Bestandje met naam: ~ ongeveer 137kb groot?

Stomme vraag misschien, maar eh. Telkens als ik outlook express afsluit verschijnt er op mijn bureaublad een bestandtje met als naam enkel een golfje (~). Openen in kladblok geeft als resultaat de wereld aan hokjes met af en toe voor mij een herkenbare letter.

Weet overigens niet zeker of het van outlook express komt. Mogeljk dat iemand weet wat het is en hoe ik ervanaf kom.

De ~bestanden zijn meestal tijdelijke bestanden (C:\WINDOWS\TEMP staat er vol mee). Misschien dat je Outlook even zodanig moet configureren dat het zijn tijdelijke bestanden niet in je profiel of bereaublad opslaat.

Ben zelf nog wat aan het zoeken geweest. Probleem al gevonden.

Schijnt een foutje te zijn in een updatepatch van outlook express. Telkens als er wijzigingen worden aangebracht in het adresboek wordt er een soort van backupfile gemaakt van het adresboek in oude situatie. Normaalgesproken wordt deze file in de map C:\WindowsApplication Data\MicrosoftAddress Book gezet met als naam.wa~. naam.wa is weggevallen en het wordt op de desktop geplaatst.

Microsoft geeft drie oplossingen.

1. uninstall de patch
  2. verwijder telkens de file van je desktop
  3. rename de file op de correcte manier en plaats hem in de juiste map

:Z voor mij wordt het optie 2. Minste drukte.

Vaak zijn tijdelijke bestanden tevens verborgen bestanden. Dus een andere mogelijkheid is om verborgen bestanden niet te laten weergeven.