Bestand op cd 725 mb!

vbimport

Vcd’s brand ik gewoon met CloneCD en heb nooit problemen. Maar ik denk dat je die wel met zowat elk programma kunt fikken. Die grote zegt helemaal niks. Is bij muziek cd’s ook vaak als je die zelf samenstelt. Geeft hij ook meer dan 700MB aan maar uiteindelijk is er ook nog ruimte over op cdtje.

Wil een " zilveren" vcd copieeren, maar als ik eerst alles op mijn harde schijf zet blijkt dat het bestand 725 mb groot is !
Hoe kan dit op een cd passen ??
Zover ik weet gaan cd’s maar to 700 mb.
Ik krijg dus ook elke keer een error dat de het bestand te groot is.
Met nero nog geprobeert want daar kan je iets meer mee op de cd kwijt, maar 725 mb lukt niet.
Wie heeft hier wel eens van gehoord, en wat is er aan te doen !

Gebruik Nero optie <ill toc> aanvinken.

ToC table of contents staat in alle info over de inhoud van de cd.

daarmee moet het toch echt lukken.

CDRWIN heeft ook de optie Ignore Illegal TOC en CloneCD doet het automatisch…

vcd’s kunnen groter zijn dan 700mb omdat er in vcd’s geen error correcting data word geschreven… (mode2 nog wat)

als je gewoon nero gebruikt en je schrijft een VCD en selecteert dan die 725mb file dan zal ie die zonder moeite schrijven…

the duke was me voor, maar hij heeft gelijk, vcd`s kunnen op mode 2 geschreven worden dus zonder error correctie en daardoor past er dus 740 mb op een 74 min cd. gewoon 1 op 1 kopieren met clone cd of cdrwin en je probleem is opgelost misschien dat je wel beter eerst een image op de hardeschijf kunt laten maken omdat mode2 geen error correctie heeft en daardoor de leessnelheid van je cdrom achteruit kan gaan en je dus buffer underruns kan krijgen…

waarom herhaal je dan al het geen wat al 2 keer is geplaatst?

echo echo??

vcds worden als track geschreven, net als een audio cd. een de avseq01.dat is een track. als je dat naar je hd copieert wordt het een normale file en wordt hij dus ook heel groot.