Bestand opsplitsen

vbimport

Goeie morge,

Hoe kan ik een bestand van 20 mb in bv stukjes van 2 mb knippen om deze vervolgen per mail te kunnen versturen.

Velvolgen moet de ontvanger dit weer eenvoudig kunnen combineren.

Gaarne wat reacties.

groeten

zip het bestand naar diskette met winzip deze zijn wel geen 2 mb maar komt toch in de buurt. Een andere mogelijkheid is winax dit is een progietje waar je dit mee kan doen maar ik kan het niet zo direct vinden maar wie het net een beetje kent zal het zo wel vinden

Bedankt RaSta, bij het zoeken naar winx ben ik tegen een progje aangelopen(chainsaw) en dat werk perfect.

mzzl

WinRAR had het ook gekund…

Eenvoudig shareware programma waarmee je zelf de grootte van het bestand aan kunt geven.

Er is ook nog een ander programma, HJsplit…heb het ooit 1 keer gebruikt, maar kan er verder weinig over zeggen…

MP3_cutter…kun je geloof ik ook voor andere files gebruiken…

of

Zipsplit

of

HJsplitPro

waar je ze kan vinden…kan ik je ff niet vertellen…have fun! :wink:

Maar toch moet ik zegguh dat WINRAR boven alles uit roeleert hoor!! :wink:

Hmmm denk dat Winace toch beter is…en das geloof ik ook FREEware…FREEware roeleert boven shareware…
dus Winrar/Winzip…are going down…:wink:

gebruik arj overal te downloaden zoek op arj.exe

met de -v parameter kun je mooi de grote van het bestand aangeven.

-v1440 maak bestandjes die exact op 1 diskette passen.

goeie ouwe tijd van ARJ en diskettes pinkt traantje weg

butt that’s over dude…:D…

gebruik gewoon winace, die is met elk archiefbestand compatible. Het is geen freeware zoals headless zei, maar daar zijn de cracks voor…

geen freeware???..hmmm mistaken…maarja denk wel vaker dat iets freeware is :wink:

Ik zou ook zeggen: gebruik WinAce aangezien dit en gelikt programmatje is waar je makkelijk een crack voor vindt :slight_smile:

Ennuh ff over Arj: deze was er idd perfect voor maar is helaas dood. En dan te bedenken dat het destijds populairder was dan zip… jammer :frowning:

Arj dood! dus niet… geweldig progie en ik gebruik het nog dagelijks!

Prachtig onder dos…

ik zou toch rar preferen hoor, waarom denken jullie dat alle releases onder rar worden verspreid? simpel hoor je kan er makkelijk een sfv aanhangen om te checken of er geen bitje verloren gegaan is bij de transfer en da’s zeeeeeeer handig :slight_smile:
Ik gebruikte vroeger ook arj (-x -v…) en zip en winace maar als puntje bij paaltje komt val ik steeds terug op de ouwe getrouwe winrar hoor :slight_smile:

Grtz BierspieR :smiley: