Bestandsbeheer voor winodws XP

bestaat er een soort bestandsbeheer voor windows xp ?
ik bedoel met de zelfde layout !
ik zou best op xp willen draaien maar ik kan niet zonder dat oude 16bits progamma

WindowsCommander of zo?

er bestaat een 2view explorer op tucows
ook is er idd windows commander

en zo zijn er nog wel veeeeel meer bestandsbeheerd proggy’s

bedoel je filer.exe als in win3.11 , dat IS de windows verkenner :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]er bestaat een 2view explorer op tucows
ook is er idd windows commander

en zo zijn er nog wel veeeeel meer bestandsbeheerd proggy’s

bedoel je filer.exe als in win3.11 , dat IS de windows verkenner :slight_smile: [/B]

ik bedoel dit programma :

http://members.home.nl/rvl/bestandsbeheer.bmp

in windows 95 en 98 zat het nog en ik heb het bestand ( hoofdgroep.grp ) op floppy gezet en kan het zo in windows ME installeren door te dubbelklikken
je krijgt dan een dos prompt, bestandsbeheer, configuratiescherm enz enz…
maar windows 2000 en xp kunnen niet overweg met dit bestand en vragen telkens naar winfile.exe
dus dacht ik misschien is er wel iemand die ooit een 32bits bestandsbeheer heeft gemaakt :slight_smile:

da’s dus de oude win3 verkenner

die kun je gewoon kopieren (winfile.exe of filer.exe plus de .hlp files erbij) naar je windows xp…

vroeger in win 95 stond ie overigens nog steeds in het systeem , start , uitvoeren , progman , enter. :slight_smile:

ok bedankt

welke help files moet ik allemaal hebben
en in welke dir in windows xp moet ik het kopieren ?

Waarom zou iemand de verkenner van Win3.11 willen gebruiken??? :confused:

Maar eh, is de Win3.11 verkenner misschien een 16-bits programma? Dan zal het toch niet werken onder XP?

Originally posted by Upp3rd0G
[B]Waarom zou iemand de verkenner van Win3.11 willen gebruiken??? :confused:

Maar eh, is de Win3.11 verkenner misschien een 16-bits programma? Dan zal het toch niet werken onder XP? [/B]

pkzip.exe werkt nog onder xp , dus waarom filer niet ?

op de een of andere manier werkt het niet
windows xp vraagt naar COMMCTRL.DLL en als in de windows xp dit kopieer en vervolgens bestandbeheer opstart krijg ik een foutmelding dat die .dll file niet compatible is met windows xp
er moet toch een manier zijn om dit werkend te krijgen

Dan zou ik het toch niet gaan proberen…

dadelijk ligt je hele windows xp overhoop met oude control drivers en dll’etjes.

Ben je overspannen ofzow
de beste filemanager is nog altijd Norton Commander
en voor Windows werd dat toen System Commander
je hebt dan links & rechts de dirs staan van een schijf
reuze handig

Oftewel…Explorer :stuck_out_tongue:

:stuck_out_tongue: probeer powerdesk eens. www.mijenix.com

Originally posted by Mgompie

die lijkt er heel veel op !! :slight_smile:
bedankt voor de info

:wink:

Originally posted by Mgompie

ook namens mij, bedankt :slight_smile:

die pro is wel aantrekkelijk he ? ahummmmmm

die pro versie ? dat komt wel goed :slight_smile:

ik kom niet verder dan de freeware versie :wink: <= geen smilie maar een knipoog, ahum…

deze vind ik tot nu toe de beste alternatief, Servant Salamander 2.00, Turbo Navigator v1.46 (zie je in een opslag hoeveel mb zich in een foldertje bevind)… maar deze kun je leuk en gemakkelijk aanpassen, word ook een goede file searcher meegeleverd… want die van XP laat veel steekjes vallen wat dat betreft.

:wink: :wink: :wink: :wink:

Geef mij maar gewoon “Windows Key” + E

Originally posted by SoulShower
[B]ik kom niet verder dan de freeware versie :wink: <= geen smilie maar een knipoog, ahum…

deze vind ik tot nu toe de beste alternatief, Servant Salamander 2.00, Turbo Navigator v1.46 (zie je in een opslag hoeveel mb zich in een foldertje bevind)… maar deze kun je leuk en gemakkelijk aanpassen, word ook een goede file searcher meegeleverd… want die van XP laat veel steekjes vallen wat dat betreft.

:wink: :wink: :wink: :wink: [/B]

Doet windowscommander ook, gewoon ff op de spatiebalk drukken als je op een dir staat en bingo