik overigens al helemaal uit wat ik wil hebben, maar dat post ik wel in general chat :wink:

maar ja, we hebben niet allemaal een budget van 5000 gulden hè Tax :wink:

maar goed, ik neem wel eens een kijkje op die pagina, bij mij is budgetair ook nog wel wat ruimte, maar die Lenoxx kost ook maar 635 of zo en die heeft best wel veel opties.
(alleen geen beeld :smiley: )

anyway thanks so far and keep on the look out!

Voor 11% boven de 700 gulden (777 dus) heb je een Pioneer DV-535 (bij Mediamarkt) en dat is onder de 1200 gulden “the best money can buy”. Geen mp3 support, maar voor de rest alles: vcd, svcd, cd-r, cd-rw, en natuurlijk DVD (!). Het grote voordeel van de Pioneer is een RGB uitgang, voor perfecte beeldkwaliteit op de tv.
Mijn ervaring met de goedkope merken (zoals Cyberhome, Revoy, Hiteker) is dat niet alle DVD’s even goed worden gelezen, vooral als ze een beetje doorzichtig zijn (zoals Toy Story op regio 1) geven die goedkopere lasers al snel problemen (schokkerig beeld/geluid).

hehe, dat is inderdaad wel fijn, dat hij ook DVD’s kan afspelen!

en is dat ding ook regio-vrij?

11% boven 700 gulden…dat moet lukken :wink:

thnkz

uiteraard ook regiovrij (anders is het ook niet interessant, lijkt mij :D)

inderdaad…dat wordt dus toch de MediaMarkt…

One thing has got me puzzled though, waarom zou de MediaMarkt een regio-vrije DVD-speler ‘zomaar’ verkopen?

Ik zou toch voor de Revoy 2200 gaan! Hij is nu te koop voor fl.850,- bij http://www.aci-computers.nl en als je de reviews goed leest, dan zul je zien dat dit een klasse stand-alone is.

ok, ok,

welke is nou beter, die Pioneer of die Revoy?

of is het maar een kwestie van smaak?

de professionele bladen gaan voor de Pioneer, o.a. vanwege die RGB-support, en hij was vandaag bij Mediamarkt A’dam in de aanbieding voor 699.

hmm…mediamarkt aanbiedingen gelden zeker niet in al hun filialen…zoals die in Rotterdam?

Vriend van mij heeft laatst bij de Mediamarkt (A’dam) een Aiwa DVD spelertje gekocht. Dat ding koste 600 piekies en kan alles afspelen (DVD,VCD,MP3,…)! Is ook regiovrij!! Ook ondersteuning van DTS enzo! Maar dat kunnen ze geloof ik allemaal tegenwoordig! :wink:

Zelf heb ik een divido dvd speler.

Goede kwaliteit, speelt ook alles af, cd-r, cd-rw mp3 cd’s, en natuurlijk audio, vcd en dvd’s.
Hij is regio vrij.
Die van mij is zelfs macrovision free, maar volgens mij zijn ze niet meer macrovision free te verkrijgen.

Ze kosten rond de 700 piek.

Macrovision is btw de “beveiliging” op de beelduitgang

Correct me if i’m wrong.