Bestandsnamen zijn te lang :(

vbimport

Ik probeer een mp3’tje (geen convert naar wav, maar dus gewoon als mp3) naar een cd te branden onder Nero 5.5.0.3 dit lukt wel alleen mag de naam/titel niet langer zijn dan 64 tekens (of was het 65 tekens :stuck_out_tongue: ) “vroeger” kon ik het wel met Easy CD Pro 2.11 (die had nog een optie om tot 128 te gaan, dacht ik) nu gebeurd het regelmatig dat ik de mp3’tjes MOET inkorten anders weigerd Nero te branden, wat ik dus eigenlijk helemaal niet wil doen :frowning:

mja daar zitte me een probleem e … nu toch een vraag WAAROM langer dan 68 tekens ( of waren het er 128 ? ) toch voor niks nodig, of toch ?

Helaas weet ik het antwoord niet meer, maar ik herinner me wel dat het op een van de fora hier al een keer behandeld is.

Probeer de zoekfunctie een, het zal niet makkelijk zijn, maar misschien krijg je het toch gevonden.

Ga maar is je favorieten op een CD zetten (als backup). Dan zal je zien dat ie daar ook over gaat zeiken! Die dingen zijn vet vaak te lang nm!

Ik had al de search gebruikt en idd, zonder veel succes, althans geen oplossing.

Denk ook eigenlijk dat ik die niet zal vinden, en zoals Wookie, al schreef ook favo kan probs opleveren, das een van de vele voorbeelden waarvan ik denk dat het alleen maar zal toenemen…

Ik zal eens op zoek gaan naar het bestandsysteem dat Easy CD Pro gebruikte en wat daar precies de details van zijn.

Evengoed bedankt!

hier is een screenshot…

nu zou je denken, waarom gebruik je dit progie niet… vele opties ontbreken die de hedendaagse cdrecording software wel ondersteund, o.a. hogere speed dan 4-speed (bij mij gaat ie niet hoger dan 4…)

Data structure heet dus Romeo 128 characters

Bij Nero zie ik dit:

Bovenin zegt ie 31 tekens en daar onderin 255… in path, dus betekent dat dan dat het complete pad 255 tekens mag zijn?!

uhm ik denk dat daar de directory structuur ook bij word gerekend (tot dus 255 tekens) weet nie zeker.

ofwel is het idd 255 letterkes in een rootpad ofwel is de naam van een pad ( map ) ondersteund tot 255 chars